Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 12 av 12

Ämne: identitetskris bland hojmärkena?

  1. #11
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773
    kom att tänkta på den här tråden då jag läste om hd's köp av agusta. jag tror inte riktigt det är någon identitetskris utan mera ett sätt att göra sig större på marknaden.. med ett bredare modellprogram får man ett starkare varumärke, eller hur?

  2. #12
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    I HD's fall så handlar det nog mer om att skaffa sig fler varumärken, varumärket HD är nog så inpräntat i folks skallar som det går. Med fler varumärken så blir man mindre trendkänslig, om det skulle bli "ute" att hosta upp en kvarts miljon för en kromsläde så kan man ta igen det mha varor av annat slag utan att börja försöka sälja plastraketer med HD-logga.

    Citat Ursprungligen postat av pewa Visa inlägg
    Näe, men jag tror tyvärr att det lutar ditåt.. De stora märken blir allt större medans alla mindre och mer personliga tillverkare antingen köps upp eller läggs ner. Tråkigt men går det att göra så mycket åt saken?

    Tjusningen med olika märken och modeller är ju att de ÄR olika, man får ju bara hoppas att tillverkarna tar tillvara på det och inte gör main stream av allting!
    Hoppas jag med. Visst kan man se likriktning av formgivning på MC, men tack och lov så finns det fortfarande lite variation iaf. Hoppas innerligt att MC inte drabbas av samma "anonymifiering" som tex snöskotrar. För 15 år sen kunde en amatör på 3 kilometers avstånd se om det var en ski-doo eller en Lynx som ylade fram, nu måste man leta efter emblem även om man står precis bredvid.

Liknande ämnen

  1. Ditt absoluta favoritmärke bland mc och varför?
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-09-28, 07:52
  2. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-06-21, 22:58
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-09, 12:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •