Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 53

Ämne: Touring vs Custom 0-1

  1. #1
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560

    Touring vs Custom 0-1

    Det fungerar inte. Jag har försökt, men det fungerar inte. Jag bytte in min Triumph America i våras mot en BMW R1150 RT. Att byta från en liten glidare till en stor touring var en kick. Fördelarna var många och jag njöt för stunden. BMW´n är grymt bekväm att köra, är kvick, har stor tank, värmehandtag och har ABS. Att köra 70 mil på ett bräde är blahaha. Men redan på första långturen anade jag oråd. Det kändes som att sitta med i kupén på ett X2000.

    Tidigare längtade jag varje dag efter att ta ut Bonnie på en tur, men det har jag aldrig känt med Bumsen. Visst tar jag ut henne på någon tur ibland, men det är inte alls samma feeling. Jag saknar ett brett styre, ett dovt muller och det där lite softare och primitiva med att köra glidare.

    Jag väljer helt enkelt bort enstaka långturer med Bumsen mot en hoj som skänker mig större glädje dagligen. I den bästa av världar skulle jag behålla Bumsen och ha en custom vid sidan av, men jag har inte den ekonomin.

    Jag har inte lagt ut Bumsen för försäljning ännu, men är någon här intresserad så hör av er.

    Jag sneglar på olika modeller som Intruder 1500 eller en VN 1500 Classic. Även andra hojar kan hamna i fokus. =)

    Synpunkter på mitt nya planerade hojval emottages gärna.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    52
    Det beror ju helt på vad man vill få ut av sitt hojåkande. Med någon av de större touringmaskinerna som en RT eller panna eller liknande är det ju knappt lönt att ge sig ut om man inte har gott om tid då 10-20 mil får räknas som en "kort utflykt" på dessa maskiner.

    Hade man haft obegränsat med resurser skulle man ju haft en maskin för varje typ körning man är intresserad av, men vem har råd med det?

  3. #3
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Det fungerar inte. Jag har försökt, men det fungerar inte. Jag bytte in min Triumph America i våras mot en BMW R1150 RT. Att byta från en liten glidare till en stor touring var en kick. Fördelarna var många och jag njöt för stunden. BMW´n är grymt bekväm att köra, är kvick, har stor tank, värmehandtag och har ABS. Att köra 70 mil på ett bräde är blahaha. Men redan på första långturen anade jag oråd. Det kändes som att sitta med i kupén på ett X2000.

    Tidigare längtade jag varje dag efter att ta ut Bonnie på en tur, men det har jag aldrig känt med Bumsen. Visst tar jag ut henne på någon tur ibland, men det är inte alls samma feeling. Jag saknar ett brett styre, ett dovt muller och det där lite softare och primitiva med att köra glidare.

    Jag väljer helt enkelt bort enstaka långturer med Bumsen mot en hoj som skänker mig större glädje dagligen. I den bästa av världar skulle jag behålla Bumsen och ha en custom vid sidan av, men jag har inte den ekonomin.

    Jag har inte lagt ut Bumsen för försäljning ännu, men är någon här intresserad så hör av er.

    Jag sneglar på olika modeller som Intruder 1500 eller en VN 1500 Classic. Även andra hojar kan hamna i fokus. =)

    Synpunkter på mitt nya planerade hojval emottages gärna.
    VN 1500 classic ska vara en bra hoj, och den är snygg också vilket inte är så illa.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  4. #4
    Men vore bra om du kunde hitta en glidare med ABS. Men som sagt dem är ju inte så många och tyvärr rätt så dyra.

  5. #5
    Annars om du vill ha en glidare med bra väghållning och bromsar så finns det ju Warrior. Men den har inte heller ABS.

  6. #6
    Medlem Gawriels avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    203
    Honda Fury har ABS o combibromsar

  7. #7
    Jo, synd den är lite dyr bara. Vet inte vad Jonas har för budget.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Halland
    Inlägg
    45
    Citat Ursprungligen postat av Gawriel Visa inlägg
    Honda Fury har ABS o combibromsar
    Och är sjukt snygg!

  9. #9
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Gawriel Visa inlägg
    Honda Fury har ABS o combibromsar
    Den är ruskigt snygg och det är föredömligt av Honda att också tänka på säkerheten i customsegmentet. Provsatte en Fury på Mc-live i våras. Det kändes gott och ljudet var störtskönt, men det är ändå inte min hoj. Vill kunna toura med den också och jag som är ganska stor fick Furyn att se ut som en moppe.

    Jag tänkte lägga max 80 000 på nästa hoj för övrigt.

  10. #10
    Kawa Meanstreak 1500 eller 1600 har ju bra väghållning och bromsar. Har bara kört en 1600:a en kortare sväng. Men har hört dem inte är lika bekväma på långvägen som Classic Tourer är.

Liknande ämnen

  1. custom till touring
    Av fistkiller i forum Touring
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-07-19, 07:56
  2. Touring, vart???
    Av Olle Å i forum Touring
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2012-03-18, 12:20
  3. Touring/offroad
    Av Gurrag i forum Offroad
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2009-10-20, 07:16
  4. Touring
    Av FJR Håkan i forum Touring
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-09, 08:29
  5. Touring då???
    Av Guzzi-Leif i forum Om hojen.nu
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 14:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •