Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Äntligen! :D

  1. #1
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271

    Äntligen! :D

    Hej på er allihop!
    Det finns förstås lite olika sätt att presentera sig på men jag tänker mig att de flesta som läser på detta forum vill veta mer om ev anknytning till MC.
    Mitt intresse för hojar var på något sätt ofrivilligt från början. Jag var hästtjej i skolåldern men blev pälsdjursallergisk i yngre tonåren så jag hängde på en klasskompis när hon umgicks med sin pojkvän. Pojkvännen ingick i ett gäng Katana-åkare som körde mellan Sveavägen och Brostugan. Måste ha varit sommaren -86 och även jag hittade en hojsadel ett sitta på. Somrarna efter hade umgänget flyttat sig även till andra hojtyper. Favoriten var förstås GSX1100R. Särskilt den svart-röda! Ägnar en varm tanke åt Hangö-Glenn! Och så förstås V-Max, tack Jernis!
    Runt -90 tunnande det ut... tyvärr. Andra saker kom in i livet (typ barn och så) och hela hojgrejen las på hyllan. Men nu är jag tillbaka, mer sugen än någonsin! Min fantastiska make köpte en Yamaha Fazer 600 till mig i slutet på april och 'lämpan' trillade ner i brevlådan häromdagen, första körlektionen är bokad på torsdag. Enda kruxet (och det är stort!) är att jag aldrig kört något på två hjul själv... Självklart blir det många lektioner på skolan men nötandet tänker jag göra med handledaren. Hoppas att min gode vän och handledare Mats står ut med mig så länge som det behövs. Och tack Mats för att du tipsade mig om detta underbara forum. Regade mig i förrigår och räknar med att bli en flitig användare eftersom man får så mycket feedback och glada tillrop från andra med samma intresse!
    //Phaedre
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  2. #2
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Välkommen och lycka till med körkortet.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  3. #3
    Mc-Bosse
    Gäst
    Välkommen!

    Trevligt mc-forum det här!

    Lycka till med A:et från en som lyckades med bedriften våren -09.

  4. #4
    lycka till ,, det går bra ska du se , börja med att bara sitta , och känn att du får balans sen e det bara att starta hojen , in med kopplingen peta i 1 och rulla iväg , ta det bara lugnt så ska du se att det blir kanon

  5. #5
    Hej och välkommen! Och grattis till hojen samt lycka till med kortet! Perfekt att du kan övningsköra privat.

  6. #6
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Är övertygad om att du kommer att lära dig snabbt Phaedre. Maud tog en provlektion för några år sedan, bara för att pröva på. Hon hade aldrig kört något med motor och två hjul tidigare. Tog inte lång tid innan hon klarade sig riktigt bra och instruktören kunde låta henne åka runt på egen hand. Vi får se hur länge det dröjer innan mitt handledartillstånd kommer!
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #7
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Vi får se hur länge det dröjer innan mitt handledartillstånd kommer!
    Trodde verkligen att det skulle komma i veckan. Kai skickade in för vår granne, det tog typ bara någon vecka. Tänk om de har missat kopplingen mellan mitt tillstånd och ditt handledarskap. Jag ringer och kollar på måndag morgon!
    Är sååååå glad att jag fick 'lämpan' godkänd. Jag var verkligen nervös även om jag gjorde mitt bästa att inte låssas om känslan.
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  8. #8
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Varmt välkommen!
    Och lycka till med kortet och körutvecklingen!!
    Om det är motigt någon gång; tänk på att jag lyckats så då kan du också!!!

  9. #9
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Har man bott på bönpallen har man en del tillgodo när man ska börja köra själv.

  10. #10
    Medlem speed triples avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    segerstad skaraborg
    Inlägg
    38
    Välkommen o lycka till med körkortet.
    Skaraborgare

Liknande ämnen

  1. Äntligen!
    Av Guzzi-Leif i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-10, 06:18
  2. Äntligen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 09:20
  3. Äntligen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-08, 16:12
  4. Äntligen.........
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-04-07, 13:52
  5. Äntligen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 12:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •