Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Huu, så nära det var

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Huu, så nära det var

    Skrämmande men en bilist glömde visst bort att man brukar stanna för rött ljus. Han låg bakom mig och jag stannar för det var ju så rött det kunde vara. Samtidigt kikar jag i speglarna bakåt om bilisten är med på att jag bromsar. Jag ser hur han fortfarande verkar hålla en högre hastighet och inte tycks sakta ner nån så jag flyttade raskt på nya hojen åt vänster sida i körfältet nära refugen. När bilisten får stopp på sin framfart står han bredvid mig, inte bakom.

    Det var nära, tänk om jag inte kikat bakåt (fast det gör väl alla?) och stått i mitten av körfältet, då hade både jag och hoj blivit påkörda. Två dar gammal hoj och få komma till skroten, hade inte varit så roligt. Nå, jag tittade på bilföraren för att visa att jag såg nog vad som höll på att ske, att jag hann flytta på mig och att det där var inte så populärt. Efter min blick bakom ett mörkt solvisir höll bilisten sig flera billängder bakom mig hela resten av vägen. Jag tror han blev lite rädd där och det var bra, nu kanske han inte sover i trafiken så mycket under en tid framöver.

  2. #2
    Oj, så hemskt.

  3. #3
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271

    Mobilfippel?

    Har lagt märke till att bilisterna ofta sitter och fipplar med mobilen. Mer nu med Androidtelefonerna och I-phone när det är så lätt att sitta och surfa medan man kör. Verkligen inte en lyckad kombination! Kanske inte alls var så i det här fallet men jag tycker nog att man ser allt oftare vid rödlysen, i bilköerna och så.
    Tur att det gick bra med nya hojen men framförallt med dig!
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ja nästan rätt, hans passagerare fipplade med mobilen, möjligt att föraren tappade fokus på trafiken just då. Det hade varit för jävligt om han kört på mig och nya hojen när man knappt hunnit använda den ens. Han fattade säkert mitt tittande på honom där vid rödljuset för han låg flera billängder bakom sen, han blev nog skrämd han också.

  5. #5
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Har två kompisar som på senaste tiden blivit rammade bakifrån när de stått vid rödljus. En fick sin nya hoj, med femtio mil på mätaren totalskrotad. Klarade sig undan utan värre skador än en blåslagen kropp, illa nog men tur i oturen. Min andra kompis råkade ut för samma sak i Tyskland. Hans fru fick topboxen, som lossnade, i ryggen och packväskorna for av. Dessbättre blev det inte värre i deras fall heller än att de blev blåslagna. Blev ändå ambulanstransport till sjukhus för att kolla läget. Efter sedvanlig, grundlig undersökning fick de efter några timmar fortsätta hemfärden. Hojen hade under tiden gåtts igenom av Polisen för att utröna om dom skulle få fortsätta på den. Grundlig koll även där. Hojen klarade sig förvånansvärt bra med endast kosmetiska skador av den mindre sorten. Rejäla doningar BMW1200GS! I båda fallen kunde det gått så mycket värre med minsta lilla otur.
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Oj! Ja liv får gå före hoj faktiskt men det är förstås inte skoj att måst skrota en ny hoj direkt. Det var tur de klarade sig så pass bra som de gjorde trots allt. En ny hoj kan man alltid få tag i, det är värre med en ny kropp, de kan om möjligt laga den och det har du ju upplevt, Mats och resultatet blir inte som det varit men någorlunda gott.

Liknande ämnen

  1. Nu är det nära.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-06, 12:13
  2. Men det var nära...
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-17, 06:12
  3. Det var nära.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-14, 20:12
  4. Det var nära
    Av Sepe i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-04, 23:51
  5. Nära krock...
    Av Maestro i forum Street
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 20:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •