Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Bildäck på mc?

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    9
    Hej,
    ja du har säkert rätt i mycket av det du skriver. Kanske upplevs det som bättre än orginal , men det kanske inte är det. Du har ju självklart en poäng med att tillverkarna inte sätter bildäck som orginal.



    /MATTIN
    Senast redigerat av mattin den 2011-01-05 klockan 14:45. Anledning: .

  2. #12
    Jag har haft några choppers med bildäck bak. Anledningen va att det inte fanns breda MC däck förr i tiden. Så nu för tiden finns det absolut ingen anledning att sätta bildäck på en mc förutom nostalgi eller look det vill säga.

    Om man ska diskutera köregenskaper så har bildäck en hel del att önska. vanligt är att man har väldigt lite luft i däcket för att få lite xtra fjädring i en stelhäck dessutom. och har man en lång gaffel... ja då får man hålla tungan rätt i munnen... men jag själv tycker att det finns en tjusning i det såklart.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Möjligen OK om man har trehjuling - sidovagn eller trike. En vanlig tvåhuling skulle bli ganska hopplös att köra även rakt fram särskilt om man har bildäck även fram. Spårkänsligheten skulle bli kuslig, det räcker med det som blir när det vanliga däcket blir plattslitet i mitten.
    Jo,du har helt rätt.Känner en som har en Pan european med sidovagn(Byggd i Holland)och han har bildäck på den.Detta är helt lagligt,men den största fördelen är ekonomin.Där är ju en viss prisskillnad på mc och bildäck.

  4. #14
    When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.
    Jimi Hendrix

  5. #15
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Hur många som helst...
    Det var väl ungefär det jag ville få fram

  6. #16
    Här är en på svenska Kawa-forumet som kör med bildäck bak på sin hoj och delar med sig av sina erfarenheter:

    http://www.vulcanriders-sweden.org/f...ic.php?t=14541

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •