Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Har butikerna det för gott ställt som kan välja och vraka bland verkstadsjobb?

  1. #1

    Har butikerna det för gott ställt som kan välja och vraka bland verkstadsjobb?

    Ingen vill laga en gammal hoj ens om man är beredd att betala hutlöst bra, bara hojar efter 2000 är tydligen välkomna på verkstadsgolvet. Vad beror det på? Själv har jag kommit fram till att dom inte tror att dom klarar av det men inte vill erkänna det.

  2. #2
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Huvet på spiken tror jag, men med svikande ny försäljning av hojar får dom kanske skicka personalen på utbildning och även ta äldre hojar.
    Försök hitta en "äldre" typ av verkstad där alla är lika mycket värda som kund.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  3. #3
    Det är ju även kanske att de inte har delar till äldre hojar.

  4. #4
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Det är helt klart rätt men han skrev "vill" och det finns precis som du skrev problem med delar även till 80-tals hojar.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  5. #5
    Mc-Bosse
    Gäst
    Skönt att jag har båda tummarna på rätt ställe med min 81:a!

  6. #6
    Tror vissa prioriterar deras egna nyhojs-köpare som ska ha service och garanti på sina dyra nya hojar, annars blir de missnöjda. Och då missgynnar de dem som kör äldre hojar. Men tycker ändå att dem borde ha kapacitet att hjälpa alla.

  7. #7
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Japp! Har hört det från flera som har köpt hoj. Ingen tid eller var vänlig och återkom vecka 57.

    Jag är lyckligt lottad som har garage och internet där man kan beställa delar själv .
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  8. #8
    Jomen jag tror inte delarna är ett problem för dom kan jag skaffa fram själv och jag är ju som sagt beredd att betala för mig, tar det längre tid än väntat så är jag ju beredd att betala för det också.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Diversion Visa inlägg
    Jomen jag tror inte delarna är ett problem för dom kan jag skaffa fram själv och jag är ju som sagt beredd att betala för mig, tar det längre tid än väntat så är jag ju beredd att betala för det också.
    Finns det ingen mindre oberoende verkstad där du bor? Tror dem är mera benägna att hjälpa alla.

  10. #10
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Jag tror det ganska mycket handlar om att det är svårt att få ut pengarna på en reparation,sej att du har en motorcykel som är värd 10.000 när den är hel,så reparerar du den och får en räkning på 15000,jag tror inte att alla hämtar sin gamla motorcykel.Det går väldigt snabbt till timmar när man ska felsöka gamla grejor.

Liknande ämnen

  1. Gott slut, Gott nytt
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2018-12-31, 10:08
  2. Ditt absoluta favoritmärke bland mc och varför?
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-09-28, 07:52
  3. Välja hoj.
    Av kentaj86 i forum Custom
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-08-18, 20:48
  4. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-09, 12:37
  5. identitetskris bland hojmärkena?
    Av turbo i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-07-15, 12:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •