Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 23

Ämne: Bakdäck med skruv i

  1. #11
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Patrik, också känd som Ghostrider. Jag skulle aldrig köpa däck av honom just för hans filmer som Sthlm-Uppsala på 15 min.

  2. #12
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Patrik, också känd som Ghostrider. Jag skulle aldrig köpa däck av honom just för hans filmer som Sthlm-Uppsala på 15 min.
    Jaså det är han det!? Han kan ju köra mc. Visserligen "aningen" vårdslöst. Men som jag fattat det så kör han inte längre. Han har lugnat ner sig betydligt. Att han överhuvudtaget började med sitt Ghostrideri berodde på att han ville få tyst på de med snabba bilar och visa att det gick att köra fortare och de på bara två hjul. Och han lyckades ju kan man säga!

    Man kan väl köpa däck av honom ändå tycker jag. Han är säkert kunnig och duktig.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Patrik, också känd som Ghostrider. Jag skulle aldrig köpa däck av honom just för hans filmer som Sthlm-Uppsala på 15 min.
    Om han nu kanske kan bli berömd för att vara bäst på däck kanske han slipper att göra sig "berömd" genom att bära sig dumt åt på vägen? Det där med att kan man inte var bäst på något bra kan man "lysa" med att vara sämst. I och för sig en fråga om mognad.

    Får han tillräckligt med jobb så hinner han inte fåna sig på vägarna så prova att skilja på sak och person.

  4. #14
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378
    Genom att handla hos honom kanske man kan påverka honom i rätt riktning?

  5. #15
    Medlem gunthers avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    176
    Dåså, då ska jag ta och åka förbi Swedish Racing Group (tipsat tidigare i tråden) på lunchen och få däcket pluggat. Enligt dom bör det inte vara ett problem att fixa, det viktigaste är att däcket håller trycket fram till lagningen. Om det skulle gå för långt på för lågt tryck så riskerar däcksidorna att förstöras och då är ju däcket paj oavsett. Som tur är så har ju mitt däck hållit ett acceptabelt tryck hela tiden, så jag håller modet uppe.

    300:- för montage från och till båge och drop-in.

  6. #16
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av gunther Visa inlägg
    Dåså, då ska jag ta och åka förbi Swedish Racing Group (tipsat tidigare i tråden) på lunchen och få däcket pluggat. Enligt dom bör det inte vara ett problem att fixa, det viktigaste är att däcket håller trycket fram till lagningen. Om det skulle gå för långt på för lågt tryck så riskerar däcksidorna att förstöras och då är ju däcket paj oavsett. Som tur är så har ju mitt däck hållit ett acceptabelt tryck hela tiden, så jag håller modet uppe.

    300:- för montage från och till båge och drop-in.
    Bra pris från "rull till rull" tycker jag. Vill minnas att jag betalade lika mycket, när jag kom med hjulet i handen. Har varit fullt nöjd med den hjälp jag fått där.
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #17
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av gunther Visa inlägg
    300:- för montage från och till båge och drop-in.
    Snabbt och effektivt!

  8. #18
    Medlem gunthers avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    176
    Så, pluggat och klart! Behövdes lite hjälp med att hålla bromsok och ABS-rotor för att få allt på plats samtidigt som kedjan skulle på, men i övrigt kunde jag bara stå bredvid och titta på. Förutom skruven så råkade vi se ett litet metallflis (2-3 mm långt) som satt sig i däcket också. Måste nästan ha kört igenom ett skrotupplag...

    Vidare så kunde vi upptäcka att hjulaxeln _inte_ var smord och sannolikt inte ens smord från fabrik. 450 mil totalt på mätaren och helt snustorr är inte OK. Nu är den iaf smord (med lagerfett från Biltema - Oo! ;) och förhoppningsvis ska det inte vara något problem med det nu.

    Själva pluggen sitter ju ihop med en lagningslapp och pluggen är genomdragen från insidan. Pluggen är avklippt så att den sticker ut lite extra på utsidan och överskottet ska nu medelst körning jobbas in i själva däcket. Nu får det ta mig tu**n inte ske något dom närmaste två veckorna - för då ska det köras KNIX! =)

  9. #19
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av gunther Visa inlägg
    Vidare så kunde vi upptäcka att hjulaxeln _inte_ var smord och sannolikt inte ens smord från fabrik. 450 mil totalt på mätaren och helt snustorr är inte OK. Nu är den iaf smord (med lagerfett från Biltema - Oo! och förhoppningsvis ska det inte vara något problem med det nu.
    På mina kedjehojar smörjer jag alltid axeln, vid behov, varje gång hjulet tas av. Kostar nästan inget och är så enkelt att göra. Torrt har det aldrig varit, trots Biltemafett.... Finns en till på forumet som upplevt samma sak. Även i det fallet en Yamaha, dessutom efter att hojen varit på service....
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2010-08-16 klockan 14:50.
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #20
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av gunther Visa inlägg
    Så, pluggat och klart! Behövdes lite hjälp med att hålla bromsok och ABS-rotor för att få allt på plats samtidigt som kedjan skulle på, men i övrigt kunde jag bara stå bredvid och titta på. Förutom skruven så råkade vi se ett litet metallflis (2-3 mm långt) som satt sig i däcket också. Måste nästan ha kört igenom ett skrotupplag...

    Vidare så kunde vi upptäcka att hjulaxeln _inte_ var smord och sannolikt inte ens smord från fabrik. 450 mil totalt på mätaren och helt snustorr är inte OK. Nu är den iaf smord (med lagerfett från Biltema - Oo! och förhoppningsvis ska det inte vara något problem med det nu.

    Själva pluggen sitter ju ihop med en lagningslapp och pluggen är genomdragen från insidan. Pluggen är avklippt så att den sticker ut lite extra på utsidan och överskottet ska nu medelst körning jobbas in i själva däcket. Nu får det ta mig tu**n inte ske något dom närmaste två veckorna - för då ska det köras KNIX! =)
    Se där, så bra det var att ni upptäckte fusk från fabriken. Man litar ju på att de kan sitt jobb men tydligt missar de lite här och var ändå. Fast man tycker att de borde gå igenom hela hojen när de ska leverera den som ny till kund? Men det där kanske återförsäljaren antar ska vara smort från fabriken. Jag hade åkt förbi och berättat detta så kanske de kan hålla ett extra öga på grejerna innan de levererar något till nästa kund? Undrar just vad exakt som ligger löst i kartongen vid leveransen från fabrik? Hojen är inte helt ihopskruvad vet jag så kanske din återförsäljare missat något..?

    Hoppas inget mer händer nu så du får knixa runt.

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2021-09-20, 14:05
  2. Knäckt skruv i cylindern.
    Av Olof Rylander i forum Mekhörnan
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2016-04-05, 13:58
  3. Skruv lös.
    Av Postis i forum Mekhörnan
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-09-08, 19:44
  4. Skruv och vridmoment
    Av Reject i forum Mekhörnan
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-08-31, 11:57
  5. Skruv som inte lossnar
    Av Allan K i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-07-31, 10:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •