Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
Och jag åker till Värmland för att köra på vägarna man använder i Svenska Rallyt, ska bli skitskoj att köra där igen! Hoppas att allt funkar denna gång, har ju fått bryta och missat sista dagens körning de två tidigare gånger jag varit med. Tredje gången gillt....
Det var ju nån som sa att "om man håller hela loppet kör man inte tillräckligt hårt". Nä lycka till å hoppas det blir så skoj som det låter!
Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
Damen till vänster har just fått halva motorn utbytt efter kedjehaveri,
Du nämnde detta i någon tråd.

Men vad hände egentligen? Gick kedjan helt enkelt av och slog sönder motorn? Dåligt spänd kedja eller?
Hade spänt kedjan ett par dar tidigare, men kedjan var nog i för dåligt skick. Det blir ju tuggummieffekt på dem när de blir äldre, först går det segt men ju mer de töjs ju snabbare går det. Det i kombination med att kedjan ruskades om (tog ett hopp lite i sidled..) och att min hoj saknar kedjeförare fick kedjan att kugga av utåt bak. Den tjongade in i blocket och spräckte det samt sågade upp lite fina spår, även en slö motorsåg kan göra stor skada hehe. Mest glad att den valde att inte såga mig i benet.