Sidan 12 av 25 FörstaFörsta ... 2101112131422 ... SistaSista
Resultat 111 till 120 av 244

Ämne: Stopp för sporthojar

  1. #111
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378
    Sluta då att kasta skit på andra hojåkare som också betalar skatt förmodar jag!!

    Verkar ju bara va ett gäng isprinsessor som alltid håller hastighetsgränserna här?

    Jag tycker för övrigt att hastighetsgränserna i Sverige är rena sömnpillret!

  2. #112
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    En god idé kan vara att se över sitt försäkringsskydd. Olycksfallsförsäkringar kan man ha hur många som helst. Om man inte har minst en olycksfallsförsäkring och bara ska förlita sig på skyddet i trafikförsäkringen kan jag garantera att det blir tufft den dagen det smäller. Har för egen del två olycksfallsförsäkringar och funderar på att ta en till. Hade själv sådan tur i oturen när jag kraschade att jag hade mina två egna olycksfallsförsäkringar, plus BMW-klubbens försäkring som tidigare gällde på deras evenemang och till sist, trafikförsäkringen.

    Klart värt att fundera över, inte minst för den som kör supersporthoj. Olycksrisken är ju inte direkt försumbar...
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #113
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Nu läser du inläggen som fan läser Bibeln. Läs om, läs rätt. Ids inte ens kommentera såna dumheter.

    Och ja, jag vill att jag får den vård som jag och andra betalar skatt för. I motprestation kör jag aldrig vårdslöst och håller mig inom fartgränserna +- 20 km/h.
    Du skriver ju själv att du vill inte betala för sporthojsförarnas vård??
    Hur skall man annars tolka det?

    Skriv om skriv rätt!!

  4. #114
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Mr.Peter Visa inlägg
    Sluta då att kasta skit på andra hojåkare som också betalar skatt förmodar jag!!

    Verkar ju bara va ett gäng isprinsessor som alltid håller hastighetsgränserna här?

    Jag tycker för övrigt att hastighetsgränserna i Sverige är rena sömnpillret!
    Ogillar din negativa attityd. Kan du inte försöka vara lite konstruktiv i dina inlägg i alla fall?

    Isprinsessor? Jag drar gärna på ibland när det ges tillfälle och inte stör andra. T.ex. på påfarter, vid omkörningar och när vägen är bred, torr och fin. Men jag kör inte i 150 ens på motorvägen mellan Jönköping och Linköping trots sin kvalitet. Ännu mindre kör jag i 100-200 på landsvägar där det är 70 km/h bland andra trafikanter/medmänniskor som är rädda för de som kör kamikazes.

    Jag respekterar hastighetsgränserna även om jag också tycker att många vägar borde ha en något högre hastighetsgräns. Men jag obstruerar inte genom att skita i lagar och regler genom att köra i en fart som enkom passar mig även om det inte passar andra.

    Om någon drar upp hojen i 110 på Bogan eller Bulten (70 km/h) stundtals skiter jag i. De jag pekar ut är det som kör som vettvillingar med risk för andras liv och hälsa.

  5. #115
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378
    Jag ogillar när man jagar livet av en grupp motorcyklister och särskilt av motorcyklister därav min negativa attityd!

    Varför tar ni inte upp det med berörda sporthojsförare på bulten och vad det heter för nåt,troligen fikar ni på samma ställe?

    Eller varför inte köra ikapp dom och hytta med näven.;D

  6. #116
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Jag håller inte rötägg om ryggen vare sig de är båtförare, bilister eller motorcyklister. Självklart tar jag parti för motorcyklister i sin helhet och slåss gärna för vår säkerhet i trafikdebatten, men aldrig att jag försvarar de som gör att jag, bland mina icke hojåkande vänner och kollegor, får ägna timmar åt att förklara att alla hojåkare inte är kriminella eller kör som fartblinda idioter.

    Jag kör tillsammans med ansvarsfulla killar och tjejer och vi försöker alltid bete oss föredömligt i trafiken. Det höjer förhoppningsvis hojkollektivets anseende till skillnad från de som hela tiden drar ned oss i den skitiga debatten om mc-åkare som lever utanför samhället. Jag tillhör i högsta grad samhället och lyssnar såväl på kritiken mot vansinneskörningar som att jag deltar i debatten till seriösa hojåkares försvar.

  7. #117
    detta e ju inget problem bara i stockholm , det finns överallt, men alla klagar lika väl ska alla köra och kolla på när dessa sport mäniskor kör som fan , som jag ser det gör något aktivt om ni vill ha bort dem ,

  8. #118
    Medlem swedans avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    385
    Läste i lokaltidningen att de har lagt på en ny beläggning på Bogesundsvägen som är grövre än asfalten. Enligt de boende har hojåkandet minskat väsentligt.
    Finns att läsa här http://www.mitti.se/?p=tidn&t=sodraroslagen
    Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd

  9. #119
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av swedan Visa inlägg
    Läste i lokaltidningen att de har lagt på en ny beläggning på Bogesundsvägen som är grövre än asfalten. Enligt de boende har hojåkandet minskat väsentligt.
    Finns att läsa här http://www.mitti.se/?p=tidn&t=sodraroslagen
    Se där! Kreativiteten har flödat och gett resultat! Inga snabba mc på den vägen längre.

  10. #120
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av swedan Visa inlägg
    Läste i lokaltidningen att de har lagt på en ny beläggning på Bogesundsvägen som är grövre än asfalten. Enligt de boende har hojåkandet minskat väsentligt.
    Finns att läsa här http://www.mitti.se/?p=tidn&t=sodraroslagen
    Låter väl som en utmärkt lösning, om den fungerar som det är tänkt. Kanske kan fungera på fler ställen. Om den nu inte utgör något hinder för folk som kör i normala farter kan det väl inte bli bättre? Blir intressant att följa vad som händer.
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2010-07-16 klockan 15:34.
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Stopp i bränslekranen?
    Av Trogfattad i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-03-09, 22:21
  2. Många sporthojar på vägarna.
    Av Cubalibre i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-04-12, 21:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •