Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Däck på gammal hoj?

  1. #1

    Däck på gammal hoj?

    Min kompis med 1900 Stratoliner ska byta däck fram och bak på sin hoj. Det kommer gå på ca 5500 kr totalt inkl jobb.

    Han har ju en dyr hoj men jag undrar hur folk resonerar som har en gammal 80-talshoj som kostar ca 10 tusen eller så. Jag menar om dem köper nya däck och kedja och drev så kanske det kostar nästan lika mycket som hojen är värd.

    Men samtidigt så är ju hojen värd mera än värdet i pengar. Typ bruksvärdet. Så det kan ju vara värt de pengarna ändå att kosta på.

  2. #2
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Min kompis med 1900 Stratoliner ska byta däck fram och bak på sin hoj. Det kommer gå på ca 5500 kr totalt inkl jobb.

    Han har ju en dyr hoj men jag undrar hur folk resonerar som har en gammal 80-talshoj som kostar ca 10 tusen eller så. Jag menar om dem köper nya däck och kedja och drev så kanske det kostar nästan lika mycket som hojen är värd.

    Men samtidigt så är ju hojen värd mera än värdet i pengar. Typ bruksvärdet. Så det kan ju vara värt de pengarna ändå att kosta på.
    Inte fan kostar däck till en gammal hoj 5500:- Jag köpte däck till min V-Strom, bakdäcket gick på ca 1000:- Till en 80-talare kan du nog komma undan med 6-700:- styck.
    Till min DR 400 kostar kedja+ drev ca 800:-
    Det behöver inte kosta skortan med en gammal hoj
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  3. #3
    Ja ja, att jag inte tänkte på det. Gamla hojar har billigare däck. Inte lika feta och så.

  4. #4
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Inte fan kostar däck till en gammal hoj 5500:- Jag köpte däck till min V-Strom, bakdäcket gick på ca 1000:- Till en 80-talare kan du nog komma undan med 6-700:- styck.
    Till min DR 400 kostar kedja+ drev ca 800:-
    Det behöver inte kosta skortan med en gammal hoj
    Det är ju ganska feta däck på en 1900,a så det kostar ju lite,och sedan vill man ju inte ha någe lågpris heller utan man vill ju ha det som är bäst,det vill då jag,är sedan hojen billigare än däcken så speler ju inte det någon roll heller,för man vill ju inte ha sämre grepp bara för att hojen är gammal8)

  5. #5
    Mc-Bosse
    Gäst
    Kawasaki Z 750 LTD -81:

    1450: - för bakdäck 130 brett 16", 1250: - för framdäck 90 brett 19". Avon Venom X både fram och bak och jag kom med hjulen i handen till däckgubben. Drivpaketet kostade 2 000: -inkl jobbet. Ca: 1 500: - utan jobb.

    Ja saker och ting kostar men jag tycker jag har en bättre mc nu 1 200 mil senare än när jag köpte den. 4 600 mil har den nu rullat. Kostade mig våren -09 15 000: - i inköp.

  6. #6
    Ja, de är ju mycke fetare. Tror standard bak är 190/60 men han beställde nu 200/55 och även framdäcken är ganska så fett. Och sen så vill man ju inte köpa lågpris till en sådan kraftig och stor hoj heller...

Liknande ämnen

  1. Gammal motor
    Av mazdabt50 i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-06-25, 01:47
  2. Lackskada på gammal MC.
    Av paddyspub i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-04-10, 19:50
  3. Nsu 4-takt / Gammal hoj?
    Av Oldschool_rider i forum Veteran
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-09-10, 08:11
  4. vad är detta för gammal mc?
    Av skidkung i forum Veteran
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2009-04-25, 05:58
  5. Gammal...
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 06:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •