Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Tur till Örebro

  1. #11
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    =) Vad roligt att ni har haft en trevlig resa! skojigt att hembyn kan erbjuda lite roliga upplevelser.
    Som kuriosa så syns min bostad på en av bilderna.

    Mitt emot närmaste kyrkan (Olaus Petri kyrka) syns ett rött tak. Under det taket har jag min bostad =)

  2. #12
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg

    Ni hittade också min favoritväg 214 när jag någon gång åker åt det hållet. Även väg 230 västerut från E-tuna med avtag söderut på 56:an är också trevlig att köra även om det är större vägar men det är vackert att åka över Hjälmarsundet. Om man har gott om tid kan man också offra ett par timmar på att ta sig ut via färga till Vinön vid Läppe där det bl.a finns en sommarresturang med med mycket gott käk där fiskrätterna står i en klass för sig. Aborre och Gös.
    Tack för tipsen!
    Vi kommer vid tillfälle göra om resan, trevligt att åka den väg vi gjorde. Vi blev sugna på att utforska området mer noga framöver om vädret är lite mer stabilt. Nu blev det mest av en händelse att vi kom till Örebro. En trevlig dag och resa fick vi i alla fall. Som vanligt!

    Lustigt att ditt hus kom med på bilden Gurrag! Då vet vi var du bor i alla fall!
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2010-08-08 klockan 14:18.
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Tack för tipsen!
    Vi kommer vid tillfälle göra om resan, trevligt att åka den väg vi gjorde. Vi blev sugna på att utforska området mer noga framöver om vädret är lite mer stabilt. Nu blev det mest av en händelse att vi kom till Örebro. En trevlig dag och resa fick vi i alla fall. Som vanligt!

    Lustigt att ditt hus kom med på bilden Gurrag! Då vet vi var du bor i alla fall!

    Nu stänger tyvärr sommarresturangen på Vinön redan den 15 augusti om du tänkte på det.

    Såg i en annan tråd som jag inte hittat igen att ni diskuterade en ev. sväng till Örebro och Nora. Och är man i Nora trakten är det inte långt till till Carl-Jans kändisställe Grythyttan. God mat men den det kostar skjortan.
    Finns annars ett trevligt boende vid sjön Usken som heter "Uskavi" med stugor som ligger väldigt vackert vid sjön om man inte räds att det är ett ställe med religös prägel vars aktiviteter jag antar man inte behöver ta någon del av om man inte är intresserad. Men de har en egen resturang och stället drivs idag av resturangfolk så jag tror de har bra mat och frukost där.

    Om vägen nr 56 jag nämnde förut: När man passerat Hjälmarsundet kan man om man vill få lite omväxling ta in till höger mot "Uddens fritidsområde" på en liten trevlig asfalterad mc-väg där man kommer ned till väg 214 sedan för vidare färd västerut.
    Senast redigerat av GeCe den 2010-08-08 klockan 15:30.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  4. #14
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Tackar, tackar får lägga tipsen på minnet. Alltid kanon när lokalbefolkningen kan komma med förslag på saker man annars inte skulle hitta!
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #15
    Medlem Dannes avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    305
    Intressant information, bra tips inför kommande turer.
    - - Pausa och softa gör man sällan för ofta.......

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Tackar, tackar får lägga tipsen på minnet. Alltid kanon när lokalbefolkningen kan komma med förslag på saker man annars inte skulle hitta!
    Jo jag lovar, han kan sitt Närke, GeCe. Han haver snurrat mig alldeles yr genom att lotsa mig på vägar som jag aldrig skulle hitta själv.

    Får jag skryta lite så hittar jag ganska bra i Skaraborg och Värmland, så om ni vill förlänga turen så kan jag nog ge en del tips eller ev. guidening. Vore kul att träffa folket från utkanterna också.

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jo jag lovar, han kan sitt Närke, GeCe. Han haver snurrat mig alldeles yr genom att lotsa mig på vägar som jag aldrig skulle hitta själv.

    Får jag skryta lite så hittar jag ganska bra i Skaraborg och Värmland, så om ni vill förlänga turen så kan jag nog ge en del tips eller ev. guidening. Vore kul att träffa folket från utkanterna också.
    vi kan nog få till en runda i era trakter :=)

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-02-20, 06:05
  2. Örebro - Jessheim
    Av drummerrob i forum Touring
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-06-12, 10:54
  3. Handledare i Örebro sökes till ny mc-ägare!
    Av Triumph_Martin i forum MC-kort
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-05-06, 10:11
  4. Örebro till Nice sommaren 2013
    Av whiskeythrottle i forum Touring
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2013-01-23, 10:38
  5. Handledare i Örebro sökes av kille 36 år
    Av Alven72 i forum MC-kort
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 10:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •