Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Bakdäck med skruv i

  1. #21
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av gunther Visa inlägg
    Skit och bedrövelse. Det som skulle blivit en tur till Ängelsberg med avslutning i Sigtuna med våfflor blev istället en svettig körning på krokiga och roliga vägar fram till Enköping där vi snubblade över SM i Enduro.

    Där upptäckte jag att jag har fått en skruv i bakdäcket. Ett Bridgestone Battlax med dimensionerna 160/60ZR17 69W som har gått 440 mil ung. Som tur var höll däcket trycket hela vägen hem på motorväg och jag hoppades att det kanske skulle vara en kort sak som bara gått in i själva klacken på däcket. Dock så pyser det ur hålet om man börjar skruva på skruven, så däcket är det hål i. Skruven sitter f.ö. halvvägs ut på däcksskuldran, så inte direkt i "touring-plattan".

    Ringde till MC-varuhuset (där jag köpt bågen) och hörde mig för och där skulle jag få betala totalt 3000:- för ett nytt däck monterat och klart (ngt Michelin Road2 tror jag han sa). Pluggning var absolut uteslutet i hans värld baserat på att däcket kan komma att bli så varmt att pluggningen separerar.

    Hur ska man göra för att optimera kostnadsbilden på det här egentligen? Finns det folk som monterar däck som dom själva inte sålt? Finns det några bra siter att handla ifrån som ni kan rekommendera? Och hur _är_ det med pluggning egentligen? Kommer jag att dö?

    Suck så irriterande. Blir då såklart ingen KNIX-körning imorgon heller som jag hade tänkt. =/
    3000spänn,det var dyrt,mitt bakdäck gick lös på 2000 monterat och balanserat,med lite hm rabatt pilotroad 2. 190/50/17 ,och du vet väl att man har 28% rabatt på michelindäck hos euromaster som smc medlem
    Senast redigerat av engström67 den 2010-08-19 klockan 18:29.

  2. #22
    Medlem gunthers avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    176
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    3000spänn,det var dyrt,mitt bakdäck gick lös på 2000 monterat och balanserat,med lite hm rabatt pilotroad 2. 190/50/17 ,och du vet väl att man har 28% rabatt på michelindäck hos euromaster som smc medlem
    2000 för däcket monterat och klart var hos euromaster då antar jag? Min sambo var vänlig nog att släpa fram SMC-boken och där hittade vi rabattlistorna, 28% låter ju faktiskt intressant! =) Fick du hjälp med att ta loss däcket från hojjen hos dom också, eller fick lösa det själv?

    Får dock hoppas att det dröjer en liten stund till innan det blir dags för byte av däck.

  3. #23
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av gunther Visa inlägg
    2000 för däcket monterat och klart var hos euromaster då antar jag? Min sambo var vänlig nog att släpa fram SMC-boken och där hittade vi rabattlistorna, 28% låter ju faktiskt intressant! =) Fick du hjälp med att ta loss däcket från hojjen hos dom också, eller fick lösa det själv?

    Får dock hoppas att det dröjer en liten stund till innan det blir dags för byte av däck.
    Detta pris var hos min mc handlare,men det var samma hos euromaster.Hjulen fick jag skruva av själv,och montering och balansering ingår alltid, men sedan kan ju priserna variera lite,är man känd och har handlat mycket så kan man ju alltid förhandla fram bra priser
    Senast redigerat av engström67 den 2010-08-20 klockan 09:54.

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2021-09-20, 14:05
  2. Knäckt skruv i cylindern.
    Av Olof Rylander i forum Mekhörnan
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2016-04-05, 13:58
  3. Skruv lös.
    Av Postis i forum Mekhörnan
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-09-08, 19:44
  4. Skruv och vridmoment
    Av Reject i forum Mekhörnan
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-08-31, 11:57
  5. Skruv som inte lossnar
    Av Allan K i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-07-31, 10:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •