Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: "Garanterar full vattentäthet"

  1. #11
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Att be om en vattentätsgaranti brukar sålla ganska bra redan vid inköpet. Om dom är dåligt sydda å tejpade i grenen brukar det sträcka sig å läcka efter några regnresor. Lite dyrare ställ har i prinsip livstidsgaranti, i vart fall 5 år brukar inte vara något problem.
    Jan

  2. #12
    Mc-Bosse
    Gäst
    Jag tog en tur i ösregnet ändå. Hade bara jeans (för att tidigare känna ev. väta) men i övrigt mc-kläder och regnstället över. Det är tydligen med dessa billiga regnställ att så länge vattnet studsar så håller dom tätt. Det ösregnade som sagt och jag tänkte att knäna kan aldrig hålla emot men jo minsann. Jeansen var torra där efter 30 min körning i ösregn.

    Värre var det med grenen för så fort det samlas vatten som det ju gör där på sadeln så läcker det in. Jag kan bara konstatera att som komplement till textilstället och inte timme efter timme i hällande regn så duger stället för sina 199: -. Men jag får nog ändå (fast det tar emot) uppsöka en mc-firma och betala en högre summa för ett tätt regnställ.
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2010-08-08 klockan 21:08.

  3. #13
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Vid regn så kör jag med försvarets gröna regnbyxor över mina MC byxor. Just för vattensamling i grenen.
    Överkroppen enbart allvädersjackan med en träningsoveralljacka under för att slippa fuktighetskänslan.

  4. #14
    Medlem gunthers avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    176
    Citat Ursprungligen postat av Linnex Visa inlägg
    Vid regn så kör jag med försvarets gröna regnbyxor över mina MC byxor. Just för vattensamling i grenen.
    Överkroppen enbart allvädersjackan med en träningsoveralljacka under för att slippa fuktighetskänslan.
    Jag har funderat på att göra likadant, men hur upplever du att utsnittet vid grenen funkar? Det är inte för lågt för körning på MC? Jag minns tyvärr inte hur lågt skuret det är. =/

  5. #15
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av gunther Visa inlägg
    Jag har funderat på att göra likadant, men hur upplever du att utsnittet vid grenen funkar? Det är inte för lågt för körning på MC? Jag minns tyvärr inte hur lågt skuret det är. =/
    Är inte riktigt med på vad du menar... I vilket fall så är det inget problem för mig och byxorna är 100 % täta.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-07-02, 12:34
  2. Svar: 25
    Senaste inlägg: 2015-12-23, 14:05
  3. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-10-24, 11:46
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-09-14, 17:24
  5. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 16:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •