Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 22

Ämne: En tanke...

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    En tanke...

    Jag kom på att det är faktiskt så att de motorcyklar jag till en början avskyr av olika anledningar, oftast är det något jag tycker är gräsligt fult på dem så är det just dessa jag trivs bäst på!

    När jag skulle börja övningsköra fick jag förmånen att låna svärfars BMW F650 GS. Jag minns att jag då tänkte: "Ska jag köra den där?!”, jag tyckte det var en gräsligt ful modell. Men efter några mil kom jag underfund med att den är ju faktiskt ganska bra och frågade om jag fick köpa hans. Han var så kär i sin så jag fick allt lov köpa en egen. Och det gjorde jag, tänk att man går och köper en hoj man först tyckte var ful. Med tiden tyckte jag att den var ju ganska snygg i designen ändå.

    Nästa hoj jag inte kunde begripa var faktiskt min Scrambler. DYNAN såg ju förbaskat designlös ut, hur kunde man bara dra ett streck, tog arbetsdagen slut just då eller? Ja gissa, efter en provtur trots en ful dyna var t o m dynan accepterad och jag blev med en Scrambler. Nu är förstås allt på den snygg i mina ögon, t o m dynan.

    Jaha nästa mc: det var de mest fulaste grodögon jag nånsin skådat, kunde man inte ha designat ett snyggare lyse precis som på de övriga sporthojarna? Det är ju bara såå stenålders med grodlysen! Ja gissa… Nu är t o m dessa grodögon till lyse fullständigt accepterade, faktiskt är de till på köpet ganska gulliga. Varför jag tycker så nu? Jo, jag provkörde hojen. Och vem bryr sig om lysena, det är ju inte där jag tittar?

    Så, nästa mc blir en Triumph Street Triple R, med dessa gulliga grodögon till lyse. :-*
    Här finns lite tekniska data
    Senast redigerat av Nina den 2010-11-21 klockan 07:26.

  2. #2
    Ja, så är det säkert bara man ger dem en chans. BMW Scarver är ju jätteful men tror säkert jag skulle trivas med en sådan som stadshoj.

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ha ha, ja man ska se på de man tycker är fulast och provköra dem, jag verkar passa bra in på såna så det är väl maka söker kaka eller nåt, vad vet jag.

  4. #4
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Inre skönhet är vad som alltid gäller/regerar!

  5. #5
    Mc-Bosse
    Gäst
    Jag tycker fortfarande att din mc med engelska flaggan på tanken är gräsligt ful. Men jag har ju inte kört en sådan. Hur snygg är en Citroen AX GT från -91? Asful!!! Men när jag köpt den för billiga pengar och körde och körde utan problem så blev den ju snyggare!

    Det är ju faktiskt samma med människor. En person som man initialt kan tycka se mindre bra ut växer i ens ögon om personkemin stämmer och det yttre försvinner liksom, man ser inte det som man initialt såg som mindre attraktivt. Det är ju insidan som räknas.

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Jag tycker fortfarande att din mc med engelska flaggan på tanken är gräsligt ful. Men jag har ju inte kört en sådan. Hur snygg är en Citroen AX GT från -91? Asful!!! Men när jag köpt den för billiga pengar och körde och körde utan problem så blev den ju snyggare!

    Det är ju faktiskt samma med människor. En person som man initialt kan tycka se mindre bra ut växer i ens ögon om personkemin stämmer och det yttre försvinner liksom, man ser inte det som man initialt såg som mindre attraktivt. Det är ju insidan som räknas.
    Ha ha ha, du är rolig du, Bosse. Påminde mig just om Messmörs-reklamen där en kille bjuder en tjej på en smörgås och undrar vad hon tycker.
    — Smakar lite konstigt bara, säger hon lite försiktigt varpå han barskt brister ut ”Jag tycker din klänning är konstig!” och dukar genast av, slut på den fikastunden där.

    Nu har jag varit förbi och betalat så i morgon kör jag hem hojen.
    Precis den på bilden ja.
    Senast redigerat av Nina den 2010-11-21 klockan 07:26.

  7. #7
    Medlem Jonas76s avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    249
    Vad fick du på köpet då förutom hojen?
    Inga slipons eller så?
    KTM 950SM

  8. #8
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av ducati snubben Visa inlägg
    Vad fick du på köpet då förutom hojen?
    Inga slipons eller så?
    Flyscreen… Och rabatt på hojen.

    Jag provkörde den röda med Arrowsystem på, jag gillar inte ljudet den har med det systemet, hur jag än försökte få den tystare så gick det inte. Så jag ville ha den här tystare än med Arrowsystemet.

  9. #9
    Medlem gunthers avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    176
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Ha ha ha, du är rolig du, Bosse. Påminde mig just om Messmörs-reklamen där en kille bjuder en tjej på en smörgås och undrar vad hon tycker.
    — Smakar lite konstigt bara, säger hon lite försiktigt varpå han barskt brister ut ”Jag tycker din klänning är konstig!” och dukar genast av, slut på den fikastunden där.

    Nu har jag varit förbi och betalat så i morgon kör jag hem hojen.
    Precis den på bilden ja.
    Den där bilden ser ut att vara tagen på Lelles Triumph-center - right? =)

  10. #10
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Nej faktiskt inte, hos Triumph Center i Länna. =)

Liknande ämnen

  1. en liten tanke fram över
    Av Nilsson i forum Träffar & Körningar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-12, 21:47
  2. Tanke
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-06, 17:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •