Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 27

Ämne: Min kost

  1. #11
    Medlem Hagiss avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Arlanda
    Inlägg
    102

    ja mjölken kan jag hålla med om bara för att nämna något! (måste ju ha mer än 5 tecken per svar haha) mjölken idag är sönderpastoriserad så den gör inte alls samma nytta som den gjorde förr i tiden. (när man själv var mindre)
    RIDERS STOCKHOLM

  2. #12
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Tycker Nina har skrivit det väldigt bra! Det många som försöker gå ner i vikt gör är att börja käka allt som det står Light på och sen unna sig tex något med relativt mycke socker i.
    Man kan fortsätta unna sig saker och ting men med förstånd tycker jag, man *måste* inte klippa av allt. I mitt fall bytte jag ut vanlig mjölkchoklad mot mörk, på så vis unnar jag mig choklad då jag älskar choklad men då den är mörk är den också lite mer bitter och då tar jag inte många eller extra bitar. Och jag får min choklad i alla fall!
    Ibland kan det dock vara bra att äta nåt kaloririkt, det kan ge skjuts på magens maskineri så tarmarna kommer igång igen om man märker att den funktionen verkar stå still. På mig ska magen tydligen bubbla och låta för att den ska jobba har jag kommit på. Man lär sig nåt nytt med kroppen man trodde sig känna ibland!

  3. #13
    Medlem Hagiss avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Arlanda
    Inlägg
    102
    Jo fast enligt undersökningar (inte mina egna så det är hörsägen) så lurar man kroppen med lightprodukter på så vis att den får i sig rätt mängd socker osv och när man sen äter något sött så skuter den kroppsliga tillskottsmekanismen i taket och lite till vilket ger 3 gånger så högt värde i kroppen! Som sagt, hörsägen
    RIDERS STOCKHOLM

  4. #14
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg

    ja mjölken kan jag hålla med om bara för att nämna något! (måste ju ha mer än 5 tecken per svar haha) mjölken idag är sönderpastoriserad så den gör inte alls samma nytta som den gjorde förr i tiden. (när man själv var mindre)
    Ja mjölk är nåt jag slutat dricka till maten! Det är bara en skvätt till te och på ev havregrynsgröten, annars är det 0,5 liter vätska av Fun Light eller vatten till maten. Tycker nog att magen slutade vara svullen pga det.

  5. #15
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Det jag märkte med Pepsi Max var att när jag drack den läsken blev jag mer törstig, måste vara nåt ämne i den som gör att jag vill dricka mer av den. Jag upplever inte samma sak med Fun Light t ex.

  6. #16
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Det jag märkte med Pepsi Max var att när jag drack den läsken blev jag mer törstig, måste vara nåt ämne i den som gör att jag vill dricka mer av den. Jag upplever inte samma sak med Fun Light t ex.
    Själv blir jag extra hungrig av lightläsk...inte mer törstig. Alla reagerar vi olika på dessa kemiska produkter!
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #17
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Märkligt att man reagerar så olika på samma saker. Det är också därför olika dieter inte fungerar hos alla. Nu hittade jag en bra balans för mig men inte sagt att den fungerar för alla, man får prova sig fram och hitta nåt som ger resultat. Jag följer inte slaviskt men ungefär tallriksmodellen: 1/2 tallrik med grönsaker, 1/4 kolhydrater i form av max 1 dl kokt brunt ris, 1-2 potatisar beroende på deras storlek eller en slev pasta och 1/4 proteiner som kyckling, kött eller fisk.

    Tidigare åt jag en tallrik fylld med massa pasta och massor av sås på, inga grönsaker eller sallad till…

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Det jag märkte med Pepsi Max var att när jag drack den läsken blev jag mer törstig, måste vara nåt ämne i den som gör att jag vill dricka mer av den. Jag upplever inte samma sak med Fun Light t ex.
    Jag har för mig att light produkter med sötningsmedel som aspatarm, lurar kroppen på det väntade sockret. När inte sockret kommer så ökar suget. Där med skulle det vara bättre att dricka en läsk med socker i stället för flera med sötningsmedel.
    Jan-Olov

  9. #19
    Medlem fistkillers avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    skåne
    Inlägg
    70

    ang min kost

    Började för ungefär 5 år sedan med att gå ner i vikt,vägde då vid det tillfället ca 135kg vilket är väldigt mycket övervikt till 180 lång,mådde inte bra av det gjorde en hälsoundersökning, inte ett rätt" tänkte om började byta ut mat till mer fiber,fasta tider som är väldigt viktigt" åt mig inte proppmät, började promenera,jättejobbigt i början
    bytade ut det mesta i matväg,inga feta såser,mer fiber,bulgur istället för ris,mindre onyttiga kolhydrater,inget smör på mackan,mm så ungefär efter dom 7 första månaderna gick jag ner 36kg minst sen nu i dag väger jag 81kg,trivs jättebra med den vikten,fått bra kondis med allt känns mycket lättare;D vissta man måste va envis o målmedveten annars funkar det inte .det nina tagit upp är bra till 100% stämmer vädigt bra med det jag gjort,så grattis till dig Nina;D ps alla mina prover är på topp i dag ???

  10. #20
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av fistkiller Visa inlägg
    Började för ungefär 5 år sedan med att gå ner i vikt,vägde då vid det tillfället ca 135kg vilket är väldigt mycket övervikt till 180 lång,mådde inte bra av det gjorde en hälsoundersökning, inte ett rätt" tänkte om började byta ut mat till mer fiber,fasta tider som är väldigt viktigt" åt mig inte proppmät, började promenera,jättejobbigt i början
    bytade ut det mesta i matväg,inga feta såser,mer fiber,bulgur istället för ris,mindre onyttiga kolhydrater,inget smör på mackan,mm så ungefär efter dom 7 första månaderna gick jag ner 36kg minst sen nu i dag väger jag 81kg,trivs jättebra med den vikten,fått bra kondis med allt känns mycket lättare;D vissta man måste va envis o målmedveten annars funkar det inte .det nina tagit upp är bra till 100% stämmer vädigt bra med det jag gjort,så grattis till dig Nina;D ps alla mina prover är på topp i dag ???
    Jag kan bara säga grattis!!! Bra jobbat!!!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •