Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: identitetskris bland hojmärkena?

  1. #1
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    identitetskris bland hojmärkena?

    den senaste hd'n är bara ett i raden av exempel på hur tillvekrare försöker ta fler marknadsandelar genom att bredda sitt sortiment.

    bmw gör som bekant offroad-maskiner, ktm är på väg med en sporthoj?

    råder det identitetskris bland tillverkarna eller vill de bara tjäna mer pengar?
    jag kan förstå dem men jag tycker det är lite tråkigt när märkena blir allt mer lika varandra.

  2. #2
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217

    SV: identitetskris bland hojmärkena?

    Och BMW har sådan modellomsättning att maskinerna blir omoderna redan i butiksdörren. Reservdelspriserna o därmed försäkringarna lär väl också påverkas...
    Jäkla populister!

  3. #3

    SV: identitetskris bland hojmärkena?

    Citat Ursprungligen postat av Guzzi-Leif
    Och BMW har sådan modellomsättning att maskinerna blir omoderna redan i butiksdörren. Reservdelspriserna o därmed försäkringarna lär väl också påverkas...
    Jäkla populister!
    Det känns som att de flesta märken är populister, vilket iof är förståeligt då de är företag som måste tjäna pengar. Håller med turbo, är lite tråkigt att märkena blir allt mer lika varandra.. då tappar man lite av tjusningen med att det finns just olika märken
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  4. #4
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: identitetskris bland hojmärkena?

    Citat Ursprungligen postat av pewa
    Citat Ursprungligen postat av Guzzi-Leif
    Och BMW har sådan modellomsättning att maskinerna blir omoderna redan i butiksdörren. Reservdelspriserna o därmed försäkringarna lär väl också påverkas...
    Jäkla populister!
    Det känns som att de flesta märken är populister, vilket iof är förståeligt då de är företag som måste tjäna pengar. Håller med turbo, är lite tråkigt att märkena blir allt mer lika varandra.. då tappar man lite av tjusningen med att det finns just olika märken
    Jag håller med men samtidigt så ställs det ju mer krav på dom olika märkena att bli bättre om alla konkurerar med likartade hojar, fast det är väll tvärtom och blir sämre kvalitet istället. ;D
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  5. #5

    SV: identitetskris bland hojmärkena?

    Kan inte annat än hålla med. Men lika illa som inom bilindustrin är det(ännu..) inte.

  6. #6

    SV: identitetskris bland hojmärkena?

    Citat Ursprungligen postat av Scorpio
    Kan inte annat än hålla med. Men lika illa som inom bilindustrin är det(ännu..) inte.
    Näe, men jag tror tyvärr att det lutar ditåt.. De stora märken blir allt större medans alla mindre och mer personliga tillverkare antingen köps upp eller läggs ner. Tråkigt men går det att göra så mycket åt saken?

    Tjusningen med olika märken och modeller är ju att de ÄR olika, man får ju bara hoppas att tillverkarna tar tillvara på det och inte gör main stream av allting!

    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  7. #7
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: identitetskris bland hojmärkena?

    det är pengarna som styr, tragiskt men sant.
    men så länge det finns de med ett intresse kommer det dyka upp alternativ, ta koenigsegg till exempel

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    362

    SV: identitetskris bland hojmärkena?

    Jag tror det är med MC som med allt annat.. globalisering osv. gör att både länder och märken närmar sig varandra allt mer. Svårt om inte omöjligt att påverka.

  9. #9

    SV: identitetskris bland hojmärkena?

    Dessutom ställs det högre och högre krav på utsläpps och bullernivåer, vilket gör att konstruktionerna begränsas. Luftkylt och förgasare är t.ex snart ett minne blott.

  10. #10

    SV: identitetskris bland hojmärkena?

    Citat Ursprungligen postat av carpelux
    Dessutom ställs det högre och högre krav på utsläpps och bullernivåer, vilket gör att konstruktionerna begränsas. Luftkylt och förgasare är t.ex snart ett minne blott.
    Det också.. sen som nån skrev här uppe, globaliseringen.. alla märken säljs överallt så det är svårt att undvika att ta efter varandra.

    Men BMW's köp av Husqvarna känns väldigt strategiskt med tanke på att man satsar mot offroad också.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

Liknande ämnen

  1. Ditt absoluta favoritmärke bland mc och varför?
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-09-28, 07:52
  2. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-06-21, 22:58
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-09, 12:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •