Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: nykomling söker råd om nyhoj

  1. #11
    Medlem Hagiss avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Arlanda
    Inlägg
    102
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Ja där finns även några som mekar själva med sina hojar.
    Ja det är guld värt. Jag är av den sorten som själv föredrar att skruva med mina hojar. Har för dålig erfarenhet av verkstäder över lag, det är bara med KTM hojen jag träffat på en super mekaniker. Annars har det bara varit strul och man har fått tillbaka hojen i sämre skick än när man lämnade in den! Sen är det ju en trevlig vinter syssla ihop med nära och kära. Hehe det är så att lillgrabben börjar fråga om vi kan åka till garaget så han får meka på sin hoj (en "hd" minimoto). Han är 4 år ;D
    RIDERS STOCKHOLM

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Ja det är guld värt. Jag är av den sorten som själv föredrar att skruva med mina hojar. Har för dålig erfarenhet av verkstäder över lag, det är bara med KTM hojen jag träffat på en super mekaniker. Annars har det bara varit strul och man har fått tillbaka hojen i sämre skick än när man lämnade in den! Sen är det ju en trevlig vinter syssla ihop med nära och kära. Hehe det är så att lillgrabben börjar fråga om vi kan åka till garaget så han får meka på sin hoj (en "hd" minimoto). Han är 4 år ;D
    Härligt att han oxå har intresse för hojar och mekning.

  3. #13
    Medlem Hagiss avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Arlanda
    Inlägg
    102
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Härligt att han oxå har intresse för hojar och mekning.
    Ja det underlättar ju garagetimmarna under vintern om inte annat. Sen är det väll så, ska böjas i tid det som krokigt ska bli
    RIDERS STOCKHOLM

  4. #14
    Medlem swedans avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    385
    Börja med en Dragstar 1100 och byt upp dig om ett par år till en Wildstar 1600.
    Har en bekant som åkt Dragstar i några år och han var nöjd med den.
    Jag har kört min Wildstar ett par säsonger nu och tycker den är helt ok.
    Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd

  5. #15
    Medlem Hagiss avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Arlanda
    Inlägg
    102
    Som det ser ut efter lite provkörningar så ser det ut att bli en Intruder 1400 som jag vid ekonomisk möjlighet borrar upp till 1700
    RIDERS STOCKHOLM

  6. #16
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Som det ser ut efter lite provkörningar så ser det ut att bli en Intruder 1400 som jag vid ekonomisk möjlighet borrar upp till 1700
    Du kanske redan hittat en lämplig Intruder, annars har Bajen-Sam här på forumet en till salu till, som jag tror, rimligt pris!
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #17
    Medlem Hagiss avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Arlanda
    Inlägg
    102
    Nä har inte hittat någon ännu! Har ärligt inte haft tid att leta heller, ska först sälja motarden samt spara ihop ca 10 papp till sen till dec-jan är det väll i så fall intressant att köpa hoj! När folk måste spara pengar till ungarnas julklappar och precis har betalat av förra årets julafton

    Edit:
    Måste efter att ha tagit en titt i hans album erkänna att den är på god väg mot det hållet jag söker efter en Intruder! Sadeln är redan lagom enligt önskemål men sen är det väll en del "måsten" att bytas, bakljuset, rören och lite annat ögongodis
    Senast redigerat av Hagis den 2010-08-17 klockan 18:46.
    RIDERS STOCKHOLM

  8. #18
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg

    Edit:
    Måste efter att ha tagit en titt i hans album erkänna att den är på god väg mot det hållet jag söker efter en Intruder! Sadeln är redan lagom enligt önskemål men sen är det väll en del "måsten" att bytas, bakljuset, rören och lite annat ögongodis
    Det är ju så, en stor del av nöjet är att sätta sin personliga prägel på hojen. Det finns ju mycket prylar för den hågade. Går att få dom riktigt balla....Du kan ju alltid kontakta Patrik och snacka Intruder med honom. Skadar aldrig med lite input!
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2010-08-17 klockan 19:01.
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #19
    Medlem Hagiss avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Arlanda
    Inlägg
    102
    Mats:
    Ja det är ju det som är problemet hehe... men först ska jag hitta en hoj som är fräsh i motor och ram så jag inte behöver bry mig om den biten! Där måste jag dock erkänna att hammarby snubbens hoj faktiskt såg jäkligt bra ut! Men sen är det ju som du säger, den personliga prägligen ser jag fram emot men det får ta den tid det tar
    RIDERS STOCKHOLM

Liknande ämnen

  1. ännu en nykomling i mc världen :P
    Av sally101 i forum Ny på forumet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-01-24, 13:15
  2. Nykomling från Arlanda
    Av Hagis i forum Ny på forumet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-08-04, 18:51
  3. nykomling
    Av pelle i forum Ny på forumet
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-03-27, 21:25
  4. Ytterligare en nykomling!
    Av Manne i forum Ny på forumet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-06, 20:56
  5. Nykomling på Hojen!
    Av Snoopy i forum Ny på forumet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-07, 01:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •