Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 27

Ämne: Forumrang?

  1. #1

    Forumrang?

    Har fått en fråga angående att införa forum-rang. Med det menas att man får en titel beroende på hur många inlägg man gjort. Titeln dyker upp under ens användarnamn där det står "Medlem" eller "Bloggare" idag.

    Skulle man kunna ha lite olika mc-relaterade ranger kanske.

    Är detta något som efterfrågas? Eller är det skit samma?
    Senast redigerat av pewa den 2010-08-03 klockan 22:57.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  2. #2
    Mc-Bosse
    Gäst
    Det står ju redan antalet inlägg man gjort och det visar ju hur aktiv man är. Jag tycker personligen att det räcker.

  3. #3
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Skit samma!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  4. #4
    Medlem pea_72s avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    87
    Det hade ju sannerligen fått fart på skrivandet ialf hos mig...jag är en tävlingsmänniska och hade man chansen att "stiga i graderna" då djävlar.
    Nä på riktigt så är det skit samma!

  5. #5
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Har sett funktionen på andra forum, men det känns som skit samma på hojen.nu. Här är alla lika mycket värda om man så skrivit 1000 inlägg eller 50. Tror inte att "titlar" får folk att skriva mer. Vissa är bara fluktare, så är det bara.

  6. #6
    Medlem larss avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    108
    Det här är ju ett forum ingen internetklubb och då ser jag inget skäl till ''rang''
    Dont worry be happy8)

  7. #7
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942

    Talking

    Ypperligt !


    1) Börja med att indela får(Bäää)umisterna i 3 kategorier, A, B och C efter logiken i inläggen.
    A= Öhhh.... Que? I'm from Barcelona.. ; B= Hmmm.. C= Det här var ju smart och skattefritt.

    2) Sedan tar vi underkategorier: A till X. Efter humor: A = Fonus ... -- X = syrebrist och skrattkrampf..

    3) Nu kommer det svåra här. Efter Bokstäverna (2 st) så sätter vi en sifferkombination enligt våra sedlar som återspeglar i viss mån den tid man lägger ner på att smurfa omkring på ett forum. Eftersom vi kör hoj så bör vi hedra den svenska mekanikens fader Christopher Polhem som finns på vår 500 kr sedel. Så betygen blir 20, 50, 100, 500. (dvs 500 är högst)

    Så den smurfigaste forumisten bör få en bokstavs och sifferkombination enligt ovanstående modell. Självklart bör det stå Honda framför

    /Hupp!
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  8. #8
    Medlem Figureheads avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    245
    Ne, det är väl skit samma.
    Ett annat forum jag hänger på har en liknande funktion, men där står det "ny medlem", medlem (om man varit med ett tag) eller en helt valfri text, om man väljer att vara forumsponsor. Räcker gott tycker jag.
    For those about to rock - We salute you!

  9. #9
    Samtidigt vore det bra om man funderade på hur vi skulle få fler att vara aktivia och skriva. Men vet i tusan om detta har någon betydelse vilken rang man skulle få. Kanske nån utlottning varje månad till de som skrivit inlägg på forumet eller nåt sånt vore nåt?

  10. #10
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag tycker det räcker bra som det är, varför krångla till det och bli som alla andra?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •