Sidan 13 av 25 FörstaFörsta ... 3111213141523 ... SistaSista
Resultat 121 till 130 av 244

Ämne: Stopp för sporthojar

  1. #121
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Jag håller inte rötägg om ryggen vare sig de är båtförare, bilister eller motorcyklister. Självklart tar jag parti för motorcyklister i sin helhet och slåss gärna för vår säkerhet i trafikdebatten, men aldrig att jag försvarar de som gör att jag, bland mina icke hojåkande vänner och kollegor, får ägna timmar åt att förklara att alla hojåkare inte är kriminella eller kör som fartblinda idioter.

    Jag kör tillsammans med ansvarsfulla killar och tjejer och vi försöker alltid bete oss föredömligt i trafiken. Det höjer förhoppningsvis hojkollektivets anseende till skillnad från de som hela tiden drar ned oss i den skitiga debatten om mc-åkare som lever utanför samhället. Jag tillhör i högsta grad samhället och lyssnar såväl på kritiken mot vansinneskörningar som att jag deltar i debatten till seriösa hojåkares försvar.
    Helt rätt Jonas. Du är inte ensam om att kritisera de människor som har satt vansinneskörningar i system.

    Tyvärr så räcker det inte att debattera och få kunskapens klocka att ringa i deras skallar. Samhället måste in med sina resurser och få fast dessa galningar, som i många fall är organiserade. Tyvärr så riskerar vi övriga som kör med sunda förnuftet att drabbas av restriktioner som har till syfte att hindra buset.

    http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=229212
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  2. #122
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Nu har vi provkört den nya beläggningen på Bogesundsvägen. Kan säga att den fungerade utmärkt för den som håller den tänkta hastigheten på vägen. Det verkar som att den haft god effekt för att minska busåkandet. Vi såg inte till en enda hoj på hela sträckan, vilket är högst ovanligt en söndag förmiddag. Verkar som att man hittat en alldeles utmärkt lösning här. Man avhåller busåkarna från sitt beteende samtidigt som man inte på något sätt skapar problem för lokalbefolkningen eller dom som kör på ett normalt sätt. Känns som att det här försöket kan testas även på andra sträckor med problem.
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #123
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Nyss på väg hem från Ica på Ringvägen kom fyra sporthojar farandes i cirka 100 knyck och körde mot rött i korsningen Ringvägen-Östgötagatan. En kille fick dra tillbaka sin kompis för att hon inte skulle bli påkörd. Jävla ligister!! Fan, vad sne jag blir på detta beteende. Ja, det kunde varit customhojar, men nu var det inte det. Den här gången heller. När de drog uppför Renstiernasgatan såg jag dem inte, men de kom garanterat upp i 150. Vansinne!!!!

  4. #124
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Nyss på väg hem från Ica på Ringvägen kom fyra sporthojar farandes i cirka 100 knyck och körde mot rött i korsningen Ringvägen-Östgötagatan. En kille fick dra tillbaka sin kompis för att hon inte skulle bli påkörd. Jävla ligister!! Fan, vad sne jag blir på detta beteende. Ja, det kunde varit customhojar, men nu var det inte det. Den här gången heller. När de drog uppför Renstiernasgatan såg jag dem inte, men de kom garanterat upp i 150. Vansinne!!!!
    Lugn och fin Jonas!

  5. #125
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Har noterat modet i dessa kretsar att köra helt utan nummerskylt, alltså inte bara invikt så att den inte går att läsa. Vet inte om det förekommit tidigare, har sett några stycken först i år.
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #126
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Lugn och fin Jonas!
    Nej, nu blir jag riktigt förbannad. Att en och annan kille kör så med en stulen hoj händer ibland dessvärre, men när fyra hojar med regplåtar beter sig så blir jag riktigt sne. Tyvärr hann jag inte se regnumren annars hade jag inte tvekat att anmäla idioterna.

  7. #127
    Medlem Dannes avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    305
    Fullt ös medvetslös...
    - - Pausa och softa gör man sällan för ofta.......

  8. #128
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Allvarligt talat; vad gör vi åt detta sjuka beteende? Alla seriösa hojåkare borde gå samman och sätta upp handen; STOPP, det räcker nu.

    Jag fattar absolut att farten lockar men då ska man hålla sig på bana. Vanliga gator bland oskyldiga människor är INTE vår rättghet att köra på i de hastigheter somliga gillar. I förlängningen sabbar vi bara för oss själva. Vägar förstörs genom bulor, räffling och andra innovationer som Trafikverket hittar på. Ska alla vägar behöva bestå av räfflad kullersten för att dämpa farterna?

    Och de som kör på bakhjulen på strippar utanför storstäderna och tycker polisen borde ägna sig åt annat borde tänka om. Polisen gör helt rätt som ingriper mot detta beteende som inte har det minsta med seriöst hojåkande att göra. Kriminellt förarbeteende ska bestraffas. Customåkare, sporthojsåkare eller andra.

  9. #129
    Kan inte de som inte har självbehärskning nog att hålla igen på gasen köpa en slöare hoj? Då vore ju problemet löst. En slöare hoj är ju på sätt och vis skojigare eftersom man kan varva och gasa den friskt utan att för den del hamna långt över hastighetsgränserna.

  10. #130
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Kan inte de som inte har självbehärskning nog att hålla igen på gasen köpa en slöare hoj? Då vore ju problemet löst. En slöare hoj är ju på sätt och vis skojigare eftersom man kan varva och gasa den friskt utan att för den del hamna långt över hastighetsgränserna.
    Kan man varva ut den utan att hamna en bra bit över 110 så är den nog jävligt slö. Det finns mopeder som skrämts upp i 100.

Liknande ämnen

  1. Stopp i bränslekranen?
    Av Trogfattad i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-03-09, 22:21
  2. Många sporthojar på vägarna.
    Av Cubalibre i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-04-12, 21:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •