Sidan 1 av 12 12311 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 119

Ämne: Hälsar Du?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    362

    Det här med att hälsa

    Brukar ni hälsa på andra motorcyklister när ni är ute och kör?

    Jag hälsar oftast på dem jag möter, det skapar lite gemenskap och är en kul grej!
    Däremot har jag upptäckt att det oftast är sporthojar som hälsar, det beror väl på att jag kör sporthoj själv.

    Är det så att man bara hälsar på de som kör samma typ av hoj? Sen har jag också hört att HD.killar bara hälsar på andra som kör HD, de är lite finare än vanligt folk

  2. #2
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Det här med att hälsa

    Jag hälsar på alla sorter så får dom tycka vad dom vill.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  3. #3

    SV: Det här med att hälsa

    Självklart hälsar jag på alla motorcyklar jag möter.
    Däremot anser jag 4-hjulingar vara bilar så dom får klara sig utan.

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Det här med att hälsa

    Jag hälsar också på alla mc jag möter, det är ju samma intresse vi delar — att köra mc. Sen skiter jag i vad de sitter på för hoj, det är det gemensamma intresset som gör det. Så anser jag i alla fall.

    > Dock mötte jag ett par på en custom, tjejen bakpå tänkte hälsa men gubben sa till henne och så drog hon in armen och hälsade inte…! Bara för att jag satt på en BMW modell offroad!!
    Så himla barnsligt. Jag blev lite förbaskad på dom, skulle de stanna om jag druttade omkull eller skulle de strunta i mig då också? Förmodligen det sistnämnda för duger jag inte att hälsa på så duger jag inte att stanna för om jag nu skulle drutta omkull.

  5. #5

    SV: Det här med att hälsa

    Det är nog lite onödig status i det här, har själv märkt att det är fler sporthojar än customhojar som hälsar.. kör Ducati Monster själv. Sen har vi det kära touringfolket som verkar hälsa på alla och vara allmänt glada

    Hur gör ni när ni hälsar da? Ett litet lyft på fingarna eller tar ni hela handen/armen?
    Jag föredrar att inte släppa styret så det blir oftast nån variant med handen/fingarna.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Det här med att hälsa

    Citat Ursprungligen postat av pewa
    Hur gör ni när ni hälsar da? Ett litet lyft på fingarna eller tar ni hela handen/armen?
    I början när jag inte vågade släppa styret med ena handen så blev det bara upp med fingrarna. I dag är jag lite mer modig och törs sitta och styra med ena handen och då vevas hela den andra armen ut.

  7. #7
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Det här med att hälsa

    Släpper styret och hälsar med hela handen om det är läge för det (inte mitt i en kurva)
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  8. #8
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217

    SV: Det här med att hälsa

    Följer Gibsons fina exempel oavsett hojtyp som möts.
    Ser inget mönster i svarsfrekvens/mctyp.

  9. #9
    Medlem [Spanaren]s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    32

    SV: Det här med att hälsa

    hälsar på alla mc även mc poliser hehe lol de brukar kolla lite förvånat sedan hälsa tillbaka lol
    The Internet interprets censorship as damage and routes around it.

  10. #10

    SV: Det här med att hälsa

    Jag morsar på alla med vänster handen rakt ut/snett nedåt.
    Hälsningen besvaras oftare än inte sas.

    HA i skåne besvarar inte hälsningar men att det är HA ser man ju inte förrän man kan se deras ryggar i backspegeln. Jag bryr mig inte, hälsar inte folk så skiter jag i det, de flesta hälsar ju o det är trevligt.

    8) Printer
    When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.
    Jimi Hendrix

Liknande ämnen

  1. Svar: 36
    Senaste inlägg: 2012-08-10, 16:41
  2. Texas hälsar
    Av Texas i forum Ny på forumet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 23:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •