Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 36 av 36

Ämne: Cx500 C (Silver Wing)

  1. #31
    Hondas 80-talare är ju rätt så skottsäkra. Hade ju tills nyligt en 83:as CBX 550 och den bara gick och gick. Man hör rätt så fort om den rasslar från kamkedja eller ventiler. Men kan ju vara bra ha med en kompis som är duktig på motororer. Annars är det väl det vanliga med drivpaket på de modeller som har kedja samt däck och styrlager.

  2. #32
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Det roliga är att retro är mode.

    Idag tog jag mig en tur till Furusund. Därefter druttade jag in till Waxholm på tillbakavägen och fikade (jodå tjejen i luckan tog visitkort ;D tyvärr var det Visa hon menade...nåja ). Kom hem vid 21 snåret.

    Det behövs inte så myket mer än en gammal Honda för att ha det roligt och njuta av tillvaron och det vackra svenska landskapet.. En hoj, en glad lirare och en väg som ligger framför dig. Det behövs inget mer för att det ska bli harmoni.

    Och köper man en gammal hoj så behöver man inte oroa sig över garantier, försäkringar, andrahandsvärde eller om en måsskit ligger på tanken. Körglädjen är äkta 8)

    Ångrar inte en schekund att jag har CX:en. En naken allroundhoj som är lite udda O0
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  3. #33
    Medlem Kimmos avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    201

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Det roliga är att retro är mode.

    Idag tog jag mig en tur till Furusund. Därefter druttade jag in till Waxholm på tillbakavägen och fikade (jodå tjejen i luckan tog visitkort ;D tyvärr var det Visa hon menade...nåja ). Kom hem vid 21 snåret.

    Det behövs inte så myket mer än en gammal Honda för att ha det roligt och njuta av tillvaron och det vackra svenska landskapet.. En hoj, en glad lirare och en väg som ligger framför dig. Det behövs inget mer för att det ska bli harmoni.

    Och köper man en gammal hoj så behöver man inte oroa sig över garantier, försäkringar, andrahandsvärde eller om en måsskit ligger på tanken. Körglädjen är äkta 8)

    Ångrar inte en schekund att jag har CX:en. En naken allroundhoj som är lite udda O0
    Tror inte att det bara är hojen som är lite udda

  4. #34
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942


    Nä, vi har väl 9 miljoner till i det här landet.......
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  5. #35
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kinna, Mark, V-Götaland
    Inlägg
    25

    Wink Nä, vi har väl 9 miljoner till i det här landet.......

    Då måste jag också vara väldigt udda. Har nu 2 x Honda 500CX-Custom.
    Det blev en först för att testa och stilla återfalls hunger från 70-80 talet.
    Och en reservdelshoj som skulle plockas ner men som jag nu försöker fixa till och besikta. Så nu kanske man kan ta med någon ut på vägen snart. För det är nog ingen hoj för 2 när man väger lite mer. CX är en enkel och rolig maskin. Jag söker dock ingen racer och det är den inte. Ger mig dock känslan tillbaks. Så idag blir det en tur ut på vägarna.

  6. #36
    Medlem BIG1s avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Tived
    Inlägg
    68
    När flickvännen skulle köpa sin hoj för att börja övningsköra nyligen så tyckte jag att en gammal CX verkade vara ett av de bästa alternativen. Rätt snygg oxå faktiskt.

    Istället blev det en Honda FT 500. En annan klassiker från tidigt 80-tal. Kallas utomlands för Ascot och verkar lite cult faktiskt. Enstånkan är liten och fjäderlätt så hon åker snart ifrån mig både på kuperade stiga och snäva kurvor.

    Enda minuset är att startmotorn är för klen och inte riktigt orkar när den gamla XL motorn trilskas som den alltid gjort..

Liknande ämnen

  1. Honda FJS600 Silver Wing startar ej
    Av Westerholm i forum Scooter
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2016-05-19, 10:02
  2. Förgasarproblem 78 honda CX500
    Av MrButthead i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-04-01, 18:38
  3. silver tail slutrör
    Av ubbeh i forum Custom
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-01-04, 21:36
  4. Provkört Honda Silver Wing 600
    Av Susie i forum Scooter
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-10-01, 10:04
  5. Silver Tail
    Av ubbeh i forum Custom
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-19, 21:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •