Sidan 22 av 25 FörstaFörsta ... 122021222324 ... SistaSista
Resultat 211 till 220 av 244

Ämne: Stopp för sporthojar

  1. #211
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378
    Citat Ursprungligen postat av Maestro Visa inlägg
    Jag är faktiskt mer rädd för gubbar som i ett led att stävja medelålderskrisen plötsligt bestämt sig för att ta kortet och köra hoj. Dessa gröngölingar är utifrån mina egna erfarenheter en större fara i trafiken än sporthojsåkare, mest på grund av att dom inte kan hantera ett motorfordon på två hjul korrekt.
    Det stämmer enl.mina erfarenheter också!

    Osså dessa klungor av motorcyklister som kör i sicksack 10 km/tim under gällande hastighet med karavaner av bilar efter sig.De retar gallfeber på övriga bilister med rent livsfarliga omkörningar som följd.

  2. #212
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Mr.Peter Visa inlägg
    Det kanske är bättre och förbjuda gubbar,då ligger man risigt till?;D
    Ja vi förbjuder *allt* så är folk nöjda.

  3. #213
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Kanske dags att döpa om tråden till "Långa Gnälltråden"

  4. #214
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Kanske dags att döpa om tråden till "Långa Gnälltråden"

  5. #215
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378
    Ja vad väntar man sig när man startar en sån tråd på ett hojforum.
    Att alla skall hålla med eller......

  6. #216
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Mr.Peter Visa inlägg
    Ja vad väntar man sig när man startar en sån tråd på ett hojforum.
    Att alla skall hålla med eller......
    Förmodligen? Det är så likt många andra som gjort samma sak på olika forum och han är inte den siste heller för det lär dyka upp nya Paragrafryttande Tangentbordsskyttar.

  7. #217
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773
    åter till ämnet, jag gillar sporthojar! däremot finns det ingen anledning att kunna köra 300km/h på allmän väg.

    det är som med allt annat, det får bli en kombination av förbud/begränsning och eget ansvar. förbjuda sporthojar är absolut inget bra förslag, men att begränsa dem och ta en dialog är bättre.

    jag gillar egentligen inte att köra sådär våldsamt fort, men jag måste erkänna att det lockar när man kör en hoj som kan gå våldsamt fort.

    sluta gnälla nu och diskutera istället!

  8. #218
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av turbo Visa inlägg
    åter till ämnet, jag gillar sporthojar! däremot finns det ingen anledning att kunna köra 300km/h på allmän väg.

    det är som med allt annat, det får bli en kombination av förbud/begränsning och eget ansvar. förbjuda sporthojar är absolut inget bra förslag, men att begränsa dem och ta en dialog är bättre.

    jag gillar egentligen inte att köra sådär våldsamt fort, men jag måste erkänna att det lockar när man kör en hoj som kan gå våldsamt fort.

    sluta gnälla nu och diskutera istället!
    Jag med, jag gillar dom också. De får gärna finnas, jag har inget emot dem på vägarna heller och jag köper gärna en sporthoj. Kanske dags att ta fram en hårdare försäkring? Att ta bort avställningsmöjligheten gjorde föga nytta, kanske dags att göra om hela försäkringssystemet, där t ex klass 1–5 innebär att de flesta har råd att köra en mc men de får inte framföra en supersporthoj. De som däremot har klass 10, den högsta försäkringsmöjligheten får köra dessa maskiner men då kostar det ett par hundra tusen i året men man får köra precis vilken hoj man vill oavsett kraft.

  9. #219
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av turbo Visa inlägg
    åter till ämnet, jag gillar sporthojar! däremot finns det ingen anledning att kunna köra 300km/h på allmän väg.

    det är som med allt annat, det får bli en kombination av förbud/begränsning och eget ansvar. förbjuda sporthojar är absolut inget bra förslag, men att begränsa dem och ta en dialog är bättre.

    jag gillar egentligen inte att köra sådär våldsamt fort, men jag måste erkänna att det lockar när man kör en hoj som kan gå våldsamt fort.

    sluta gnälla nu och diskutera istället!
    jag håller med dig jag,det är mycket gnäll det är väl kul med sporthojar,tyvärr så finns det ju röt ägg som kör som riktiga idioter,och det är väl klart att det retar.Jag lånade hem en ny r1,a förra sommarn när min fjr var på service,skitkul hoj den är ju till för att köra fort med,men igentligen på bana anser jag,men tänker man till så kan man gasa efter vägen med.Jag tycker inte att det är några större problem,då är det väl 10ggr värre när svensson är ute och leker polis i personbilarna,fan 75% av alla kan ju inte köra bil,det är väl tur att man får rädda situationerna själv annars hade man ju varit död för länge sedan.

  10. #220
    Citat Ursprungligen postat av Maestro Visa inlägg
    Jag är faktiskt mer rädd för gubbar som i ett led att stävja medelålderskrisen plötsligt bestämt sig för att ta kortet och köra hoj. Dessa gröngölingar är utifrån mina egna erfarenheter en större fara i trafiken än sporthojsåkare, mest på grund av att dom inte kan hantera ett motorfordon på två hjul korrekt.
    Gäller även yngre gröngölingar på plastraketer också förstås.

Liknande ämnen

  1. Stopp i bränslekranen?
    Av Trogfattad i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-03-09, 22:21
  2. Många sporthojar på vägarna.
    Av Cubalibre i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-04-12, 21:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •