Sidan 24 av 25 FörstaFörsta ... 1422232425 SistaSista
Resultat 231 till 240 av 244

Ämne: Stopp för sporthojar

  1. #231
    Medlem larss avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    108
    Helt rätt Mr P. Det enda som borde regleras är idioti
    Dont worry be happy8)

  2. #232
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378
    Citat Ursprungligen postat av lars Visa inlägg
    Helt rätt Mr P. Det enda som borde regleras är idioti
    Håller med dig!!

    Och idioter hittar man i alla samhällsgrupper unga som gamla!

  3. #233
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av lars Visa inlägg
    Oavsett fordon så är det föraren som styr och tro mig dom på två hjul sköter sig bäst i trafiken, jag har som yrke att framföra ett 25,5 meter långt fordon och ser både det ena o andra på vägen och inte är det hojarna som är värst.
    Jag kör tungt fordon dagligen och jag håller med dig. Ta idiotin och vårdslösheten och slå ut det på alla typer av fordon så är idiotiska hojåkare utan tanke på andras välbefinnande en synnerligen liten del. Och dessutom bara när det är fint väder.

    Nu räknar jag inte lite fortkörning med en hoj som vårdslöshet, ej heller snäva omkörningar för det räcker med den lilla luckan för en mc. Detta med snäva omkörningar kan nog reta en del bilister för de vet inte bättre och har aldrig kört en mc.
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2010-07-30 klockan 23:37.

  4. #234
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Nu räknar jag inte lite fortkörning med en hoj som vårdslöshet, ej heller snäva omkörningar för det räcker med den lilla luckan för en mc. Detta med snäva omkörningar kan nog reta en del bilister för de vet inte bättre och har aldrig kört en mc.
    Men Hallå! Har läst metervis med inlägg i olika fora där MC-ister örjar om bilar som kör om för tight och vill sparka bort backspeglar som hämd o.s.v. Ska vi bete oss likadant som dom som vi klagar på?

  5. #235
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Men Hallå! Har läst metervis med inlägg i olika fora där MC-ister örjar om bilar som kör om för tight och vill sparka bort backspeglar som hämd o.s.v. Ska vi bete oss likadant som dom som vi klagar på?
    Du missuppfattar mig. Med snävt menar jag kort sträcka för omkörning vilket är möjligt med en mc. Inte för tight i sidled mot bilen.

  6. #236
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Omkörningar och omkörningar!!!!!!! Har åkt buss på Autobahn flera gånger de senaste åren och då sett verkligt snabba omkörnignar där bilföraren går in mycket snabbt framför. Det är ju för att bereda plats för nästa omkörare. Inte som här i Sverige då många drar ut på omkörningen i onödan. Jag tycker ju att det är bättre att gå över 90 en kort sträcka vid omkörning än att ligga och hindra trafiken bakom. Detta gäller ju speciellt vid omkörning av bil med släp som ju ej skall köra fortare än 80. Att mcförare kan svänga in snabbt beror ju ofta på att de är lite kvickare och mera skärpta än bilisterna i tanke och handling.

  7. #237
    Citat Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
    funderade på en sak , e det hojarna eller de som kör som idioter ni vill komma åt ????
    Individerna naturligtvis, fast vissa vill klämma åt hojarna istället.

  8. #238
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Omkörningar och omkörningar!!!!!!! Har åkt buss på Autobahn flera gånger de senaste åren och då sett verkligt snabba omkörnignar där bilföraren går in mycket snabbt framför. Det är ju för att bereda plats för nästa omkörare. Inte som här i Sverige då många drar ut på omkörningen i onödan. Jag tycker ju att det är bättre att gå över 90 en kort sträcka vid omkörning än att ligga och hindra trafiken bakom. Detta gäller ju speciellt vid omkörning av bil med släp som ju ej skall köra fortare än 80. Att mcförare kan svänga in snabbt beror ju ofta på att de är lite kvickare och mera skärpta än bilisterna i tanke och handling.
    Att kasta sig in snävt framför bilen man precis kört om tyder på bristande hjärnaktivitet.

  9. #239
    Ja inte blir man glad när det regnar eller är slaskigt, sputet murar igen hela vindrutan.
    Jan-Olov

  10. #240
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Sporthojar är som kamphundar lite grann....fel klientel som får tillgång till dem !
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

Liknande ämnen

  1. Stopp i bränslekranen?
    Av Trogfattad i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-03-09, 22:21
  2. Många sporthojar på vägarna.
    Av Cubalibre i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-04-12, 21:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •