Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: AJAJ utan motor

  1. #1
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736

    AJAJ utan motor

    Hejsan alla glada!
    I avsaknad av MCn tänkte jag att det får duga med en vanlig cykelrunda. Bestämde mig för en tur i Örebro som heter hemfjärden runt. rundan är ca 4 mil och lagom som ett projekt när man saknar motor. Trampade och trampade och tyckte det gick ganska bra. Efter Ca två mil kom jag till en uppförsbacke och bestämde mig att trampa stående för att få lite mer kraft. Efter ungefär halva backen sa det pang och kedjan hoppade av precis när jag tryckte ifrån. Tårna hamnade neråt och kördes ner i gruset ganska våldsamt.
    Efter smällen satte jag mig vid sidan av vägen. Stortån som fick ta den stora smällen saknade numera nageln och var skinnflådd på framsidan. Det verkade som om mina flippflopps inte skyddade det minsta. Jag fick gräva fram min biltema miniförstahjälpen ur ryggan och rengöra och sätta på det största plåstret som fanns i förpackningen. Detta täcker numera hela tån. Kämpade mig fram ungefär en kilometer till där det fanns ett fik. Köpte den största räkmackan som de hade för att trösta mig lite. Efter räkmackan kändes det lite bättre och jag trampade vidare hemmåt. Nu återstår en lite mer grundlig rengöring och kanske en pilsner!

    Nåja. Tur har man att det inte gick värre. Nog för att man är säkerhetsmedveten när man åker mc men ska nog börja cykla i gympaskor i alla fall. Det här med flipflopps var inge vidare.

  2. #2
    Medlem gunthers avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    176
    det finns tillfällen då man är värd den största räkmackan - det här är ett av dom. ta hand om tån så att den är hojduglig så snart som möjligt! =)

  3. #3
    OJ oj. Hoppas du snart är bra i foten. Man kan göra illa sig utan motor oxå.

  4. #4
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Valet av "cykelskor" kändes inte helt klockrent. Gjorde samma sak när jag var runt tio år gammal. Var inte ett dugg skönt så jag vet hur det känns!
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #5
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Du landade alltså inte med klockspelet i ramstången? Skönt!

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Aj aj aj. Även jag har cyklat och det har hänt att man sluntit av pedalen och rakt ner i backen med foten. Usch jag vet hur det känns så du var värd en redig räksmörgås. Hoppas tån repar sig så du kan köra hoj.

  7. #7
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Valet av cykelskor var kanske inte helt lysande. Tror ett par vanliga dojor med tyg eller läder framtill skyddat tillräckligt bra för att det bara skulle vara att haka på kedjan och trampa vidare.

    Är det något positivt med det hela är det väll att "klockspelet" är skadefritt!

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Var det broms eller växelfoten?

  9. #9
    Mc-Bosse
    Gäst
    Jag har alltid sagt att man ska inte cykla.

  10. #10
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Var det broms eller växelfoten?
    Det är bromsfoten så MC går bra fortfarande... dock så fungerar inte pärlan efter senaste missödet.

Liknande ämnen

  1. Med eller utan skyddsutrustning ?
    Av Allaandranamnvarupptagna i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2013-07-30, 12:43
  2. Night Rod med eller utan ABS
    Av Ändy i forum Custom
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-13, 22:35
  3. Avgasknallar och går inte utan att ge gas
    Av livewire i forum Mekhörnan
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-12-29, 19:40
  4. Med och utan ABS
    Av Mats Liifv i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 64
    Senaste inlägg: 2010-06-16, 13:05
  5. För de utan mc-kort..
    Av pewa i forum Off topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-12-21, 08:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •