Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Handledare i Stockholm?

  1. #1
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361

    Handledare i Stockholm?

    Eftersom mina vistelser i hemorten i norrland tyvärr ser ut att bli färre och färre och farsans tappade samt utgångna körkort så ter det sig trögt att få igång den privata övningskörningen. Att jag arbetar och är sambo här i Stockholm gör inte saken bättre.

    Många har antagligen redan läst min presentation i nybörjarforumet men jag kan ta det kort igen.

    Är en 23-årig kille från norrland som nyligen fått upp ögonen för motorcykelåkning och har bestämt mig för att kämpa stenhårt till förhoppningsvis en uppkörning innan säsongen 2010 är slut.

    Teorin känner jag mig hyfsat säker på. Har skummat igenom Körkortboken, läser intensivt i MC-Boken och har arbetat genom alla faserna på personbil och MC samt gjort repetitionen för MC på distans.

    Min övningskörningsväst landade i brevlådan i går och förhoppningsvis får jag mitt körkortstillstånd i slutet på denna vecka eller nästa vecka.

    Den praktiska erfarenheten har varit moped klass II och övning på inhägnat område med min Suzuki GSX 400 E. Jag har körkort för personbil och förarbevis för snöskoter.

    Finns det nu någon som har lust att bekanta och ta sig an en hungrig MC-elev några timmar per vecka då det passar dig?

    Jag står självklart för bränsle och fika under turerna!

    Skicka ett PM om detta låter intressant!

    MVH
    Robin
    Bayerische Motoren Werke - Freude am Fahren
    Vägrapportör 5023, Trafikverket
    Suppleant i SMC Västernorrland
    Utvald Vägrapportör

  2. #2
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Hoppas du hittar någon erfaren kille/tjej. Själv kan jag tyvärr inte då jag tog A-kort förra året. Bra att du är på och vågar fråga! Kan dock vara svårt nu när många är bortresta och har semester. Framåt september kanske det blir lättare. Hoppas det ordnar sig.

  3. #3
    Medlem gunthers avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    176
    hade gärna gjort det, men mitt körkort är ännu yngre, 21 dagar för att vara exakt. Lite synd egentligen, för det är ju nu man har allting färskt i huvudet. Men den praktiska erfarenheten ska ju till också.

Liknande ämnen

  1. Handledare sökes i Stockholm!
    Av Winding i forum MC-kort
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-07-30, 18:27
  2. Handledare i Stockholm?
    Av Hojböna i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-06-11, 12:49
  3. Handledare i Stockholm Söderort..!
    Av navigare i forum Träffar & Körningar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-04-01, 05:37
  4. Handledare sökes i Stockholm!
    Av Aidebakr i forum MC-kort
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-03-02, 20:24
  5. Handledare Norrort/Stockholm
    Av bobo i forum MC-kort
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-06-14, 14:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •