Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 41 till 42 av 42

Ämne: Gruskörning

  1. #41
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Dom vägarna har jag varit på, dessvärre innan MC-eran tog sin början. Hustrun pekade ut en massa ställen som vi bara måste komma till för att titta på en massa konstiga grönsaker i olika färger( biolog! ) Fick verkligen pröva offroadegenskaperna hos min gamla Folkvagn eller vad det var jag hade då.

    Vill gärna göra återbesök per hoj och då helst på försommaren när det är full rulle på alla fåglar och blommor. Man behöver faktiskt flera dagar för att avverka den lilla plätten ute i sjön.

    Ang. mat: Fanns det ingen nyrökt flundra? Gudagott att äta med fingrarna direkt ur skinnet.

  2. #42
    Member
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Tavastehus, Finland
    Inlägg
    51
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg

    Ang. mat: Fanns det ingen nyrökt flundra? Gudagott att äta med fingrarna direkt ur skinnet.
    Turistsäsongen är i princip slut och den kombinerade fiskaffären/-restaurangen var mera av karraktären turistfälla och serverade mest importerade (läs IckeÖländska) fisksorter. Deras rökta torskrom var däremot en delikatess som smakade utmärkt som förrätt till soppan.

    Jag kan f.ö. dela din syn på att Öland nog gör sig ännu bättre på försommaren men för oss som bor "nära" funkar det ju att ta en tur dit när som. Eftersom jag ändå skulle till BMW-handlaren i Kalmar var jag ju nästgårds för en liten Ölandsturtur. Det blev "bara" 43 mil (varav hälften grus) den eftermiddagen, inklusive någon timmes sökande efter nya vägar i Ljungbyholms/Tvärskogstrakten, till slut hittade jag även ut ur skogen.

Liknande ämnen

  1. Grön på gruskörning!
    Av triumphtobbe i forum Offroad
    Svar: 74
    Senaste inlägg: 2013-01-20, 23:01
  2. Gruskörning
    Av engström67 i forum Offroad
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-11-09, 09:03
  3. Gruskörning på rallyvägar i Värmland
    Av Mats Liifv i forum Träffar & Körningar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-20, 18:18
  4. Uppkörning snart fråga om gruskörning
    Av moses i forum MC-kort
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2010-07-23, 23:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •