Sidan 11 av 12 FörstaFörsta ... 9101112 SistaSista
Resultat 101 till 110 av 119

Ämne: Hälsar Du?

  1. #101
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Var ute en tiomilasväng idag och 80% hälsade. Dock inte fem killar på sporthojar som körde långsamt bakom en bilkö. De hade kanske läst i en annan tråd här (!?).

    Sen vid Danvikstull möttre jag tre HD-killar som också körde kångsamt i kö. De hälsade inte heller trots att jag höll handen högt.

    Fan vilka trista typer. Man kan undra vad de har för kultur i gruppen och vilket snack som går när de fikar; "asså grabbar, vi hälsar fan inte på andra än de som kör likadana hojar som oss, fatta!" "men om de hälsar på oss då?" "näe, fatta sa jag, ingen hälsar på andra hojtyper!!" "ok"....

    Nu är det ju bara en liten klick som inte hälsar och jag mår inte dåligt av det. Däremot måste de känna sig ganska sorgliga som aldrig hälsar. Själv känner jag mig urdum om jag inte hinner få upp handen till någon som morsar först.
    Jag håller med dig,inget att må dåligt av.Men jag måste ju erkänna att jag avstår själv ibland,vill ju inte blåsa av när jag tar bort handen från styret. men för det mesta så hälsar jag,men jag tycker det är rätt töntigt ibland. När jag och min farsa är ute och åker så har jag lagt märke till att han aldrig hälsar?han har kört hoj i 40år och han hälsar aldrig jag har frågat varför,och han svarade bara, varför skall jag göra det,hälsar du på alla bilister när du är ute och kör bil,är väl det svar man får.Men alla är väl olika,jag gör det själv för det mesta i allafall,om det är möjligt,kan ju vara svårt ibland i hög fart eller snabbt möte i en kurva8)

  2. #102
    Mc-Bosse
    Gäst
    Mopedister på trimmade eu-mopeder brukar glatt hälsa tillbaka om man i god tid viftar med näven. De känner sig ju då som medlemmar i mc-kollektivet kan jag tänka mig...

  3. #103
    Mc-Bosse
    Gäst
    Finns det någon som är ansvarig för att hälsa om en grupp av hojar är ute och kör? Och är det passagerarens ansvar att hälsa? Det senare verkar ju rätt praktiskt faktiskt för han/hon bara sitter där ju...

  4. #104
    jag hälsar på alla motorcyklar som jag möter efter vägarna. kollade när vi kom med bsan från stockholm dom flesta hälsar tillbaka, ser jag däremot ett veteranfordon gör jag alltid tummen upp. även om det är bilar å mopeder.

  5. #105
    Medlem M@ries avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    108
    Jag hälsar på de flesta, under förutsättning att jag inte är mitt inne i en korsning men då brukar jag försöka få till en nick istället. Ibland vinkas det även till mopedister, speciellt på vägarna mellan Sthlm och Uppsala där mopparna vinkar frenetiskt så fort man möter dem

  6. #106
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Hittills har jag hälsat på alla från mopeder till poliser om inte trafiksituationen eller handhavandet av hojen fodrar mer uppmärksamhet. Det tråkiga är ju att ett del inte hälsar tillbaks och det vet man ju aldrig i förväg så jag funderar på att sluta med det där överhuvudtaget. Men hälsa tillbaks om någon hälsar bör man väl kosta på.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #107
    Hälsar ni på motorvägar?
    Har mött en hel del som gör detta trots avstånd och vägräcken.

  8. #108
    Medlem adaras avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Naj, på motorväg brukar jag inte hälsa. Om det inte är så att ngn ligger i filen bredvid mig och håller samma hastighet, då kan det hända=)
    Möjligt att folk har hälsat på mig även från andra sidan, det skulle jag antagligen inte ens har uppfattat. Jag tittar för det mesta inte på den motsatta trafiken alls - iaf inte när det gäller motorvägarna runt Stockholm, där man alltid får räkna med några hektiska filbyten.

  9. #109
    Jag brukar hälsa, om jag inte är allt för disträ vid tillfället

    Slår ihop denna tråd med en äldre befintlig på samma ämne.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  10. #110
    Hälsar alltid. På allt och alla.
    Ute på landsbygden blir gubbar o gummor, bara glada om man vinkar på dom.
    När man kör fort och sträcker upp armen , ex motorväg, så blir det ett jädrans vindfång.
    Det är nästan så man håller på att flyga av cykeln.

Liknande ämnen

  1. Svar: 36
    Senaste inlägg: 2012-08-10, 16:41
  2. Texas hälsar
    Av Texas i forum Ny på forumet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 23:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •