Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Uppfräschning av cylinder och avgassystem

  1. #1

    Uppfräschning av cylinder och avgassystem

    Hej på er,

    Jag har två snabba frågor till er kunniga:

    1) Utsidan av kylflänsen (av gjutjärn) på hojen är tämligen risig. Skulle vilja borsta bort den värst rosten. Kan jag försiktigt gå lös med stålborste på flänsen? Skulle även kunna tänka mig att måla flänsen svar. Ska jag använda samma motorfärg (svart) som man använder till motorblock på bilar? Släpps värmen igenom då? Själva toppen vill jag mest rengöra, borsta och putsa lite på.

    2) Även avgassystem är risigt. Riktigt risigt. Då jag står i begrepp att sota av det tänkte jag även att det kan vara dags att fräscha upp det på utsidan. Även här skulle jag vilja använda stålborde, vilket går bra. Men vad gör jag med de småbucklor som finns? Antar att jag knappast kan jämna till dem med karosspackel, som knappast tål värme.

    Mvh /Peter

    PS Hojen är en Rödqvarna DS

  2. #2
    grattis till en riktig motorcykel jag har en rödqvarna mod 227 från 1950 med fin patina utrustad med bönpall.passagerarfotpinnar. packväskor, . tankmätare, benskydd. orginal backspegel med plåt istället för spegelglas å bollhorn

    på min monark m77 lätt jag glasblästra topplocket det blev mycket fint. så det är ett alternativ

  3. #3
    Coolt! Du har inte några fotografier på tankmätare och backspeglar? Grymt nyfiken på hur de ser ut. Var tankmätare en option man kunde lägga till på beställningen?

    Glasblästra är ju faktiskt en idé. En dellösning att ta i beaktande, synnerhet som jag har tillgång till blästerskåp + bläster.

  4. #4

  5. #5
    Förlåt, men jag bumpar detta då jag inte riktigt fått alla svar. ;-)

    Mvh /Peter

Liknande ämnen

  1. Cylinder 1 och 2. Vilken är fram och bak?
    Av Slopy i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2020-05-12, 16:42
  2. Honda shadow 750 vt går på en cylinder.
    Av Mrgotland i forum Custom
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2018-08-25, 11:24
  3. suzuki gsx 750 es blir varmare på cylinder 3-4
    Av magnus90 i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-08-05, 16:49
  4. ER5 går på en cylinder
    Av Allan K i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2017-02-10, 17:53
  5. Problem cylinder xv 750
    Av Zeta i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-06-12, 22:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •