Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: Hur ofta kollar ni lufttrycket?

  1. #11
    Medlem fremass avatar
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    42
    Kollar trycket varannan vecka minst är ju enkelt tanka måste man ju. så varför då inte killa trycket då o då tar inte många sekunder

    Kör lugnt gott folk

  2. #12
    Var gång jag byter däck = Två gånger om året.

  3. #13
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Även om ingen frågat passar jag på att berätta vad jag INTE gör; jag kollar inte trycket med mackens anordning och jag kollar inte "under färd" (o-kalla däck).

  4. #14
    Medlem Gawriels avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    203
    kollar bara i början på säsongen eller om det känns lite konstigt...
    än så länge inga problem trots 3 år gamla däck och 2000+ mil på dem, ekrar o slanglöst
    de ser fortfarande för jävla bra ut men det är nog dags att byta mina Pirelli

  5. #15
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    2000 mil på ett däck är nog snudd på ett rekord - helt fantastiskt!

  6. #16
    Medlem Hagiss avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Arlanda
    Inlägg
    102
    Citat Ursprungligen postat av Guzzi-Leif Visa inlägg
    Även om ingen frågat passar jag på att berätta vad jag INTE gör; jag kollar inte trycket med mackens anordning och jag kollar inte "under färd" (o-kalla däck).
    Nä det kan jag väll hålla med om att inte göra, kolla med mackens tryck! Vi har egen kompressor som vi kör med!
    Får jag fråga varför du inte kollar när du har varma däck? För egen del skulle jag nog rekommendera varma däck då gummit expanderar! Jag har 1.8 - 2.0 enligt manualen (kalla däck) jag kör på 2.0-2.3 i dags läget för kalla däck och tycker enligt personlig åsikt det blir bättre bett i däcken! (Ska då tillägga att jag idag kör motard, byter till glidare 2011 men det samma gällde sporthojen)
    RIDERS STOCKHOLM

  7. #17
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Guzzi-Leif Visa inlägg
    Även om ingen frågat passar jag på att berätta vad jag INTE gör; jag kollar inte trycket med mackens anordning och jag kollar inte "under färd" (o-kalla däck).
    Nää trycket brukar öka 1-2hg när dom blir varma

  8. #18
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Nä det kan jag väll hålla med om att inte göra, kolla med mackens tryck! Vi har egen kompressor som vi kör med!
    Får jag fråga varför du inte kollar när du har varma däck? För egen del skulle jag nog rekommendera varma däck då gummit expanderar! Jag har 1.8 - 2.0 enligt manualen (kalla däck) jag kör på 2.0-2.3 i dags läget för kalla däck och tycker enligt personlig åsikt det blir bättre bett i däcken! (Ska då tillägga att jag idag kör motard, byter till glidare 2011 men det samma gällde sporthojen)
    Jag har bara data/instruktioner för kalla däck, därför kollar jag inte med varma.
    Eftersom jag är en enkel och okomplicerad person måste jag välja enkla, raka lösningar...

  9. #19
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Guzzi-Leif Visa inlägg
    2000 mil på ett däck är nog snudd på ett rekord - helt fantastiskt!
    Lyckades faktiskt klara 3.000 mil på ett Metzeler bakdäck på min Honda CB 750. Helt makalöst! Har aldrig varit i närheten av liknande siffror sedan dess, brukar vara dags att byta efter mellan 1.200 och 1.500 mil.

    Har många gånger jämfört min egen tryckmätare med den digitala på macken. Har faktiskt aldrig noterat någon avvikelse. Vet även att trycket i mina däck ökar med ett hekto i varmt skick gentemot kalla däck. Funkar därför att kolla trycket även under färd. Duger gott, mer känsligt än så är det inte för min del.
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #20
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Har ni så fina grejer däruppe i Tokholm? På min mack är trycktjofräset enbart en fingervisning om cirka-sisådär...

Liknande ämnen

  1. Nära ögat (eller varför man alltid kollar döda vinkeln)
    Av Grusbusen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-07-08, 22:42
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-02-12, 22:57
  3. Hur ofta ska man byta hoj?
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2010-08-06, 17:05
  4. Kollar lite på fotboll.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-12, 17:14
  5. Oljebyte hur ofta?
    Av Diversion i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-09, 17:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •