Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 23

Ämne: Oj, så dyr

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    En bekant kom förbi för några år sedan då han bytt bort sin gamla HD mot en ny som kostade då c:a 220 000. När vi gick runt hojen och kollade in skönheten fick vi se att nya hojen läckte olja från motorn. Garantisak naturligtvis men han och sällskap var på väg till Danmark så det blev inte direkt någon munter min.
    Sällskapet åkte på en japan som kostat mycket mindre och var en ännu maffigare maskin som inte läcker olja så varför köpa HD där namnet utgör en stor del av priset men inte kvaliteten tydligen för att få en motor där cylindrarna går i otakt dessutom och förutom det dras med värmeslag emellanåt då vattenkylning saknas.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    En bekant kom förbi för några år sedan då han bytt bort sin gamla HD mot en ny som kostade då c:a 220 000. När vi gick runt hojen och kollade in skönheten fick vi se att nya hojen läckte olja från motorn. Garantisak naturligtvis men han och sällskap var på väg till Danmark så det blev inte direkt någon munter min.
    Sällskapet åkte på en japan som kostat mycket mindre och var en ännu maffigare maskin som inte läcker olja så varför köpa HD där namnet utgör en stor del av priset men inte kvaliteten tydligen för att få en motor där cylindrarna går i otakt dessutom och förutom det dras med värmeslag emellanåt då vattenkylning saknas.
    Ja, japsarna har blivit så fina och dessutom med utmärkt kvalitet. Tror nog jag behåller min Yamaha 950 några år så får vi se va det blir. En Suzuki 1800 vore ju inte helt fel, eller varför inte en Yamaha 1900.

  3. #13
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Det tog min far 40 år som tandläkare att få " vita fingrar" kärlskador pga. vibrationer. Min Hd lär fixa mina mycket snabbare.
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Det tog min far 40 år som tandläkare att få " vita fingrar" kärlskador pga. vibrationer. Min Hd lär fixa mina mycket snabbare.

    Usch då, det låter inget trevligt. Men ekipaget du har är snyggt att kolla på, både på bild och i verkligheten.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    En bekant kom förbi för några år sedan då han bytt bort sin gamla HD mot en ny som kostade då c:a 220 000. När vi gick runt hojen och kollade in skönheten fick vi se att nya hojen läckte olja från motorn. Garantisak naturligtvis men han och sällskap var på väg till Danmark så det blev inte direkt någon munter min.
    Sällskapet åkte på en japan som kostat mycket mindre och var en ännu maffigare maskin som inte läcker olja så varför köpa HD där namnet utgör en stor del av priset men inte kvaliteten tydligen för att få en motor där cylindrarna går i otakt dessutom och förutom det dras med värmeslag emellanåt då vattenkylning saknas.
    hd är som gamla engelska motorcyklar dom läcker inte olja. dom pissar bara in sitt revir

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av veteranmc Visa inlägg
    hd är som gamla engelska motorcyklar dom läcker inte olja. dom pissar bara in sitt revir
    Aha.......är det så det funkar. Tänk vad man får lära sig här på hojen.nu
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #17
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Tror att många här lyssnat på alla "sagor" som sägs om HD,fakta är att den HD vi har aldrig läckt en droppe olja,den har gått semester turer utan några som helst problem visst vibrerar motorn men den är gummiupphängd så det märks inget när man kör.Köp en harley max 20 år så är det inga problem,men den kostar fortfarande en slant till glädje för den som äger den.

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av akems Visa inlägg
    Tror att många här lyssnat på alla "sagor" som sägs om HD,fakta är att den HD vi har aldrig läckt en droppe olja,den har gått semester turer utan några som helst problem visst vibrerar motorn men den är gummiupphängd så det märks inget när man kör.Köp en harley max 20 år så är det inga problem,men den kostar fortfarande en slant till glädje för den som äger den.

    Sagor! ???
    Det är väl kanske inte alla HD som är måndags-exemplar men man ser vad man ser och hör vad man hör. Och vad jag sett av MC under åren som stått vid vägkanten med synbara problem så har HD varit de flesta. Och en splitter ny hoj som jag berättade om ovan som läcker olja inger inget förtroende.
    Sen frågan om hojen är värd sitt pris kan nog diskuteras. Tycker HD är uppåt väggarna för
    dyr i förhållande till Japanska cyklar som garanterar kvalite för det mesta.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  9. #19
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Citat Ursprungligen postat av akems Visa inlägg
    Tror att många här lyssnat på alla "sagor" som sägs om HD,fakta är att den HD vi har aldrig läckt en droppe olja,den har gått semester turer utan några som helst problem visst vibrerar motorn men den är gummiupphängd så det märks inget när man kör.Köp en harley max 20 år så är det inga problem,men den kostar fortfarande en slant till glädje för den som äger den.
    Sportstern fick inte gummiupphängd motor förrän 2004 om jag inte missminner mig.
    Ska låta borra upp min styrkrona för isättning av gummibussningar för avvibrering av styret till nästa säsong.
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  10. #20
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Sagor! ???
    Det är väl kanske inte alla HD som är måndags-exemplar men man ser vad man ser och hör vad man hör. Och vad jag sett av MC under åren som stått vid vägkanten med synbara problem så har HD varit de flesta. Och en splitter ny hoj som jag berättade om ovan som läcker olja inger inget förtroende.
    Sen frågan om hojen är värd sitt pris kan nog diskuteras. Tycker HD är uppåt väggarna för
    dyr i förhållande till Japanska cyklar som garanterar kvalite för det mesta.
    Om du kör förbi en HD så ser du inte om det är en 70 tals eller 90 tals för det är väldigt liten skillnad,sedan är dom japanska bättre men HD har absolut förbättrat kvaliten och det var nödvändigt för att det inte skulle bli bara entusiaster som köpte dom

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •