Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Frikopplar inte helt med kopplingen.

  1. #11
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av AT-gubben Visa inlägg
    Har råkat ut för bägge varianterna, visserligen på väldigt gamla hojar. Oljans vägar är outförsägbara
    Så är det verkligen. Har även kört på bilolja, för länge sedan, innan jag visste bättre. Det gick alldeles utmärkt, så ibland uppstår inte ens problem som borde göra det....och tvärsom!
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #12
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Hur har det gått?

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    13
    Olja och filter inhandlat.
    Ska byta efter helgen men räknar väll med att det tar ett par mil innan det blir bättre om det är oljan som det är fel på innan den smörjt upp lamellerna.

  4. #14
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    OK. Hur mycket glappar hävstången?

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    13
    Oljan bytt till Biltemas MC olja och det börjar lossna. Efter nån mils körning så vart det helt plötsligt lättare att växla, så jag stannade direkt och testade kopplingen som nu frikopplar som den ska och hojen går att rulla. Testade igen nästa gång jag skulle ut och då var den trög igen när hojen var kall men lossnade efter en stunds körning. Så man kan bara konstatera att det inte var rätt olja i innan.
    Hoppas att det lossnar nu vartefter annars får det vara. Nu vet jag ju varför och att det troligtvis inte kommer att bli värre.

    Tack alla för hjälpen

  6. #16
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Christian Visa inlägg
    Oljan bytt till Biltemas MC olja och det börjar lossna. Efter nån mils körning så vart det helt plötsligt lättare att växla, så jag stannade direkt och testade kopplingen som nu frikopplar som den ska och hojen går att rulla. Testade igen nästa gång jag skulle ut och då var den trög igen när hojen var kall men lossnade efter en stunds körning. Så man kan bara konstatera att det inte var rätt olja i innan.
    Hoppas att det lossnar nu vartefter annars får det vara. Nu vet jag ju varför och att det troligtvis inte kommer att bli värre.

    Tack alla för hjälpen
    Har det varit bilolja i innan så skulle jag kört ett tag och sen bytt oljan igen för att få bort de sista resterna av den gamla biloljan. Biltemas olja är ju inte så dyr menar jag. Tänk på att köra riktigt duktigt precis innan oljebytet så oljan verkligen är het för då tappar du ut maximalt av oljan.
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2010-08-09 klockan 18:59.

Liknande ämnen

  1. Hydralisk koppling, frikopplar inte
    Av Hp76 i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2020-06-16, 20:41
  2. Helt slut.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-24, 18:19
  3. Helt galet
    Av ellie i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 13:25
  4. Helt novis
    Av ellie i forum Ny på forumet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-04-14, 20:47
  5. En helt ny värld
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-22, 16:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •