Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 53

Ämne: Touring vs Custom 0-1

  1. #31

  2. #32
    Mc-Bosse
    Gäst
    Intressant Jonas om dina tankar och val.

    Nu kan jag inte jämföra med något annat. Har bara kört den mc jag har, min Kawasaki LTD från -81. Men jag tycker om den lite råa stilen. En radfyra kallas väl inte rå men ändå. 4 förgasare, 4 cylindrar och tekniken som fanns 1981. Manuell choke och så. Mc:n är öppen utan kåpor. Inget vattenkylning utan bara luft som sköter kylningen. Gammal och go kallar jag min Kawasaki.

    Jag satte dit en vindruta men kände direkt att ska jag ha ruta kan jag lika bra sätta mig i bilen. Tror inte jag skulle ha samma känsla på t ex. en Hayabusa. Sen kostade Kawasakin mig endast 15 000: - i inköp vilket ju gör känslan än trevligare när jag kör den tycker jag. Plus att jag själv mekat med den vilket ökar välbefinandet än mer när jag kör.

    En Hayabusa blir det någon gång men Kawasakin gör jag mig nog inte av med.

  3. #33
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Tack för tipset erka..

    Perfekt val Jonas...
    Jonas, Du tar hojen. Jag bjuder läckerbiten på spa och middag.
    Jag ringer dig från Bali om ett halvår och bjuder in dig till förlovningen, he, he........

    Nu finns det bara ett litet hinder...hur reggar jag mig på womenrider ??....... hmmmm shit också... ;D
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  4. #34
    Jonas varför inte en Suzuki C1800, där har du en hoj du kan få till en skön touring maskin efter lite modning med väskor mm. Visst den kostar en del men du har ju en hoj du kan ha länge och köpa utrustning till när plånboken säger att det är ok.

    Hojen har bromsar som håller topp klass, dock inte abs.

    Du har ju även M1800R, men om du gillar mer custom så är ju C1800 som gjord för dig.

    Här har vi en till ett riktigt bra pris.
    http://www.blocket.se/landskrona/Suz....htm?ca=11&w=3
    Besök gärna min hemsida livet på två hjul.
    http://www.nogg.se/BajenSamMC

    Eller min nya mc blogg, Bajen-Sam Biker från Roslagen.
    http://bajen-sambikerfranroslagen.blogspot.com

  5. #35
    Ja, C1800 är ju en prisvärd hoj.

  6. #36
    Själv sneglar jag på en HD Heritage. Men synd dem är för dyra för mig.

  7. #37
    Medlem Kimmos avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    201
    Kanske kan vara något Yamaha 1600 xv wildstar

  8. #38
    Eller Yamaha 1900 som är en mäktig hoj! Min kompis har en sådan som jag provkört många gånger, mäktigt vrid och jättebekväm Stratoliner. Han har typ 100 hk och 160 nm på bakhjulet med luft och buller ju!

  9. #39
    Jonas! Hur går det med hojbytet? Läste du MC-nytt som kom ut i veckan. Dem testade min 950 mot Honda 750 och Suzuki 800. Men du kanske vill ha större hoj än så? Men Yamahan är inte direkt liten. Dem rear ut -09r med ruta, sissy och packväskor för 89 900 kr nu. De är mindre ruta än den stora jag har på min.

  10. #40
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Jonas! Hur går det med hojbytet? Läste du MC-nytt som kom ut i veckan. Dem testade min 950 mot Honda 750 och Suzuki 800. Men du kanske vill ha större hoj än så? Men Yamahan är inte direkt liten. Dem rear ut -09r med ruta, sissy och packväskor för 89 900 kr nu. De är mindre ruta än den stora jag har på min.
    Jag kollar runt, men stressar inte. Jo, jag har allt läst Mc-nytt och testet. Yamahan är mycket fin, men tyvärr lite för liten då jag måste kunna åka hyfsat bekvämt även på längre turer. Så 1300 är minimum. Men det lutar hela tiden hur jag än vrider och vänder på saken åt en Intruder 1500 Classic. Kanske även åt en 1800...

    Men som sagt, jag ska skynda långsamt och kanske den bara står där framför fötterna på mig en vacker dag.

Liknande ämnen

  1. custom till touring
    Av fistkiller i forum Touring
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-07-19, 07:56
  2. Touring, vart???
    Av Olle Å i forum Touring
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2012-03-18, 12:20
  3. Touring/offroad
    Av Gurrag i forum Offroad
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2009-10-20, 07:16
  4. Touring
    Av FJR Håkan i forum Touring
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-09, 08:29
  5. Touring då???
    Av Guzzi-Leif i forum Om hojen.nu
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 14:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •