Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Presentation

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    101
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Snabbt jobbet med kortet! Jag behövde hela två månader.
    Observera att det tog en månad efter att jag fått tillståndet, vilket det var lite väntan på.
    Den ansökte jag efter redan vid första funderingen, var ju trots allt en liten kostnad oavsett hur jag skulle göra.
    Och en handledare hann jag också få godkänd innan kortet blev klart. Dagen innan uppkörningen damp det ned i brevlådan.

    Sen hade jag otrolig tur med riskutbildning, teori och uppkörning.
    Risk1 var dagen efter tillståndet.
    Risk2 fick jag en plats på Kinnekulle på måndagen veckan efter. Ringde runt på Torsdagen. Snabbaste tid inom 30 mil var annars i Gävle i slutet av juni.
    Teorin klarade jag veckan efter och som tur var var första uppkörningen i Mora en och en halv vecka efter det.

    Och första turen direkt efter uppkörningen var en tripp just upp till Trängslet med en termos kaffe. Rolig väg med fin utsikt upp dit, och fantastiskt väder den dagen.

  2. #12
    välkommen hit kret å grattis till kortet.
    jag är en veteranåkare från metropolen kalix. nyaste motorcykeln jag äger är från 1954

  3. #13
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Kret Visa inlägg
    Observera att det tog en månad efter att jag fått tillståndet, vilket det var lite väntan på.
    Jag räknar från första körlektionen den 8 mars på körskola. Den 28 maj körde jag upp så det blir faktiskt nästan 3 månader. Men tiden flög iväg för våren blev bättre och varmare hela tiden!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •