Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Det är farligt att köra mc

  1. #1
    Mc-Bosse
    Gäst

    Det är farligt att köra mc

    Hej!

    Härom morgonen fick jag idén att köra mc till jobbet. Jag är bekväm och tar alltid bilen annars. Halv 6 är klockan och jag glider iväg i fint och klart väder. Efter 2 km då skogen tar slut för att istället bli öppen åker blir det dimmigt. Ja så dimmigt och fuktigt så utsikten genom mitt numera icke pinlockförsedda visir blir obefintlig. Det är som om någon häller vatten på insidan av visiret. Det blir inte mycket bättre med visiret öppet för det är världens tjocka.

    Jag puttrar fram så där lite lagom sakta för att i ögonvrån och precis i jämnhöjd se ett rådjur stå och titta på mig typ en meter till vänster. Djuret ifråga hade alltså beslutat sig för att inte gå över vägen utan snällt vänta tills den blinde mc-föraren passaret.

    Som sagt: det är farligt att köra mc. Och antagligen anledningen till att mina turer med Kawasakin inte är så ofta förekommande numera. Och då inte bara till jobbet utan även i övrigt så finns liksom inte suget där. Jag kallar det självbevarelsedriften som i hög grad är närvarande. Eller så är det helt enkelt så att intresset falnat eller en kombination av de båda.

    Det har dock inte gått så långt än att jag tänker sälja mc:n och inte ha någon för ibland är det kul att köra.
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2010-06-26 klockan 14:39. Anledning: stavfel

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    52
    Dimma är definitivt inte det bästa vädret att vara ute och köra i. Duggregn är inte mycket bättre, speciellt i lägre fart då man inte har fartvinden som kan blåsa bort det värsta från visiret.

    Tråkigt att höra att du har problem att hitta den där gnistan i körningen, hoppas verkligen det blir bättre vad sommaren lider.

  3. #3
    Mc-Bosse
    Gäst
    Tråkigt att höra att du har problem att hitta den där gnistan i körningen, hoppas verkligen det blir bättre vad sommaren lider.
    Jag ser det inte som ett problem faktiskt. Livet består av annat än att köra hoj.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    52
    Så länge man har någonting man brinner för och som utmanar en och ger glädje spelar det självklart ingen roll vad det är. Alla är vi ju olika som tur är!

  5. #5
    Mc-Bosse
    Gäst
    Jag får ju tillägga att mitt nu minskade intresse för hojkörning får jämföras med förra året och min första sommar med mc. Då körde jag 1 100 mil på 3 månader. Bara för att få fram att nog kör jag även nu men inte med den intensiteten...

  6. #6
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Jag ser det inte som ett problem faktiskt. Livet består av annat än att köra hoj.
    Det kan jag inte hålla med om, i min värld får i princip allt runt omkring anpassa sig till min mc körning. =D
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  7. #7
    På äldre dar har jag insett hur farligt det är att köra hoj. När jag körde hoj på 80-talet tänkte jag inte i såna banor. Jag undvikar faktist att köra i rusningstrafik mitt i stan eftersom det är så många bildrullar som inte kan köra i rondeller eller kör tokigt på annat sätt.

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-05-07, 08:17
  2. Köra upp ktm 690
    Av Mackeman i forum MC-kort
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-09-21, 16:17
  3. farligt,farligt
    Av Olle Å i forum Offroad
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-03-19, 21:58
  4. Köra och SMS:a
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 18:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •