Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Ska köpa min första hoj...

  1. #1
    Medlem stakamts avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    10

    Ska köpa min första hoj...

    Det var ett tag sedan jag var inne här nu... Mina planer var tvungna att läggas på is sist, men nu är det full fart framåt.

    Jag ska gå och snacka med min bankman och kolla över hur mycket pengar jag kan låna till att köpa en mc och en bra utrustning.

    Jag har frågat runt lite bland folk jag känner om vilken typ jag borde köpa. Det kan känner är att jag vill ha en som inte är för svår att hantera, som inte är för hög då jag inte är så överdrivet lång och någon som kan vara kul att köra sedan när jag fått lite mer körvana. Så tipset jag fått är då en Honda VF 750 Magna. Har blivit tillsagd att det är en grymt rolig hoj att köra och lätthanterlig. Tycker att det jag läst om den känns riktigt bra! Jag har tänkt börja övningsköra inom kort och sen ta kortet i början av nästa säsong.

    Så, nu tänkte jag att jag kan vända mig till alla goa experter här inne om era råd. Vad tycker ni om Hondan? Om ni tycker den är heeeeelt fel, finns det någon annan ni kan rekommendera?

    Tack!

    /Mikkan

  2. #2
    Hej! Har inte kört den själv! Har hört att den är ovanligt pigg för att vara en glidarhoj tack vare den har v4-motor istället för v2:a. Ett alternativ vore en Yamaha Virago eller Dragstar som är glidarhojar med låg sadelhöjd och fina vägegenskaper. Har själv haft en Yamaha Dragstar 1100. Men tror som sagt det inte är någ fel på Magnan om det är den du föredrar.

  3. #3
    Jåke
    Gäst
    Hej!

    Om Hondan är bra eller inte beror ju helt på hur mycket pengar du har att röra dig med. Magna är ju customhoj så om lätthanterlig är stor prioritet skulle jag rekommendera nånting lättare. Inte för att den är svårkörd på något sätt, den är nog mer lik en rätt-upp-och-ner-hoj än vad t.ex WildStar och Intruder är. Customliknandehojar är egentligen inte det som är mest lättkört när man är helt ny. Oavsett vad hänggivna säger är hojar som Kawasaki ER-6, Z750 eller Honda Hornet lättare att köra, och säkert billigare också.

    Ingen av Wildstar, Intruder eller liknande är dock något under av körglädje, men är det vad du tror passar så är Magna tack vare sin V4 ett bra val. Den ser ju rätt OK ut dessutom

    Alternativet är en Mean Streak, den har faktiskt körglädje men är ganska tung om man nyss tagit kortet och tittar i backen framför sig när man kör (för det gör man). Jag misstänker att kostnaden springer iväg åxå.
    Senast redigerat av Jåke den 2010-06-24 klockan 21:20.

  4. #4
    Medlem Gawriels avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    203
    hade en Magna som första, lättkört, pigg o snabb och värt pengarna om den är välvårdat
    som nybörjare så kvaddade jag den tyvärr, inget att göra med hojen, bara min ovana o rullgrus

    nu i efterhand så är mitt råd till att köpa en billig hoj som man inte behöver vara överdrivet rädd om ifall man råkar tappa den i backen ett par tre gånger sen när man har lite mer vana satsa på en dyrare en inköpt med lån o annat sånt där vuxet

Liknande ämnen

  1. Köpa första hoj!
    Av ThomasJ i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-09-21, 20:44
  2. Köpa ny mc
    Av Pride i forum Custom
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2013-06-07, 22:55
  3. Att köpa hoj...
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-08-29, 19:27
  4. Svar: 35
    Senaste inlägg: 2012-06-08, 08:22
  5. Köpa HD i USA
    Av Ändy i forum Custom
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 21:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •