Sidan 21 av 25 FörstaFörsta ... 111920212223 ... SistaSista
Resultat 201 till 210 av 244

Ämne: Stopp för sporthojar

  1. #201
    Trångsynta förbudsivrare har funnits i alla tider, dock bör vi inte dras med i de ängsligas försök att skapa masshysteri. Att vissa harar här ens vågar åka hoj förbryllar mig en hel del. Men, men alla har rätt till sin åsikt, men vissa "bikers" här borde ta sig en rejäl funderare på om de verkligen har valt rätt fortskaffningsmedel. Biltema säljer visst både trampcyklar OCH cykelhjälmar.

  2. #202
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378
    Enl.statistiken dör många vanliga cyklister också,kanske inte är rätt fortskaffningsmedel o rekommendera?

  3. #203
    Citat Ursprungligen postat av Mr.Peter Visa inlägg
    Enl.statistiken dör många vanliga cyklister också,kanske inte är rätt fortskaffningsmedel o rekommendera?
    Sant, så sant. En del kanske skulle tillförlita sig till de allmänna kommunikationsmedlen, så att de tillsammans kan sitta och förfasa sig över hur det är ställt i samhället, i trafiken, grannens ungar, osv. Ja precis som på hojen.nu fast IRL.
    Senast redigerat av Einar den 2010-07-30 klockan 13:03.

  4. #204
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378
    Tycker förresten att customhojarna är överrepresenterade i olycksstatistiken,där kan det ju inte bero på farten.
    Har aldrig sett en customhoj med fart under galoscherna.

  5. #205
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378
    Citat Ursprungligen postat av Einar Visa inlägg
    Sant, så sant. En del kanske skulle tillförlita sig till de allmänna kommunikationsmedlen, så att de tillsammans kan sitta och förfasa sig över hur det är ställt i samhället, i trafiken, grannens ungar, osv. Ja precis som på hojen.nu fast IRL.

    Debatten om förbud för tankarna till 30-talets nazityskland, idag är det sporthojsåkarna som kollektiv som utgör en fara, då såg hotet annorlunda ut, tyckte och gjorde annorlunda saker än den skrämda majoriteten. Är det dithän ni vill?
    Jag tycker om din attityd Einar och känner mig inte träffad!
    Om du läser i tråden så försvarar jag sporthojsförarna med näbbar o klor utan att ha en sporthoj själv.
    Jag är emot allt vad förbud heter!

  6. #206
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378
    "Förbjud allt jag inte gillar" mentaliteten måste bort i samhället i stort!!

    Och förbjuda hojar förväntar man sig inte o läsa på ett hojforum.

  7. #207
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag har aldrig skrivit att om man inte kör sporthoj så ska man hålla sig borta från Bulten. Vet faktiskt inte var han fått det ifrån men det kommer inte från min hemsida i alla fall.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    De som skrivit här har bilden av sporthojsåkaren ganska klar för sig, rätt eller fel. Hittade en motbild till den bilden på en blogg. Där framförs en åsikt om att det är vi som inte kör sporthoj som ska hålla oss därifrån. Det är vi andra som är farliga, genom att vi inte håller tillräcklig uppsikt omkring oss. Vidare anses det vara en liten, liten klick av sporthojsförarna som beter sig på det här viset. Det beskrivs vidare att de allra flesta sporthojsåkarna kör med hänsyn och respekt. Dom kör makligt, vrider inte på i kurvor och använder inte våra vägar som roadracingbanor.
    Senast redigerat av Nina den 2010-11-21 klockan 07:26.

  8. #208
    Citat Ursprungligen postat av Mr.Peter Visa inlägg
    Tycker förresten att customhojarna är överrepresenterade i olycksstatistiken,där kan det ju inte bero på farten.
    Har aldrig sett en customhoj med fart under galoscherna.
    Jag är faktiskt mer rädd för gubbar som i ett led att stävja medelålderskrisen plötsligt bestämt sig för att ta kortet och köra hoj. Dessa gröngölingar är utifrån mina egna erfarenheter en större fara i trafiken än sporthojsåkare, mest på grund av att dom inte kan hantera ett motorfordon på två hjul korrekt.

  9. #209
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Maestro Visa inlägg
    Jag är faktiskt mer rädd för gubbar som i ett led att stävja medelålderskrisen plötsligt bestämt sig för att ta kortet och köra hoj. Dessa gröngölingar är utifrån mina egna erfarenheter en större fara i trafiken än sporthojsåkare, mest på grund av att dom inte kan hantera ett motorfordon på två hjul korrekt.
    Precis, man har sett skräckexempel. Jag imponeras dock av dem som inser sin begränsning och faktiskt tar några körlektioner på en körskola innan de ger sig ut på egen hand men de är få.

  10. #210
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378
    Det kanske är bättre och förbjuda gubbar,då ligger man risigt till?;D

Liknande ämnen

  1. Stopp i bränslekranen?
    Av Trogfattad i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-03-09, 22:21
  2. Många sporthojar på vägarna.
    Av Cubalibre i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-04-12, 21:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •