Sidan 4 av 12 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 119

Ämne: Hälsar Du?

  1. #31
    Medlem werners avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Stehag, Skåne
    Inlägg
    73

    SV: Det här med att hälsa

    Nja,ibland känns det så,och så tycker Nilsson att jag är från medeltiden,så vad gör man inte för att glädja en medmänniska ;D
    Rätt som det regnar så kommer det en skur

  2. #32

    SV: Det här med att hälsa

    Citat Ursprungligen postat av werner
    Nja,ibland känns det så,och så tycker Nilsson att jag är från medeltiden,så vad gör man inte för att glädja en medmänniska ;D
    Ja jag förstår vad du menar det käns tungt ibland, det räcker liksom inte till riktigt. ;D
    Jan-Olov

  3. #33
    Medlem Wildas avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    77

    SV: Det här med att hälsa

    Citat Ursprungligen postat av Nilsson
    jag hälsa på alla hojar om jag hinner med
    Samma här!
    Fast jag tycker tyvärr tvärt emot en del andra, att sporthoj åkarna inte hälsar på oss
    med customhojar. Kanske tycker vi är vägbulor ;D ;D
    Däremot håller jag med om att större västprydda icke namngivna gäng, som man ser i backspegeln vilka dom är, inte hälsar!

  4. #34

    SV: Det här med att hälsa



    Fast jag tycker tyvärr tvärt emot en del andra, att sporthoj åkarna inte hälsar på oss
    med customhojar. Kanske tycker vi är vägbulor ;D ;D
    [/quote]

    Samma erfarenhet har jag med gjort, sporthojåkare är inte lika benägna att hälsa. Att hälsa är väldigt trevlig man känner liksom sammhörighet med övriga mcåkare. Det är lätt att komma i sammspåk med varandra utan sura miner, undantag finns men dessa märker man fort. Hela grejen med mc är ju även detta att täffa nya mäniskor och få nya vänner av helt skilda sammhälstillhörighet, detta märks tydligt om man tillhör en MCklubb.

    Jan-Olov
    Jan-Olov

  5. #35
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435

    SV: Det här med att hälsa

    Vet inte om jag kan hålla med. Fransfolket hälsar bara på fransfolket, HD-mupparna vägrar att hälsa på nån annan än en annan HD-mupp!!
    När jag började köra hoj, sent 70tal, då hälsa alla på alla, så är det inte längre!
    Själv vinkar jag på dom mesta, även ovan nämda.
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  6. #36
    Medlem franssons avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Smauland
    Inlägg
    146

    SV: Det här med att hälsa

    Håller med Hamre till viss del, något jag reflekterat över är att Trendnissarna har svårt att lyfta på näven

  7. #37
    Medlem werners avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Stehag, Skåne
    Inlägg
    73

    SV: Det här med att hälsa

    ALLTID detta jevvla hackande på HD och HD åkare,blir så trött,é ni så f-bannat avis,eller??? >
    Rätt som det regnar så kommer det en skur

  8. #38

    SV: Det här med att hälsa

    Jag kanske är ouppmärksam i trafiken, men har faktiskt inte lagt märke till att hojtyp/märke skulle vara kopplat till huruvida föraren vinkar till mig eller ej. Jag har nog blivit lika hälsad och ignorerad av alla kombinationer.

    Humöret stiger ju när man blir hälsad, men de som inte hälsar är inte mitt bekymmer. De har antagligen antingen för fullt upp med att hålla kontroll på sitt fordon, eller har näsan för högt i vädret för att se var de går.

    Själv hälsar jag åt allt som ser ut som en mc. Vid övergångsställen etc brukar jag vinka till småbarn, det är enormt uppskattat. "Äkta bikers" må rulla på ögonen åt det - småttingarna är gulligare!


  9. #39
    Nilsson
    Gäst

    SV: Det här med att hälsa

    det har ej så mycket med villket märke det e på hojen utan det handlar om den som sitter på den , men det e väl klart , många som kör sporthoj sträcker ej ut handen utan hälsar med ett par fingrar bara , sen får ni själv bedöma om det är så att vi inte vågar släppa styret , jag kan bara säga såhär , jag försöker hälsa på alla men missar säkert någon , sen bryr jag mej inte om vad ni har för en hoj bara ni trivs ,

  10. #40
    Medlem werners avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Stehag, Skåne
    Inlägg
    73

    SV: Det här med att hälsa

    Citat Ursprungligen postat av Hamre
    HD-mupparna vägrar att hälsa på nån annan än en annan HD-mupp!!
    Ber så hemskt mycket om ursäkt om jag hälsat på någon som INTE kör HD,ska försöka bättra mej!
    Rätt som det regnar så kommer det en skur

Liknande ämnen

  1. Svar: 36
    Senaste inlägg: 2012-08-10, 16:41
  2. Texas hälsar
    Av Texas i forum Ny på forumet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 23:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •