Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Väderprognoser

  1. #1
    Mc-Bosse
    Gäst

    Väderprognoser

    Hej!

    Sitter och kollar ut och jag vet inte vad jag ska tro om vädret. Det regnar inte nu men...

    Kollar jag svt:s väder och vackertväder.se så är prognoserna olika vad gäller Höör. Svt säger småregn men vackertväder.se säger molningt utan en droppe regn. Svt får väl sin data från smhi och vackerväder från yr.no.

    Än så länge har ju vackertväder rätt för det regnar inte och har inte gjort så på några timmar.

    Skärmklippverktyget i Win 7 är synnerligen trevligt!

    1, svt.se visar småregn
    2, vackerväder.se visar uppehåll.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2010-08-16 klockan 12:55.

  2. #2
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag tycker om vackertväder då i så fall.

  3. #3
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Vet inte hur det varit med andra vädersiter, men yr.no har misslyckats rejält vid några tillfällen denna sommar....
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #4
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Vet inte hur det varit med andra vädersiter, men yr.no har misslyckats rejält vid några tillfällen denna sommar....
    Vackertväder misslyckades fullständigt den dagen jag fick köra 6,7 mil i hällande regn med blixt och dunder.

  5. #5
    Medlem Hagiss avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Arlanda
    Inlägg
    102
    Brukar kolla på tv4 väder, dom har väll inte mer koll än yr men tja om man ändå måste se vad det förmodligen inte blir för väder så gillar jag deras upplägg på sidan ;D
    annars är det oftast bara titta ut, skiner solen och det inte är svarta moln så full gas
    RIDERS STOCKHOLM

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Vackertväder misslyckades fullständigt den dagen jag fick köra 6,7 mil i hällande regn med blixt och dunder.
    Ha ha ha, ja jo, jag upplevde samma sak fast med SMHI i bilden. En stor sol och när jag är som allra längst bort hemifrån öppnar sig himlen på vid gavel.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Väderprognoser är inget annat än just prognoser för vad man kanske kan förvänta sig och ingen exakt vetenskap. Dessutom är ju den mänskliga faktorn inblandad också!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  8. #8
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Sitter och kollar ut och jag vet inte vad jag ska tro om vädret. Det regnar inte nu men...
    Vackertväder har haft rätt idag. 11 mil på hojen och inget regn. Det har hängt i luften men se där har det hängt!

    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Väderprognoser är inget annat än just prognoser för vad man kanske kan förvänta sig och ingen exakt vetenskap. Dessutom är ju den mänskliga faktorn inblandad också!
    Vädret måste vara otroligt nyckfullt eftersom datorerna inte kan räkna ut rätt väder efter alla dessa år av olika scenarior. Datan finns ju där i datorerna men ändå blir det inte alltid rätt.
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2010-08-16 klockan 17:28.

  9. #9
    Medlem fremass avatar
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    42
    Verkar blivit fel prognoser hela sommaren

    annars är väl www.klart.se rätt ok

  10. #10
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Man vet ju inte vad man ska tro om väderleksprognoserna. De visar alla lite olika bud, just nu menar SMHI att det ska bli uppehållsväder imorgon, andra menar lite stänk av olika grad. Jag vet inte hur de nya däcken beter sig i regn och väta men jag tror de ska komma bra överens. Man får helt enkelt prova och se hur de är i regn så jag tar min Street Triple till Åkers Styckebruk och kikar in hos Persåkers Speedshop. Det brukar vara en del hojar av olika slag och gamla fordon varje onsdag och det var ett bra tag sen jag var där med en hoj – förra året.

Liknande ämnen

  1. Väderprognoser
    Av DearHunter i forum Touring
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-05-15, 10:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •