Sidan 9 av 12 FörstaFörsta ... 7891011 ... SistaSista
Resultat 81 till 90 av 119

Ämne: Hälsar Du?

  1. #81
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Det var det värsta! Eller ska man ens bli förvånad, det är ju Sverige vi bor i? Teorin med att folk blir blygare när man står öga mot öga är nog inte så dum.
    Bayerische Motoren Werke - Freude am Fahren
    Vägrapportör 5023, Trafikverket
    Suppleant i SMC Västernorrland
    Utvald Vägrapportör

  2. #82
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    På Biltemas parkering hade jag stannat med min gamla Kawasaki LTD från -81. Bredvid parkerades en nyare Kawasaki av kromslädemodell. Jag log och sa skämtsamt; två Kawasaki och pekade först på min och sedan på hans hoj. Han bara glodde och sa inte ett ord utan slängde jackan på hojen och gick in i varuhuset.
    En sån sprätt. Ja, tråkiga och dryga människor finns överallt. Dock inte i vårat härliga hojgäng som jag har lyckan att köra tillsammans med. Vi kommer ofta i kontakt med alla sorters människor när vi är ute. Vi försöker bjuda på ett leende och lite kallprat och det fungerar bra. Men vissa idioter är födda till att vara otrevliga och tvära. Bara att försöka nonchalera dem.

  3. #83
    Medlem swedans avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    385
    Jag hälsar oftare än andra hälsar tillbaka.
    De flesta gör det, men inte alla.

    Om man har stannat på t ex en mack så kommer det relativt ofta någon med eget hojintresse som kommenterar hojen. Även om de själva åker någon annan typ av hoj.
    Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd

  4. #84
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    101
    Jag hälsar på alla och tycker nog att de flesta hälsar tillbaka.

    Åkte cirka 140 mil för någon vecka sen (30-40 mil per dag) och på de flesta rastplatser man stannade på kom det fram någon ur en husvagn och undrade vart man var på väg, hur långt man åkt o. dyl.

    Om jag inte kört med full packning på motorcykeln är det nästan enbart de som sitter på en hoj som pratar med mig.

  5. #85
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378
    Jag hälsar alltid på alla mc och ibland slinker det med en o annan moped osså!!

  6. #86
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    På Biltemas parkering hade jag stannat med min gamla Kawasaki LTD från -81. Bredvid parkerades en nyare Kawasaki av kromslädemodell. Jag log och sa skämtsamt; två Kawasaki och pekade först på min och sedan på hans hoj. Han bara glodde och sa inte ett ord utan slängde jackan på hojen och gick in i varuhuset.
    suck, att de bara orkar vara på det sättet

  7. #87
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av leffa Visa inlägg
    suck, att de bara orkar vara på det sättet
    Nu kan det ju vara så att människan ifråga inte förstod det svenska språket och därför valde att vara tyst. Eller han kanske var döv? Vad vet jag? Vi är alla olika och jag struntade egentligen i vilket. Jag försökte bara vara lite smålustig och det tyckte jag ändå att jag var trots att responsen blev noll (0).

  8. #88
    Medlem gunthers avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    176
    hälsar på alla motorcyklar, även poliser. dock lite lyckats flörta fram en motreaktion från någon MC-polis ännu. har dock själv missat att hälsa vid tillfällen p.g.a. att jag varit för koncentrerad på att läsa trafiksituationer, utgår ifrån att liknande gäller om någon inte viftar tillbaka med den frenesi jag förväntar mig. =)

    har råkat ut för samtalsvilliga personer på mackar varav en tyckte att han kunde sparka lite på däcket på min sprillans nya båge som inte ens gått 3 mil ännu och fälla någon smakfull kommentar samtidigt. gissa om jag satte hjärtat i halsgropen! =)

  9. #89
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av gunther Visa inlägg
    Har råkat ut för samtalsvilliga personer på mackar varav en tyckte att han kunde sparka lite på däcket på min sprillans nya båge som inte ens gått 3 mil ännu och fälla någon smakfull kommentar samtidigt. gissa om jag satte hjärtat i halsgropen! =)
    "Däcksparkare" är en sort för sig. Har bara sett dom i samband med köp av begagnade bilar själv. Undrar vad man vill testa med sparken, lufttryck eller...?
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #90
    Mc-Bosse
    Gäst
    "Allegedly, people walking round a used car lot kick the tyres of the cars they are looking at. This is a completely useless action that tells them nothing about the car, so "tyre kicker" is someone paying attention or showing interest who doesn't actually know anything about what he is looking at."

    http://www.answerbag.com/q_view/1009964

    En fullständig novis som har noll koll men som på något vis måste markera att han visst då vet någonting...

Liknande ämnen

  1. Svar: 36
    Senaste inlägg: 2012-08-10, 16:41
  2. Texas hälsar
    Av Texas i forum Ny på forumet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 23:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •