Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Rosenhill, datorer & nätvärk

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Rosenhill, datorer & nätvärk

    I dag tänkte jag ta en längre runda med nån av hojarna och sen avsluta (eller börja?) rundan med en fika på Rosenhill. Vädret ska visst ha regnuppehåll, fast regnar det gör inte det nåt, jag kör ju ändå. Det kommer dock regna mot kvällen men tills dess tror jag nog att jag redan hunnit hem.

    Ha ha, min mans pc rasade fullständigt i tisdags. Den hade krånglat innan, jag är inte helt obevandrad inom datorer och nätverk samt dess teknik, jag fick jobb att fixa den vilket jag gjorde. Sen funkade den klanderfritt under en lång tid men så i tisdags dök det upp ett par röda ränder tvärs över skärmen och sen slocknade den. Han startade den i tron att det var nog bara batteriet som hade tömts men tji fick han. Den fungerar inte som den ska alls. Jag startade den i felsäkert läge med nätverk och vid en systemfil stannade den. Hur jag än bar mig åt kom jag inte vidare, jag t o m återställde den till dag 1 så jag kunde ominstallera operativsystemet från början men den är och förblir trasig.

    Ja, det gick ett par dar där han under tiden lånade dotterns pc. Jag tyckte att han kan ju köpa en riktig dator? Visst, den är dyrare och man får vad man betalar för samt att man slipper de flesta virushoten. Han gjorde slag i saken och köpte nu en MacBook Pro. Nu har det gått ett par dar och jag har ännu inte hört ett enda frusterande vrål eller svordom. Han som var en så pass inbiten anti-Apple och pc-nörd köpte nu en Mac. Jag måste tillstå att han är ganska duktig för att vara en sån inbiten pc-nörd, han är redan insatt i den och han har redan hittat diverse snabbkommandon och tar sig runt i datorn utan problem. De få gånger han ställt en fråga kommer alltid en inflikad sak med: ”gör nu inte bara saker utan förklaring, låt mig prova och testa så jag lär mig”. Skoj att han vill lära sig! =)

    För drygt två år sen köpte jag en iPhone, han såg den men sa i nåt andetag att han aaaldrig kommer köpa nåt från Apple. Efter en kort tid kom han hem med — en iPhone! I ett svagt ögonblick råkade han nämna att det är den bästa mobil han nånsin använt. Jag väntar med spänning vad han snart kommer säga om nya laptopen. Fast det bådar gott redan nu, han har ju inte ens fått något utbrott eller svurit än, jag hade räknat med lite mer liv men han är ovanligt tyst.

  2. #2
    Mc-Bosse
    Gäst
    Jag hänger inte på iPhonetrenden. Tycker en del ägare av nämnda telefon på jobbet är så stöddiga. Och stöddighet ligger utanför min natur. Dessutom finns det billigare och minst lika trevliga mobiler/handdatorer för mindre pengar.

    T ex. Sony Ericssons sortiment inkl. X10 mini som jag köpte för ett tag sedan. Mindre format men ack så trevlig att handha!

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Oh ja, innan jag köpte min iPhone använde jag mest Sony Ericssons modeller, favoriten var en rosa som blinkade i olika färger när den ringde men så tappade jag den i marken och den gick helt sönder. Jag ville ha en ny likadan men den fanns inte kvar i sortimentet så jag fick ta en snarlik modell, också den superbra fast utan färger som blinkar när den ringer. Den har jag som reserv i fall att.
    Jag vande mig snabbt med iPhone så nu är jag fast där, har provat byta modell till nåt annat också med scrollfunktioner men jag var snart tillbaka på iPhone. Det är ju så, alla gillar inte vissa märken och funktioner och gillar helt andra modeller.

  4. #4
    Själv är jag lite anti mot för mycke finesser. Kan jag prata och sms:a är jag nöjd. Och det ska inte vara för små knappar.

  5. #5
    Medlem Hagiss avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Arlanda
    Inlägg
    102
    haha så inget ägande från appel... så börjar det med en iphone och slutar med en G5 eller liknande haha... Varit där själv nämligen men hoppade tillbaka till bill G pga att det då (99-02) var lite svårare att få tag i bra program till mac Bra datorer när man jobbar media i alla fall, det går inte att ta ifrån dom!

    Vart det något rosenhill? Trevliga vägar där ute
    RIDERS STOCKHOLM

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag vände efter några mil, skulle åkt ut till Eskilstuna i dag men efter lite duggande och regn så släppte jackan in vatten vilket jag noterade ganska omgående, väl hemma var både jag, tröja, jag, pengar, jag och mobil blöta. Och jag var kall. Så jag behöver impregnera jackan tills nästa gång jag ska ut.
    Många skottkärror (HD) på Bulten var det, de har nån träff i Gålö så dem mötte man överallt på varenda väg man körde på. Jag roade mig med att hälsa på varenda en, knappt nån vågade släppa styret och hälsa tillbaka så det är som de flesta säger: ingen kan köra en skottkärra med en hand! *gapskratt*

    Jag jobbar även i Windows, har en del mjukvaror som jag behöver använda som finns bara för pc, så jag har i min Mac Windows 7 instoppat. Smidigt, jag skuttar emellan miljöerna med ett snabbkommando på tangentbordet. Det finns grafiker som använder pc sen flera år, jag har använt Mac sen -92 men även pc under alla år, avskyr att känna mig begränsad.

    …är väl därför jag uppskattar grusvägar, vinterkörningar etc på mc och nu tillkommer även bankörningar. =)

  7. #7
    Medlem Hagiss avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Arlanda
    Inlägg
    102
    Hehe jo gålö vet jag att dom har träff på idag, svärfar bjöd med mig då deras västar skulle dit! Men att komma på motard ihop med massa HD åkare, jag vet inte hehe...

    Jo, mac har sina fördelar men jag är tyvärr inkörd pc användare idag. Skulle önska att jag hade råd att ha båda delarna men idag är ekonomin anpassad och först ska hojen fram till 2011 och sen måste sparkontot växa till sommaren då det vankas bröllop ;D
    RIDERS STOCKHOLM

  8. #8
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ja det hade nog kanske inte varit så poppis att komma dit på en motard. Fast hade du sagt du ska köpa en glidare tror jag nog att du hade blivit accepterad å andra sidan, hö hööö.

    Såå, det är till att gifta sig?
    Det är jag också sen 11 år tillbaka. Bra att göra, man slipper en del bekymmer om den ene skulle gå och dö, man kan lugnt bo kvar istället. Om man nu inte gillar att fylla i en massa papper, t ex regga bostaden som gemensam bostad och hålla på så det är enklare att gifta sig så är allt fixat per automatik.

  9. #9
    Medlem Hagiss avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Arlanda
    Inlägg
    102
    Hehe nä jag rider nog rätt tryggt på svärfarsans rygg i sånna stunder! Han var dit med sin västklubb så det hade nog inte varit några problem

    Edit.
    jo det är dags för den biten Det är liksom helt rätt på alla sätt och vis. Har aldrig någonsin kännt som så här förut och bara tanken på att inom en snar framtid ev skaffa egen unge är något som tidigare aldrig har funnits! Hon är helt underbar, men så är hon en bikerbrud med så hehe det skulle väll vara konstigt om det inte funka haha
    RIDERS STOCKHOLM

  10. #10
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Visst är det underbart?
    Efter flera år med samme man har jag fortfarande svårt för att beskriva honom, jag kan bara säga ”underbar” som beskrivning. Tidigare avskydde jag killar med skägg, absolut ingen dejt med mig där om de hade minsta skägg. Mustasch var okej men absolut inte skägg… Och allra minst rött skägg!
    Men så står jag på en krog en sen kväll och ska möta min date och fram kommer… En kille med skägg! Ha ha ha, tänk vad man kan ändra sig i ett enda andetag för det var det var det mest underbaraste röda skägg jag nånsin skådat! När jag tog i hans hand och presenterade mig fick jag en varm känsla inombords som sa: Det HÄR är mannen jag ska gifta mig med! Jag var tvärsäker på min känsla och så blev det förstås. Den där känslan är obeskrivlig, tror inte många får den eller kan uppleva den.

    En annan sak som jag inte heller kunde med var om killarna var kortare än jag är. Nu är det ju så att Jocke är kortare än jag men det han inte har på längden har han innanför pannbenet, det är nån hemma där uppe. Så vad spelar längden för roll då?

    Har man lika intressen tror jag man kan samspela bättre än i de par jag känt/känner där de har olika intressen, tjejer som ställer ultimatum och krav på sina män men själva kör sitt race ändå. Det är lite egoistiskt tänkande tycker jag. Själv är jag sån att jag inte står ivägen för Jockes intressen, han flyger också modellflyg och det får han göra hur mycket han vill, jag får ju ändå en bit av honom sen.

Liknande ämnen

  1. Svar: 28
    Senaste inlägg: 2014-02-24, 00:36
  2. Rosenhill på lördag 9/4
    Av Mats Liifv i forum Träffar & Körningar
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2011-04-11, 08:27
  3. Tur 5/12 till Rosenhill
    Av Jonas i forum Träffar & Körningar
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-12-07, 18:18
  4. rosenhill 12/13
    Av leffa i forum Träffar & Körningar
    Svar: 94
    Senaste inlägg: 2009-09-21, 21:16
  5. Rosenhill på lördag?
    Av Mats Liifv i forum Träffar & Körningar
    Svar: 129
    Senaste inlägg: 2009-07-16, 12:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •