Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Rosenhill, datorer & nätvärk

  1. #11
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378
    Ang.datorer så fattar jag inte att många fler använder Linux,allt e gratis och finns om jag minns rätt ca 20000 program o ladda ner helt gratis,kan de bli bättre?

    Sen att mac e bra det vet jag efter att ha provat dotterns.
    Men tycker att det e väl dyrt om man jämför med linux.

    Ang. telefoner,eftersom jag är 60+ så är jag nöjd om det går att ringa på telefonen.
    Kan berätta en rolig historia om det!

    För några år sedan när vi var på väg till Österrike så körde vi ner i två gäng och för att spara pengar så skulle vi sms:a till varandra.
    Kompisen ska alltid ska ha det värsta i prylväg och hade en jättedyr telefon och skulle skicka ett sms på båten om var vi skulle träffas.
    Efter en stund kom han till mig o visade telefonen o de visade bara oläsliga heroglyfer som &&##¤¤ inte gick att läsa.
    Eftersom jag kunde skicka sms så sa jag ge mig telefonen så fixar jag det.
    Jag fick fram samma heroglufer som &&##¤¤,helt oläsligt.
    Jag sa den jävla telefonen får du lämna tillbaka!
    När vi varit hemma ett tag så fick vi veta att ordlistan eller nåt varit på och därav de oläsliga meddelandena.Vi skrattar gott åt det än idag!

  2. #12
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ha ha, ja det där T9 som bara korvar ihop allt är sämsta påhittet i mobilväg. Fast de som kan det är flinka och snabba... Inget för mig dock, jag tar hellre den långa vägen så blir det mindre del korvfingertexter. Och förhoppningsvis mer rättstavat.

  3. #13
    Mc-Bosse
    Gäst
    T9 äger tycker jag! Har den alltid på. På min seanste mobil är ordlistan ganska komplett. De ord som saknas lägger man till efter hand och sen har man dom. En finfin finess som jag inte haft på tidigare telefoner men har på denna x10 mini är backupfunktion. Som jag kan köra hur ofta jag vill. Då görs backup på olika saker i telefonen som normalt inte sparas/ligger på minneskortet. Och då bl a just denna ordlistan i T9 inkl. tillagda ord! Perfekt!

    Eftersom det snart är dags för en senare version av Android i telefonen så är det bra att kunna återställa ordlistan då vissa av telefonens inställningar nollas vid uppdateringen av operativsystemet.

  4. #14
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378
    Jag har bara billiga telefoner och går den långa vägen osså.Bäst så!

    Numera finns de ju allt i telefonerna,jag brukar fråga går det att ringa i dem också?

  5. #15
    Mc-Bosse
    Gäst
    Mobiltelefon är fel ord egentligen. Även Smartphone är fel tycker jag. Fickdator eller pocket computer med möjlighet att ringa med är mer rätt. Jag ringer sällan men kollar mejl, surfar och skriver sms/mms desto mer. Även fm-radion och mp3-spelaren används flitigt. Det är min tredje dator helt enkelt! En stationär, en laptop och denna i fickan. Många inlägg här på forumet har skrivits vid en ändhållplats från min X10 mini!

  6. #16
    Medlem obans avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Ale
    Inlägg
    177
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Mobiltelefon är fel ord egentligen. Även Smartphone är fel tycker jag. Fickdator eller pocket computer med möjlighet att ringa med är mer rätt. Jag ringer sällan men kollar mejl, surfar och skriver sms/mms desto mer. Även fm-radion och mp3-spelaren används flitigt. Det är min tredje dator helt enkelt! En stationär, en laptop och denna i fickan. Många inlägg här på forumet har skrivits vid en ändhållplats från min X10 mini!
    Får hoppas du inte gör det när du jobbar på andra platser än ändhållplatserna så du hamnar med på nån bild från nån annan mobiltelefon ... har ju hänt det med

  7. #17
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av oban Visa inlägg
    Får hoppas du inte gör det när du jobbar på andra platser än ändhållplatserna så du hamnar med på nån bild från nån annan mobiltelefon ... har ju hänt det med
    En chaufför fick sparken efter att ha sms:at i 90 km/ tim. Helt rätt tycker jag.

  8. #18
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jo, de kan liknas vid pocket computer – som går att ringa med. T o m nya iPad kan man ringa med, min undran har alltid varit: hur gör man då, den är stor som en A4? Håller man den vid örat?

  9. #19
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Jo, de kan liknas vid pocket computer – som går att ringa med. T o m nya iPad kan man ringa med, min undran har alltid varit: hur gör man då, den är stor som en A4? Håller man den vid örat?
    Man lägger den på golvet och står och skriker tror jag!

  10. #20
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Man lägger den på golvet och står och skriker tror jag!

Liknande ämnen

  1. Svar: 28
    Senaste inlägg: 2014-02-24, 00:36
  2. Rosenhill på lördag 9/4
    Av Mats Liifv i forum Träffar & Körningar
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2011-04-11, 08:27
  3. Tur 5/12 till Rosenhill
    Av Jonas i forum Träffar & Körningar
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-12-07, 18:18
  4. rosenhill 12/13
    Av leffa i forum Träffar & Körningar
    Svar: 94
    Senaste inlägg: 2009-09-21, 21:16
  5. Rosenhill på lördag?
    Av Mats Liifv i forum Träffar & Körningar
    Svar: 129
    Senaste inlägg: 2009-07-16, 12:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •