Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 36

Ämne: Cx500 C (Silver Wing)

  1. #11
    Skulle faktist kunna tänka mig en sådan som andrahoj om man hittade en billigt.

  2. #12
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Skulle faktist kunna tänka mig en sådan som andrahoj om man hittade en billigt.
    Utmärkt andrahoj. Var MC-budens favorit i England under många, många år. Slitstarka som få, med lite och enkelt underhåll. Arbetshästar i ordets rätta bemärkelse!
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #13
    Ja, och kardandrift, vattenkylning och relativt fullvuxen för att vara en 500:a också.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Åkte tillsammans på en resa med ett par på en Silvervinge och minns att de hade lite besvär att hänga med och fick pressa hojen för att kunna hänga på övriga gänget. En bra hoj är det nog annars.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  5. #15
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Åkte tillsammans på en resa med ett par på en Silvervinge och minns att de hade lite besvär att hänga med och fick pressa hojen för att kunna hänga på övriga gänget. En bra hoj är det nog annars.
    Dom är inte så effektstarka så det är fullt förståeligt att det är problem att hänga med om man åker med modernare hojar. Bestämmer man tempot själv funkar det däremot bra.
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #16
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Utmärkt andrahoj. Var MC-budens favorit i England under många, många år. Slitstarka som få, med lite och enkelt underhåll. Arbetshästar i ordets rätta bemärkelse!
    Instämmer i allt. Motorerna är så pålitliga och slitstarka så att de används tom för att driva pumpar ute i lantbruken.

    Jag har en Eurosport (€-sport). Den skiljer sig på en hel del punkter. Den har framförallt bättre vägegenskaper än föregående modeller. Framgaffeln är stabilare. Den har större tank. Eftersom den har relativt hög tyngdpunkt så är den topptung som få. Går lätt in i kurvor...;D

    För €-spurten som jag har:

    - Automatisk kamsträckare. (Föregående hade inte det).

    - Förbättrad belysning. Den rektangulära strålkastaren ger tydligen ngt bättre ljusbild.

    - Fram- och bakfjädringen är luftassisterade så att man kan ställa in hårdheten beroende på om DearSpättan () ska med eller inte.

    - Anti-dive var ett mode under 80-talet. Det innebär att hojen inte niger så förbannat vid en hård inbromsning. Funkar faktiskt och den är inställningsbar i 4 lägen.

    - Vattenkylning är perfekt om man plågar den i låga hastigheter i tex i pyreneerna .
    Dessutom så har den en jämn arbetstemperatur vilket förlänger motorns livslängd.

    - Kardan. Nästintill underhållsfritt. Smörjnippel finns.

    - Monoschock fjädring och enkelsving. Inga symmetriavvikelser i fjädringen och dämpfningen som annars kan uppstå.

    - Dubbla skivor fram. Enkelskiva bak. Inga problem att låsa fram- och bakhjulet om man vill.

    - Hänger med i trafiken mer än tillräcklig. Det händer grejjer över 4000 varv. Moment maximum vid ca 7000 varv. Toppfart ca 200 om Du ligger ner på tanken, greppar fotpinnarna med tårna, klämmer igen muskeln därbak och längtar hem med solen i ryggen. .. Annars runt 180...jävlar vad det blåser om man öppnar munnen.........

    - Mulligt V-twin ljud

    - Härlig limpa som 2 får plats att sitta på. Ingen jäkla hemorrojdspräckare som dagens sporthojar har

    - Lättmekad som få. Allt är framme. Reservdelar finns.

    - 1600/år helförsäkring

    - 0,44 l/mil

    - ca 200 kg


    På minuskontot:

    - Saknar ABS



    En utmärkt allroundhoj i den lägre kubiklassen.
    Och sist men inte minst.....Den duger åt mig och jag trivs.... det behövs inget mer ;D
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  7. #17
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Och sist men inte minst.....Den duger åt mig och jag trivs.... det behövs inget mer ;D
    Viktigaste punkten av dom alla. Även jag var väldigt nöjd med min när jag ägde och körde den...Säkert var min CX en av de mest prisvärda hojar jag haft om man ser till totalen av alla egenskaper och prisbild.
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av PatrikAdolfsson Visa inlägg
    Hittade denna idag och blev lite småsugen

    Snagg naken och bekväm påklädd

    http://www.blocket.se/stockholm/Hond....htm?ca=12&w=2

    Vet inget om maskin eller så. Någon som vet något om CX500:an?

    Patrik
    Jag har inte själv haft nöjet att prova en CX 500, men eftersom jag är nyfiken på det mesta i hojväg så har jag talat med rätt många CX ägare och alla är väldigt nöjda. Man ska jämföra med andra 500 kubikare och då har man nog ett riktigt ess i CX;en.

    Nu har jag boet fullt med hoj, men om det vore aktuellt skulle jag inte banga för att köpa en, dock inte custommodellen.

  9. #19
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg

    Nu har jag boet fullt med hoj, men om det vore aktuellt skulle jag inte banga för att köpa en, dock inte custommodellen.
    "Vildsvinet" som den kallades var inte så tokig. Körde hem en sån till en kompis som köpte sin första hoj och inte vågade själv. Blev i alla fall en resa på runt femton mil. Tyvärr blev han påkörd i sidan av en vänstersvängande bil på Sveavägen i Stockholm. Den hojkarriären slutade där...efter tre dar!
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    "Vildsvinet" som den kallades var inte så tokig. Körde hem en sån till en kompis som köpte sin första hoj och inte vågade själv. Blev i alla fall en resa på runt femton mil. Tyvärr blev han påkörd i sidan av en vänstersvängande bil på Sveavägen i Stockholm. Den hojkarriären slutade där...efter tre dar!
    Oj, det var synd. Vågade kompisen aldrig mera köra hoj då?

Liknande ämnen

  1. Honda FJS600 Silver Wing startar ej
    Av Westerholm i forum Scooter
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2016-05-19, 10:02
  2. Förgasarproblem 78 honda CX500
    Av MrButthead i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-04-01, 18:38
  3. silver tail slutrör
    Av ubbeh i forum Custom
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-01-04, 21:36
  4. Provkört Honda Silver Wing 600
    Av Susie i forum Scooter
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-10-01, 10:04
  5. Silver Tail
    Av ubbeh i forum Custom
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-19, 21:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •