Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Mc + åska = bra?

  1. #11
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Det låter logiskt, gunther.

  2. #12
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag har också pinlock men det är mina glasögon som immar igen…

  3. #13
    Medlem gunthers avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    176
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Jag har också pinlock men det är mina glasögon som immar igen…
    Finns ju anti-im-behandlingar att köpa. En husmorskur tror jag är citronsaft. Har funkat på badrumsspeglar tidigare i mitt liv iaf.

  4. #14
    Medlem gunthers avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    176
    Citat Ursprungligen postat av Ingemar Visa inlägg
    Jag tycker nog siktproblemet är mindre när det regnar ordentligt och mer besvärande när det bara duggar lätt och bilar drar upp fuktmoln som lägger sig på visiret. ...
    Adara och jag brukar behandla våra visir med Turtlewax ClearVue. Ngn slags nanotjoplupp-behandling för hemmabruk egentligen avsedd för vindrutor på bilar. Funkar finemang på både bilen och visiren, även mot duggregn. Enda knöliga är att man måste upprepa det med jämna mellanrum, särskilt om man blötlägger visiret då och då för att försöka få bort insektskyrkogården.

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Åskan är "närsynt". Enligt uppgift som jag hört ska man inte ha något skydd av träd som står mer än 30 meter bort. Det har hänt några gånger de senare åren att blixten härjar omkring på fotbollsplaner med träd i närheten och skadat spelare.

    Tro att däcken isolerar? Har blixten hoppat från moln så är nog den lilla biten mellan fälg och mark försumbar men blöt förare och hoj ger en liten gratisskjuts på vägen.

    Jag är alltså inte åskrädd men förnuftig.

  6. #16
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av gunther Visa inlägg
    Finns ju anti-im-behandlingar att köpa. En husmorskur tror jag är citronsaft. Har funkat på badrumsspeglar tidigare i mitt liv iaf.
    Okej, det har jag inte vetat om och aldrig provat. Dock möbelpolish funkar på visiret, enklare att få bort flygfän under rinnande vatten sen. Det får man dock smörja in igen, när man märker att vattnet vill stanna kvar framför att rinna av och ge fri sikt på visiret. Många äldre använder möbelpolish och inget visir jag vet om har förstörts av det. Jag har använt det på mina under 3 års tid nu och de är alla lika fina fortfarande. Citronsaft ska jag prova, jag vet att citronsaft (direkt ur citronen) gör håret glansigt, mjukt och följsamt som balsam. En husmorskur jag vet om balsamet är slut hemma.

    Jag har kört i hällregn under flera mil en gång, jag blev sjöblöt ända ner i stövlarna, det var bara guldfisken som saknades i dom.

Liknande ämnen

  1. Regn och åska....
    Av Roadking i forum Träffar & Körningar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-14, 18:07
  2. Vulkanisk aska och slitage
    Av DearHunter i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-04-23, 07:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •