Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 27

Ämne: Lufttryck, fjädring och regnställ :)

  1. #11
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Scorpio Visa inlägg
    Regnställ håller sällan helt tätt vid långvariga turer i ösregn, lite blöta får man tyvärr räkna med. Men det är mycket bättre än att vara utan.
    Och detta tycker jag suger! Ett inköpt regnställ som inte klarar ösregn mil efter mil i timmar skulle inte få kallas regnställ! Finns galonkläderna man hade när man var barn i vuxenstorlek? För de var minsann täta!

    En svart sopsäck håller bättre mot väta än vissa regnställ.

  2. #12
    Medlem gunthers avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    176
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    ...

    Finns galonkläderna man hade när man var barn i vuxenstorlek? För de var minsann täta!

    ...
    Om inte annat så finns försvarsmaktens regnställ. Det är tätt åt båda håll.
    http://www.militart.se/product.html?...category_id=13

  3. #13
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Och detta tycker jag suger! Ett inköpt regnställ som inte klarar ösregn mil efter mil i timmar skulle inte få kallas regnställ! Finns galonkläderna man hade när man var barn i vuxenstorlek? För de var minsann täta!

    En svart sopsäck håller bättre mot väta än vissa regnställ.
    Självklart ska ett regnställ hålla tätt mot väta utifrån. Allt annat tycker jag man ska reklamera. Har själv ett tvådelat från Lindstrands som håller absolut tätt mot regnat timme efter timme. Har aldrig läckt in på något sätt. En bra och för mig viktig detalj är att byxorna har en dragkedja som går långt upp på höften. Förenklar avsevärt när man ska dra på dom. Går utmärkt även med crosskängor. Ett tvådelat är betydligt smidigare än en hel overall. Har haft mitt ställ sedan -04 så det är ganska flitigt använt både on och offroad.



    Senast redigerat av Mats Liifv den 2010-08-03 klockan 14:53.
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #14
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Självklart ska ett regnställ hålla tätt mot väta utifrån. Allt annat tycker jag man ska reklamera. Har själv ett tvådelat från Lindstrands som håller absolut tätt mot regnat timme efter timme. Har aldrig läckt in på något sätt.
    Tack för tipset. Verkar vettigt ju. Men 1 400: - för lite regnkläder? Men det är klart att håller det absolut tätt så lär man ha det för lång tid framåt.
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2010-08-03 klockan 13:17.

  5. #15
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Självklart ska ett regnställ hålla tätt mot väta utifrån. Allt annat tycker jag man ska reklamera. Har själv ett tvådelat från Lindstrands som håller absolut tätt mot regnat timme efter timme. Har aldrig läckt in på något sätt.



    Jag hade själv ett regnställ innan jag köpte detta gore tex ställ som jag har och det var ett jofama regn overall,Jag köpte det hos Lungnets mc i Borås för ett par år sedan för det var ett sådan enormt regnväder.Det var då absolut tätt.Jag har nätta 45mil hem till borlänge,men det var så kul att köra så jag tog en omväg på 10mildet var riktigt skönt att åka faktiskt,och dessutom väldigt kul för nästan varje gång man dök upp i bilarnas backspeglar så nästan kastade dom sig åt sidan,dom trodde väl att det var polisen tack vare mitt varselställ,det var riktigt kul

  6. #16
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av gunther Visa inlägg
    Om inte annat så finns försvarsmaktens regnställ. Det är tätt åt båda håll.
    http://www.militart.se/product.html?...category_id=13
    Det verkar ju vettigt! 700 för ett heltätt regnställ kan jag stå ut med! Tack för tipset!

  7. #17
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Fast det rinner ju ner från hjälmen och rakt ner på buffen som i sin tur blöter ner resten innanför kläderna. Skulle nästan behöva ha en sydväst utanpå hjälmen?

    Försvarets regnkläder har jag haft, de är inte bra, i alla fall inte de moderna de använder sig av i dag. Det var bättre förr!

  8. #18
    Medlem gunthers avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    176
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Det verkar ju vettigt! 700 för ett heltätt regnställ kan jag stå ut med! Tack för tipset!
    Enda nackdelen med det (som jag ser det) är att byxorna är skurna så att man kan.. uhm... vädra snoken... utan att behöva dra ner regnbrallorna. Oklart om detta skapar problem avseende att hålla tätt runt grenen. Jag minns helt ärligt inte hur högt upp den utskurna delen trots allt når. Det är ju ändå över 10 år sedan jag fick förmånen att valsa runt i skogen i det där stället.

    - edit -

    noterar nu att det ju faktiskt syns på bilden på webbsidan hur brallorna är skurna. Enda tipset då är att titta på bilden och bedöma själv. =)
    Senast redigerat av gunther den 2010-08-03 klockan 13:49.

  9. #19
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Det verkar ju vettigt! 700 för ett heltätt regnställ kan jag stå ut med! Tack för tipset!
    Körde med försvarets regnställ i ösregn hela dagen förra veckan. Rätt knäppt håller det tätt åt båda riktningarna. Vilket brukar resultera att man blir blöt i alla fall. Sedan läcker det lite vid alla öppningar men tror alla ställ gör det.

  10. #20
    Medlem obans avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Ale
    Inlägg
    177
    Jag har kört med Handelsbodens regnställ i ett par år nu och är helnöjd med det. Har hållit tätt i ordentliga skurar under flera timmars körning.

    Ett tips om du tycker det läckt in är ju att ta med det till butiken igen, har själv inte behövt bytt något jag köpt där men de verkar serviceminded när jag varit där så skadar nog aldrig att försöka.

Liknande ämnen

  1. Suzuki gs 750 X, Lufttryck
    Av Matte_lule i forum Mekhörnan
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-05-14, 17:21
  2. Vilka inställningar gäller? (Fjädring och lufttryck)
    Av triumphtobbe i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-02-19, 19:00
  3. Regnställ.
    Av Hornet i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2012-02-04, 05:18
  4. Lufttryck i dämparna fram
    Av Mc-Bosse i forum Mekhörnan
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-07-25, 15:49
  5. regnställ
    Av turbo i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 19:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •