Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 48

Ämne: Ny i MC-världen!

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av Livgardisten Visa inlägg
    Då var riskettan bokad till den 25 Augusti och i morgon tänkte jag boka risktvåan till dagarna efter, sedan blir det antagligen till att köpa distanstest eller frågor på CD innan kunskapsprovet så att man grejar det på första försöket!

    Känner att det går frammåt även fast jag inte tagit så många körlektioner (min tredje dubbellektion i morgon) så lär man sig väldigt snabbt om man bara går in för det.

    Innan vintern ska jag bannemig ha detta kort!
    Hur är det bokar dem inte in uppkörningen förrän du gjort bort risktvåan?

  2. #22
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Tror inte det, du ska nog ha blivit godkänd på riskettan och risktvåen samt gjort kunskapsprovet innan förarprovet kan bokas.

    Mitt kunskapsprov är den 31 Augusti kl 0915 i Stockholm City, håll tummarna då allihopa!

    Risktvåan måste jag boka den 25 Augusti då man fått lön, men med tanke på att det fotrfarande finns 1-3 platser kvar på de kommande dagarnas risktvåor så ska det väl inte vara några problem att få plats på en kurs den 26 eller 27 Augusti.

    Tycker tiden och utbildningen bara har flugit iväg!
    Bayerische Motoren Werke - Freude am Fahren
    Vägrapportör 5023, Trafikverket
    Suppleant i SMC Västernorrland
    Utvald Vägrapportör

  3. #23
    Håller tummarna den 31:a. Och sen med lite flyt ffår du säkert köra upp i början av september.

  4. #24
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av Livgardisten Visa inlägg
    Risktvåan måste jag boka den 25 Augusti då man fått lön, men med tanke på att det fotrfarande finns 1-3 platser kvar på de kommande dagarnas risktvåor så ska det väl inte vara några problem att få plats på en kurs den 26 eller 27 Augusti.
    Måste du betala omgående om du bokar nu? Räcker det inte att det är betalt innan du gör utbildningen eller t o m betalar på plats?

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av Livgardisten Visa inlägg
    Tror inte det, du ska nog ha blivit godkänd på riskettan och risktvåen samt gjort kunskapsprovet innan förarprovet kan bokas.

    Mitt kunskapsprov är den 31 Augusti kl 0915 i Stockholm City, håll tummarna då allihopa!

    Risktvåan måste jag boka den 25 Augusti då man fått lön, men med tanke på att det fotrfarande finns 1-3 platser kvar på de kommande dagarnas risktvåor så ska det väl inte vara några problem att få plats på en kurs den 26 eller 27 Augusti.

    Tycker tiden och utbildningen bara har flugit iväg!
    jag håller tummarna. den dan åker jag till bulgarien på semester

  6. #26
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Citat Ursprungligen postat av Linnex Visa inlägg
    Måste du betala omgående om du bokar nu? Räcker det inte att det är betalt innan du gör utbildningen eller t o m betalar på plats?
    Bokar man på Gillingebanans hemsida är de enda betalningsalternativen direktbetalning via internetbanken, Visa/Mastercard eller faktura. Provade faktura först men de påstod att jag hade för många uteblivna betalningar, även fast jag vet att jag inte har några betalningsanmärkningar och har aldrig varit hos inkasso eller kronofogden. Har för mig att de inte heller hanterade kontanter på Gillingebanan.
    Bayerische Motoren Werke - Freude am Fahren
    Vägrapportör 5023, Trafikverket
    Suppleant i SMC Västernorrland
    Utvald Vägrapportör

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    101
    Citat Ursprungligen postat av Livgardisten Visa inlägg
    Tror inte det, du ska nog ha blivit godkänd på riskettan och risktvåen samt gjort kunskapsprovet innan förarprovet kan bokas.
    Japp, du kan inte boka uppkörning innan teorin är godkänd.
    Däremot kan du boka teori innan du gjort risk-delarna, men du måste ha dom godkända när det är dags att skriva.
    Själv bokade jag uppkörningen en halvtimme efter avklarat teori-prov.

    Lycka till med teorin!!

  8. #28
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Tackar!

    Hur är det med väntetiderna till förarproven? Vissa säger att bokar man genom körskolan tar det 1 vecka och bokar man privat tar det 3 veckor?
    Bayerische Motoren Werke - Freude am Fahren
    Vägrapportör 5023, Trafikverket
    Suppleant i SMC Västernorrland
    Utvald Vägrapportör

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    101
    Det ska egentligen inte spela någon roll.
    Det är ju samma uppkörningar för bägge alternativen.
    Själv bokade jag själv och fick tid 2 veckor senare. Men sen använde jag körskolan för att hyra hoj.

    Men bara för att det funkar så hos mig (där det inte finns så många tider) behöver det inte vara så överallt. (Men borde vara samma regler överallt.)

  10. #30
    Medlem gunthers avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    176
    På Jarla funkar det som så att dom tar alla elevers uppkörningstider och smetar ut dom jämnt över säsongen. Sen så bollar dom eleverna fram och tillbaka mellan tiderna beroende på hur det går för den enskilde eleven. På så vis så kan man genom en körskola ibland få en uppkörning ruskigt snabbt. Jag fick köra upp en knapp vecka efter att jag satt teorin på plats.

    Kör man privat så är tipset från stallbacken att man ska ringa till dom på morgonen och försöka skörda eventuella återbud som gjorts via nätet under kvällen/natten. Allra bäst är det tydligen på måndagmornar eftersom det då kan finnas en hel helgs avbokningar liggandes.

Liknande ämnen

  1. Världen är bra liten ibland.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-19, 11:17
  2. Hej världen!
    Av tommysollen i forum Ny på forumet
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-07-17, 20:27
  3. ännu en nykomling i mc världen :P
    Av sally101 i forum Ny på forumet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-01-24, 13:15
  4. Subaru ger sig in i mc-världen?
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-08, 16:57
  5. Uffes guide till MC-världen
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-30, 18:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •