Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 45

Ämne: Tur till Trosa

  1. #1
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557

    Tur till Trosa

    Vilken härlig kväll vi fick, alldeles lagom varmt och långt för en liten kvällstur. Började vid Rosenhill med fika och macka innan vi, alla tolv hojarna och sexton personer gav oss i väg ner till Skanssundet och färjan. Körningen flöt på bra och snart var vi framme. Behövde inte vänta länge på färjan. På Mörkösidan råkade vi ut för en rent livsfarlig bilförare i en BMW. Han skulle till varje pris ta sig förbi oss. Till slut lyckades han passera oss alla efter att försökt tvinga oss att flytta oss genom ilskna tutanden och idoga försök att tränga ut mig mot vägrenen. När han precis passerat alla skulle han ändå svänga till vänster. Ren vansinneskörning, helt utan nytta. Han "tjänade" bara sekunder, men utsatte oss för stor fara.
    Väl framme i Trosa blev det ett besök på ett fik med riktigt god glass. Vi lät oss väl smaka. Mätta och nöjda var det dags att fundera över hemfärden. Nicke föreslog att vi skulle ta vägen över Gnesta hem. Vi var inte sena att nappa på det förslaget, väl medvetna om vilken härligt slingrig väg som väntade. Har svårt att tänka mig någon mer krokig väg. Var på det viset att man bara såg den som låg närmast framför en, alla andra var försvunna runt någon av alla dessa kurvor... Vacker och kul väg som jag gärna åker när jag är i trakten. Vi kom så småningom ut i Södertälje, tog därifrån Gamla Södertäljevägen till Botkyrka, där vi efter lite avslutande snack skildes och åkte åt våra olika håll. Det är kvällar som den här som gör att vintern sedan blir uthärdlig. Känner det som en vitamininjektion varje gång vi, i olika konstellationer, träffas. Ser nu fram emot lördagen och vår tur upp till Dalarna och Siljan!
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2010-07-21 klockan 19:36.
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #2
    Medlem Jonas76s avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    249
    Hade tänkt åka med er ikväll för första gången men annat dök upp, får försöka nästa gång.
    KTM 950SM

  3. #3
    Medlem stefanistockholms avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Japp. Det var trevligt som vanligt. Den här turen hamnar i minnesbanken och plockas fram som överlevnadsproviant när snön ligger djup och solen, värmen och de torra vägarna är någon annanstans...

    Lyckades dessutom käka en glass som inte rann ner på brallorna, tack vare en tät glassmugg...

  4. #4
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Mycket trevlig kväll i perfekt väder. Formationen höll ihop bra för det mesta och alla körde mycket föredömligt. Kuö att det fungerar så bra fast vi är ganska många och alla inte kört tillsammans tidigare. Och här kommer lite bilder.

    100720 Trosa 004.jpg 100720 Trosa 005.jpg 100720 Trosa 006.jpg 100720 Trosa 007.jpg 100720 Trosa 008.jpg
    Senast redigerat av Jonas den 2010-07-21 klockan 01:13.

  5. #5

  6. #6

  7. #7

  8. #8

  9. #9
    Medlem Jonas76s avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    249
    Ser jävligt trevligt ut!
    KTM 950SM

  10. #10
    Medlem Dannes avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    305
    Och vilket väder, när jag svängde in på infarten kl 23:00 var det fortfarande 22 grader! 7 timmar med trevliga vänner på fin fina vägar en vacker kväll i Juli!

    Danne
    - - Pausa och softa gör man sällan för ofta.......

Liknande ämnen

  1. Ruta till hojen, till vettigt pris.
    Av nadako i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-03-30, 06:27
  2. Vädrar väl till en tur till Art Weekend i Hstad
    Av Foosi i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-10, 10:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •