Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: Vilken hoj är bäst för mig?

  1. #11
    Medlem harpoonmans avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sö Dalarna
    Inlägg
    27
    Citat Ursprungligen postat av Freda Visa inlägg
    Dom har ju just det stuket som jag inte gillar.... är dom inte väldigt lika tex Yamaha XVS 1100 Dragstar?
    Honda VTX kanske påminner en del om Drag Star men VTX´n är fetare o bulligare
    Mean Streaken är en powercruiser, glidare men med råare stil, både i design o i motorn.
    ...det verkar som du vill ha lite mer gaffellängd på din cykel och i slutändan styrs allt av vad du har för bugdet.

    Är du förstagångsköpare ??
    Då kan en 800 mkt väl räcka som instegscykel.
    Min sambos ga Kawa 800 Classic imponerade mkt på mej med sin ork då vi åkte 2 på den.
    Allt handlar ju om prioriteringar...en äldre 1100 Virago el 1400 Intruder fullkittad för samma pengar som en nyare 800 med samma utrustning...då skulle jag satsa mina pengar på Virren el Intrudern o köra in mej på den i 1 el 2 år o sen kanske veta mer om vad man vill ha....kubik och vrid är roligt

  2. #12
    Medlem BIG1s avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Tived
    Inlägg
    68
    Jag har hört guld om Kawa 800 från en erfaren åkare. Själv har jag kört lite på en Virago 750 som jag gillade. Enligt gamla tester åker den ifrån det mesta i klassen när vägarna kroknar.8)

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    131
    Nej jag är inte förstagångsåkare... började åka hoj -73 men har haft lite olika hojar dock ingen Customhoj om man nu inte bortser från liket jag har nu en Kawa LTD 550 som jag kräks på så allt under 1000cc går fetbort och under 1400 känns nästan i minsta laget med då jag är ganska lång, faktum va att Intruder 1400 kändes lite liten med att sitta på men tror att om man som många gör flyttar om lite med fotpinnar sadel styre så går det få hyffs på körställningen så ientligen vill jag ha en sån men måste komma tillrätta med vibrationerna om det går så jag efterlyser nån som vet lite mer om det går att bygga om utväxling mm

    Om det nu inte går så får jag väl se mig om efter annan hoj då.... Virago 1100 är väl inget för långa personer eller?

    Och ja kubik och vrid är det som sparkar dig där bak
    Senast redigerat av Freda den 2010-07-16 klockan 18:43.

  4. #14
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Köper du en nyare harley behöver du absolut inte skruva mycket,nyare än -87 tror jag det är,ska vara med evo motorn.Vi har haft 2 virago en 750 och en 1100 och ska jag rekomendera så leta efter en 1100 även om dom är lite dyrare en mycket trevlig maskin som även går att köra undan med.

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av Freda Visa inlägg
    Sen har jag haft polare som haft HD och bytt med kommentaren jag vill åka hoj inte skruva?
    Trams8)

  6. #16
    Medlem harpoonmans avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sö Dalarna
    Inlägg
    27
    Citat Ursprungligen postat av Freda Visa inlägg
    Nej jag är inte förstagångsåkare... började åka hoj -73 men har haft lite olika hojar dock ingen Customhoj om man nu inte bortser från liket jag har nu en Kawa LTD 550 som jag kräks på så allt under 1000cc går fetbort och under 1400 känns nästan i minsta laget med då jag är ganska lång, faktum va att Intruder 1400 kändes lite liten med att sitta på men tror att om man som många gör flyttar om lite med fotpinnar sadel styre så går det få hyffs på körställningen så ientligen vill jag ha en sån men måste komma tillrätta med vibrationerna om det går så jag efterlyser nån som vet lite mer om det går att bygga om utväxling mm

    Om det nu inte går så får jag väl se mig om efter annan hoj då.... Virago 1100 är väl inget för långa personer eller?

    Och ja kubik och vrid är det som sparkar dig där bak
    Jag är själv 182 cm lång och efter ett tag, då vanan kom, så började Viragon kännas lite liten faktiskt...körde mkt med fötterna på pinnarna som satt på motorbågen...så Virren skulle kanske funka med framflyttade fotreglage.
    Tycker det känns lite som en overkill o bygga om en utväxling på eh ga japscykel men vad gör man iten för att vårda ett intresse

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    131
    Det blev en Intruder 1400 med framflyttade fotpinnar och en -95 såklart då om jag fattat rätt att insatta tycker den är den bästa årsmodellen
    Btw så vibbrerar den inte alls så som den jag provkörde förut så det måste varit nått fel på den....

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av Freda Visa inlägg
    Det blev en Intruder 1400 med framflyttade fotpinnar och en -95 såklart då om jag fattat rätt att insatta tycker den är den bästa årsmodellen
    Btw så vibbrerar den inte alls så som den jag provkörde förut så det måste varit nått fel på den....
    Grattis till hojen! Måste ha varit nå fel eller nåt på hojen du provkörde förut då.

  9. #19
    Dom milen du vill åka passar väl inte en V-twin?
    Alla V-twinar har vibbar det är det som är charmen
    Ja skulle satsa på en typ v-max eller liknande hoj med en fyra
    Ja har en intruder så så är inte förgasarna rätt instälda så vibbar den bra mycke

  10. #20
    Alla v-twinnar vibrerar mer eller mindre. Oftast gäller att ju större desto mer vibrationer.

    Om man vill åka custom med så lite vibrationer som möjligt finns nog bara ett alternativ, Honda Valkyria 1500(med gamla Gold Wing motorn). Boxersexan är len som en turbin och går praktiskt taget helt vibrationsfritt. Fast det är en riktig klump..


    Edit:
    Ser nu att du redan köpt hoj.. Gratulerar
    Senast redigerat av Scorpio den 2010-10-11 klockan 11:43.

Liknande ämnen

  1. Hur det kan vara, när det är som bäst.
    Av Zeeuus i forum Off topic
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2016-05-09, 13:35
  2. Bäst fäste ?
    Av pentti01 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-06-29, 01:44
  3. Vilket hojmärke trivs du bäst med?
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 55
    Senaste inlägg: 2012-03-25, 15:57
  4. Vilken hoj är bäst runt 1800 CC
    Av davidguitar i forum Custom
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-10-26, 14:43
  5. Bäst att passa på.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-20, 10:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •