Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Film om trafiksäkerhet!

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780

    Film om trafiksäkerhet!

    Skrämselproganda!
    Känsliga tittare varnas och filmen visar ur lätt olyckan är framme. På slutet finns lite mc med.
    Hittade filmen på SMC:s forum.

    http://www.metacafe.com/watch/yt-az1...nsafe_driving/
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  2. #2
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Det är en riktigt tankeväckande film som gått ganska varm på Facebook. Den borde visas på teve emellanåt, så alla vi trafikanter påminns om hur snabbt allt kan gå snett i trafiken.

  3. #3
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Här är en film om hur det kan gå om man inte är uppmärksam på vad man gör. Han var nog alltför fokuserad på sin säkerhetsdemonstration...
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #4
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Här är en film om hur det kan gå om man inte är uppmärksam på vad man gör. Han var nog alltför fokuserad på sin säkerhetsdemonstration...
    Trodde ju i min enfald att vägen var avspärrad. Man tittar ju dock åt båda håll ändå och kör inte bara ut. En olycka händer så lätt heter det väl?

  5. #5
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Skrämselproganda!
    Känsliga tittare varnas och filmen visar ur lätt olyckan är framme. På slutet finns lite mc med.
    Hittade filmen på SMC:s forum.

    http://www.metacafe.com/watch/yt-az1...nsafe_driving/
    Jag kan inte låta bli att tänka att en människa är en människa och att vi felar. Att köra hetsigt och så kan ju undvikas men rena hjärnsläpp som vissa olyckor kan inte undvikas. T ex. bilen som kör rakt in i betalstationen utan någon koll överhuvudtaget om att något är i vägen. Eller sitta i tankar och helt missa ett rött ljus i en korsning. Vi är inte mer än människor...

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Det är en riktigt tankeväckande film som gått ganska varm på Facebook. Den borde visas på teve emellanåt, så alla vi trafikanter påminns om hur snabbt allt kan gå snett i trafiken.

    Håller med om att filmen borde bli tillgänglig för en större allmänhet via TV. En styrka med filmen är ju att den inte bara visar själva olyckan utan också de hemska följderna för skadade och efterlevande efteråt. Filmen är väl antagligen för otäck för att någon TV-kanal ska våga visa den i Sverige gissar jag.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Jag kan inte låta bli att tänka att en människa är en människa och att vi felar. Att köra hetsigt och så kan ju undvikas men rena hjärnsläpp som vissa olyckor kan inte undvikas. T ex. bilen som kör rakt in i betalstationen utan någon koll överhuvudtaget om att något är i vägen. Eller sitta i tankar och helt missa ett rött ljus i en korsning. Vi är inte mer än människor...

    ??? Finns knappast något försvar för att få hjärnsläpp och missa en betalstation eller missa ett trafikljus och orsaka en olycka där oskyldiga människor kanske kommer till skada. Det första som ryker är körkortet och det är inte mer än rätt för då är man nog inte någon lämplig körkortsinnehavare. Sova ska man väl inte göra bakom ratten eller styret heller för den delen.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  8. #8
    Medlem Starrider_Johnnys avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Huddinge
    Inlägg
    66

    Ofelbara människor

    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    ??? Finns knappast något försvar för att få hjärnsläpp och missa en betalstation eller missa ett trafikljus och orsaka en olycka där oskyldiga människor kanske kommer till skada. Det första som ryker är körkortet och det är inte mer än rätt för då är man nog inte någon lämplig körkortsinnehavare. Sova ska man väl inte göra bakom ratten eller styret heller för den delen.
    Det är ju synd att inte alla är lika ofelbara som GeCe, då skulle ju trafikolyckorna vara på noll. Så länge det är en människa inblandad så kan det hända olyckor, så är det tyvärr.

  9. #9
    Medlem Figureheads avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    245
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    ??? Finns knappast något försvar för att få hjärnsläpp och missa en betalstation eller missa ett trafikljus och orsaka en olycka där oskyldiga människor kanske kommer till skada. Det första som ryker är körkortet och det är inte mer än rätt för då är man nog inte någon lämplig körkortsinnehavare. Sova ska man väl inte göra bakom ratten eller styret heller för den delen.
    Klart att det inte finns nån ursäkt för att köra mot rött, somna vid ratten etc. Men det finns alltid förklaringar! Du menar att du aldrig varit med om att du sovit dåligt, gått upp tidigt till jobbet och kört bil? Eller varit så hungrig/skitnödig så stressen byggts upp i kroppen när du kör? Eller tvingats ligga bakom ett LGF-fordon i fem kilometer när du egentligen är försenad till ett möte? Fasen, du är lyckligt lottad du om du alltid kör perfekt i dom situationerna...
    Alla olyckor KAN inte undvikas, men förhoppningsvis kan man minimera dom.
    For those about to rock - We salute you!

  10. #10
    känns tryckt att veta att det finns folk som aldrig gör fel , men jag får nog sälja både bilar och hojar för då e jag livsfarlig för jag gör offta fel , eller kanske jag borde gå en utbildning hmmmm , men det kan ju vara så att vissa inte ser sina egna brister , ops där e jag med igen ,
    Senast redigerat av Nilsson den 2010-07-27 klockan 13:31.

Liknande ämnen

  1. Ny Hoj! Skön film!
    Av GeCe i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-03-15, 07:25
  2. Bra film på tv i kväll, 18/12!
    Av Mats Liifv i forum Off topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-12-19, 20:30
  3. Film: Let's Riiide
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2009-11-16, 14:04
  4. Kvällstur på film
    Av Gnistvändaren i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-09, 11:23
  5. Grym film
    Av tobbe i forum Offroad
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-07, 12:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •