Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 21

Ämne: Hojval

  1. #1

    Hojval

    Tjena
    Jag har börjat tänka på att ta A1 kort snart ( är bara 15 nu ) men jag antar att de är bättre än inget och de är jue alltid lite träning och om inte för själva körningens skull så för trafikuppfattningens skull. så de är en 125:a jag är ute efter och om ni själva inte kör sånna längre så lever jue fortfarande 98or och 99or kvar och vissa här verkar jue precis ha klarat A kortet så då kanske ni gasade runt på dom här innan.

    Om ni vet något om dessa så :P
    Honda Shadow 125
    Yamaha virago 125
    Suzuki intruder 125

    de är dom jag har kollat på och tänkte lägga ut ca 20 000 på hojen sen blir det väll antagligen meka för runt 5 000

    Kom gärna med egna förslag, Helst custom

  2. #2
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Välkommen hit, Robin! Kan själv ingenting om 125cc, men tror att du kommer få flera kloka svar här de närmsta dagarna!

  3. #3
    Hej och välkommen! Är ingen expert på 125r men kan säga så mycket att jag tycker Honda har en grym kvalitet.

  4. #4
    Medlem Gawriels avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    203
    förvånanade att en 15 åring tittar på customs!
    då jag kör själv Shadow 600 så skulle jag rekomendera Hondan, maffig utseende för att vara 125a, lätt att meka och ännu lättare att customizera efter eget tycke o smak

  5. #5
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Hej Robin och välkommen.
    Skaffar du hondan kommer folk absolut se att du åker mc.

  6. #6
    Joo de är hondan jag tittat mest på då den verkar mest "lik" dom stora hojjarna,

    hehe jasså förvånad att jag letar customs joo kanske inte de vanligaste bland 15 åringar att gilla men jag förstår inte de roliga med att sitta på världens minsta sak och och flyga fram i 140km/h utan jag vill helst glida runt bland andra större "grabbar" och hinna se vad jag åker förbi.

    tack för det varma välkommandet ;D

  7. #7
    Medlem Gawriels avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    203
    här har vi en vuxen kille! fast man måste erkänna att en skitsnabb skrevraket har sina tjusiga sidor

  8. #8
    Visst har dom det men det ena överväger det andra så...
    och sen hastigheterna gör jue inte den största skinnaden på en 125:a då en shadow verkar gå i 110 och en sportmodell i 130 - 140 så kanske inte den största skillnaden (vet dock inte har aldrig varit uppe i dom hastigheterna på 2 hjuligt :P
    Senast redigerat av Robin den 2010-06-30 klockan 02:13. Anledning: Tilläg av text

  9. #9
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Min dotter åker Yamaha YBR.
    Iofs ingen custom men en väldigt "riktig" mc med god kvalitet och förbluffande låga priser.
    Den kan jag rekommendera, särskilt de senare versionerna med insprutning. Kolla Blocket så får du se att det blir mycket för pengarna.

    Å tredje sidan: Välj med hjärtat du så du blir helt nöjd!

  10. #10
    tack för tippset den ska jag kolla upp,
    yup väljer jue vill men alltid bra med tips

Liknande ämnen

  1. hojval
    Av glidare i forum Custom
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-12-17, 22:57
  2. En nybörjare söker råd och visdom ang hojval:)
    Av Twostick i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2012-06-01, 20:29
  3. Nybörjare och hojval
    Av Dejmien i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-01-27, 17:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •