Sidan 11 av 25 FörstaFörsta ... 91011121321 ... SistaSista
Resultat 101 till 110 av 244

Ämne: Stopp för sporthojar

  1. #101
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av oban Visa inlägg
    ja, och hade de inte haft sporthoj hade de kört nåt annat... Goldwing t.ex.?

    är det hojen eller föraren?

    http://www.youtube.com/watch?v=0nrMQ...ext=1&index=30
    Imponerar inte heller på mig. Men jag kan ganska säkert säga utan att ha statistisk fakta att det troligen går minst 1000 skadade/dödade sporthojsåkare på varje Gold Wing som är inblandad i en allvarlig olycka. .

  2. #102
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Då har ni aldrig kört på vägarna "Bulten" eller "Bogan" här i Sthlm där vägarna ibland används som rena racerbanor och som andra trafikanter skyr av rädsla över att få in en 250 kg tung hoj + förare in i sin front.
    Vi har inte så mycket korkade 08or häromkring, som tur e!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  3. #103
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Imponerar inte heller på mig. Men jag kan ganska säkert säga utan att ha statistisk fakta att det troligen går minst 1000 skadade/dödade sporthojsåkare på varje Gold Wing som är inblandad i en allvarlig olycka. .
    Nu låter du som en politiker, jag vet inte men jag är ganska säker...

  4. #104
    Medlem obans avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Ale
    Inlägg
    177
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Imponerar inte heller på mig.
    Länkade inte till den för att nån skulle bli imponerad, mera som ett exempel på att det inte behövs sporthojar för att köra fort på kurviga vägar.

    Sen är det ju faktiskt så att jag har aldrig sett en hoj av nån sort sig själv slänga sig ner i diket, hoppa mellan vägbanorna eller stegra sig själv UTAN att någon sitter på dem.
    Så hur kan man då säga att en speciell sorts hoj är farlig??

  5. #105
    Medlem obans avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Ale
    Inlägg
    177
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Då har ni aldrig kört på vägarna "Bulten" eller "Bogan" här i Sthlm där vägarna ibland används som rena racerbanor och som andra trafikanter skyr av rädsla över att få in en 250 kg tung hoj + förare in i sin front.
    Men varför envisas ni med att köra där hela tiden då?
    OK, det är roliga vägar?, jag har kört Bulten en gång fram och tillbaka och visst var det en bra hojväg men det måste ju finnas mängder av likadana vägar runt huvudstaden.
    Jag skulle bli uttråkad av att envisas med att köra samma sträcka om och om igen.
    Bor precis bredvid en vägsträcka som vissa på sporthoj.com kallar för "raceway". Den sträckan är minst lika skoj som Bulten men inte sjutton kör jag den jämt ändå, snarare tvärtom så försöker jag hitta nya vägar istället. Är ju det som är en av tjusningarna med hoj att man får upptäcka nya ställen hela tiden, även i närområdet.
    Och andra fik måste det ju finnas med??

    Ja, vet att ni stockholmare här på forumet ofta göra andra turer, men ändå kommer ni tillbaka till att hänvisa till Bulten??.. skippa den sträckan då så är ERT problem löst.

  6. #106
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Här kan man hitta statistik kring olyckor, hojtyper etc. Kan kanske vara av intresse för den som vill veta mer.
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #107
    Mc-Bosse
    Gäst
    I have a dream. Own a Hayabusa and reach 300 at least one time on an empty road. :-D
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2010-07-15 klockan 19:38.

  8. #108
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Glöm inte att hastigheten är en konstant som upplevs väldigt olika. Exvis att en endurohoj i 100knyck på en traktorväg upplevs som mycket snabbare än kanske 200 på en större väg. Alltså kan man få en fartupplevelse utan att köra så väldigt fort. Men det är ju klart att en traktorväg kanske är farlig med skymd sikt och älgar osv. Ändå så är det ytterst få enduroförare som skadas allvarligt.

    it´s not the fart that kills, it´s the smell.

  9. #109
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Jag har inte heller lust att betala hans invaliditetskostnader i det fall han överlever en krasch.
    Så ego man kan vara,du menar att om han kraschar så kör du bara förbi utan att stanna och hjälpa honom bara för att han kör sporthoj eller hur menar du??

    Om du kraschar och blir invalid så vill du väl att vi andra skall vara med och betala eller......

  10. #110
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Mr.Peter Visa inlägg
    Så ego man kan vara,du menar att om han kraschar så kör du bara förbi utan att stanna och hjälpa honom bara för att han kör sporthoj eller hur menar du??

    Om du kraschar och blir invalid så vill du väl att vi andra skall vara med och betala eller......
    Nu läser du inläggen som fan läser Bibeln. Läs om, läs rätt. Ids inte ens kommentera såna dumheter.

    Och ja, jag vill att jag får den vård som jag och andra betalar skatt för. I motprestation kör jag aldrig vårdslöst och håller mig inom fartgränserna +- 20 km/h.

Liknande ämnen

  1. Stopp i bränslekranen?
    Av Trogfattad i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-03-09, 22:21
  2. Många sporthojar på vägarna.
    Av Cubalibre i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-04-12, 21:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •